video 'aansluitfactor' ?

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Hoi, groenachtig beeld, te weinig beeld ook, flets zeg maar.
Betreft: videorecorder(1 scart, ant in/uit)), Grundig tv(1 scart, ant. in), canal plus decoder met 2 scarts èn antenne in/uit. Aanwezig antenne signaal versterker 1 antenne in 2 uit, scart blok: 1 kabel met scart naar een blok met 5 scarts.

Hoe ik ook de aansluitingen doe (scarts bijten elkaar op het scartblok en opnemen kan dan niet byv.)

Het gekke is dat als ik de antenne direct vanuit de muur doe (UPC) op de tv, dan is het beeld dus niet goed genoeg, groenig, wat flets.
Doe ik echter de canalplus decoder op de muur en uit de decoder op de tv, 2 prachtige kanalen....

Op het moment is het gewoon k8t:
uit de muur op de video, uit de video de antenne versterker in, ui t de versterker 1 naar de tv en 1 naar de canalplusdecoder

Onderling zit de scart alsvolgt: 5 blok in de tv, en op het blok:
decoder, video.

De tv lijkt me goed omdat de decoder prima beeld geeft.
Als ik alleen de video er op doe, ook goed beeld en idem voor de DVD player.

Nog 1 keer de aparaten met aansluiting op rij:
video 1 scart
decoder 2 scarts
tv 1 scart
DVD 1 scart
Scart 'verlengdoos' dus kabel en blok met 5 aansluitingen

Analoge antenne aansluitingen:
tv 1 (in)
decoder in en uit
videorecorder in en uit

Wie zou het hoe doen, of waar moet ik het euvel zoeken? :?

Ik heb inmiddels rook uit mijn oren. |:(
Sommige combi's met scarts in het blok leveren 'elkaar bijtende signalen op zoals de videorecorder en canalplus waardoor ik niet canalplus op de videorecorder kan opnemen....

Help!

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Verwijderd

als het beeld minder wordt moet je een versterker hebben. en blijkbaar zit in de decoder al een versterker ingebouwd.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 19:50:
als het beeld minder wordt moet je een versterker hebben. en blijkbaar zit in de decoder al een versterker ingebouwd.
Lees nog es, die versterker heb ik dus! :-)
Maar kennelijk niet op de juiste plek in het schema.

Waar met deze apparatuur zou jij hem gebruiken, en hoe?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 mei 2003 @ 19:50:
Zou het kunnen dat sommige kanalen wel- en anderen niet
IN de tv aan het 'de-kleurriseren' zijn ? :?

Verwijderd

pff. sorry. verkeerd gelezen.

geen idee of dat kan, ik weet alleen dat bepaalde frequenties er gevoelig voor zijn dan anderen.

Verwijderd

Te veel signaal is ook niet goed voor een TV. Overigens moet uit de muur genoeg signaal komen om via canalplus decoder en videorecorder (die beide het signaal weer oppoetsen voordat ze het doorsturen) naar de TV te gaan.

Mijn voorstel voor jouw installatie is dus:
UPC-aansluiting (antenne) -> Canalplus decoder (antenne) -> Videorecorder (antenne) -> TV (antenne). Nu kun je met de video ook Canalplus opnemen (via antennesignaal dus).

Nu heeft de canalplus decoder (cablecrypt denk ik dus) 2 scart aansluitingen op de achterkant, een gelabeld VCR en de andere TV. Het enige verschil tussen die twee dat ik heb gevonden is dat op de TV aansluiting het geluid gedempd kan worden met de canalplus afstandsbediening. Op de VCR aansluiting blijft altijd geluid staan. Ik heb het niet voor elkaar gekregen om de beeld vanuit de VCR naar de TV aansluiting te krijgen (ondanks dat er Sc op het display komt, als ik op het knopje druk).

Overigens denk ik dat het scart-blok een uitgangs-splitser is. dus om meerdere TV's op een video-recorder aan te kunnen sluiten. Of zit er een schakelaar op het blok om een in/uitgang te selecteren?

Mijn tip is: Verbouw het scart-blok. Pak een schroevendraaier, een scherpe zakdoek, een soldeerbout en een papiertje waarop staat welke pootjes op de scart-aansluiting welke signalen voeren, en voer de links/rechts/cvbs uitgang van de canalplus decoder naar de ingang van de videorecorder, en de [uitgang] van de videorecorder naar de ingang van de TV.

Zo, dan hebben we nu nog het probleem van de DVD speler. Zonder electronika denk ik dat je die niet zomaar bij een willekeurig videosignaal bij kan mengen. Dus daar moet iemand anders nog een goed idee voor hebben (misschien een surround processor met voldoende video schakelmogelijkheden)

Verwijderd

normaal is het 10 meter kabel vanaf je aansluiting toch ?

en video's versterken in het algemeel het signaal ook al :)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 18:58:
Te veel signaal is ook niet goed voor een TV. Overigens moet uit de muur genoeg signaal komen om via canalplus decoder en videorecorder (die beide het signaal weer oppoetsen voordat ze het doorsturen) naar de TV te gaan.
Ontzettend heel erg zeer veel bedankt!
ik ga hiermee aan de slag.

Het zou inderdaad kunnen dat die scart dus niet zelf juist verdeelt en zoals jij zegt alleen de uitgang versplit naar 4 extra.
Er is inderdaad geen in/uit optie op het ding, niet totaal en niet per poort.

Wel zal ik nog een analoog kabeltje moeten kopen, scarts heb ik wel, maar analoog? :-)

THANX!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 21:49: video's versterken in het algemeel het signaal ook al :)
Het ligt (*$#&&@#^(#$ aan de tv. Al dat ge-etter voor nop.

Die tv is langzaamaan, maar net snel genoeg om dat dus door de week heen waar te nemen, aan het 'verfletsen' en er komt een 'groenige waas over het beeld heen'
Zal dus wel een kleurenchip op de print zijn of zo.

Is niet erg, is al 12 jaar oud, wel jammer van deel vakantiegeld :'(

TV van boven staat nu beneden, alles in 1 keer toppiko.
En de versterker, mwhoch, boven ook wat beter beeld en merkbaar beter beeld op de pc nu! :)

Overigens, iemand noemde kabellengtes, in totaal zit er nu 2 x scart en

5 keer coax 'in de opstelling' waarvan al 5 naar de pc en 10 naar boven.
De rest met 2 x 1 meter en 2 keer 1,5 meter

Da's 20 meter!

Thanx ya'll ! _/-\o_

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Sorry, da's 2 x coax.

Verwijderd

notsonewbie schreef op 13 mei 2003 @ 17:27:
[...

Overigens, iemand noemde kabellengtes, in totaal zit er nu 2 x scart en

5 keer coax 'in de opstelling' waarvan al 5 naar de pc en 10 naar boven.
De rest met 2 x 1 meter en 2 keer 1,5 meter

Da's 20 meter!

Thanx ya'll ! _/-\o_
ik heb hier vanaf me splitter (kabelmodem en tv ed) al 4 meter naar de eerste WCD daarvanaf 2 kabels, 1 van 5 meter naar vcr / tv beneden B) andere van 23 meter naar boven -> versterker -> kabel van 10 m naar TV van me zus en nog es 7 meter naar een splitter op mijn kamer 1x naar me tv, 1x naar me PC/ radio (contact dozen rocken) en vanaf de splitter nog eens met 23 meter naar me broer :o zonder verder verlies :P en der leg nog utp en telefoon naast ook :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 17:31 ]

Pagina: 1