Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Andere variant van 7-segment displays

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 22:08

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik heb voor m'n opa een soort fake alarm gemaakt, bestaande uit een tweetal 7-segment led displays die simpel de letters ON weergeven, daaromheen een mooi kunsstof kastje met twee knipper leds, draaiend op 2 1,5 volt batterijtjes, en een aan.uit schakelaar.

Zodra de schakelaar omstaat, geven de twee 7-segment leds ON weer, en knipperen de twee andere, normale, 3mm leds.

De twee juiste letters ( O, N ) werden weergegeven door gewoon de juiste pinnetjes aan elkaar te solderen.

Ik wilde voor mezelf ook zoiets maken, gewoon om een beetje te knutselen. Maar ik wil inplaats van die 7-segment displays, van die displays gebruiken die ook in radio's met RDS zit. Het ziet er bijna hetzelfde uit als die 7-segments, maar dan met twee diagonale lijnen erdoorheen. Zodat er ook letters als Y gemaakt kunnen worden. Maar ik heb geen idee hoe deze displays dan weer heten.

Ook komen er een aantal "color changing" leds in.

Nou had ik drie ( ! ) vragen:

- Hoe heten die displays die ik bedoel?
- Wat is eigenlijk de max voltage die op een ledje kan?
- werkt het bij die displays precies hetzelfde, door gewoon de juiste pinnetjes aan elkaar te solderen, dat je dan een letter/cijfer kan maken?

Alvast bedankt!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

3 zoekvraagjes:
• 16 segments displays (of je neemt 5x7 dot matrix)
• Het voltage van een led ligt vast en is specifiek voor het gebruikte halfgeleidermateriaal, er is dus geen min of max. Wel zit er een maximum aan de stroom door de led, normaal gesproken ga je niet hoger dan 20mA. (lees ook de CME-faq over leds voor meer info).
• Ongeveer ja. Je zet spanning op de juiste pinnen en hebt een uitgang die je met een weerstandje (afhankelijk van het aantal segmenten) aan GND knoopt (of V+ afhankelijk van het type, Common Anode of Common Cathode. Als je een datasheet van een dergelijk 16-segments-display bekijkt wordt je dat vast wel duidelijk. Deze vind jij o.a. bij everlight (www.everlight.com), bijv.: http://www.everlight.com/pdf/S355GWA.pdf

Dit topic is gesloten.