Alleen: DE GROETJES
Verwijderd
Wel een goeie chipset, maar je moet wel Speciale VIA drivers installeren anders kan het problemen geven.
ok dat begrijp ik, maar qua stabiliteit te vergelijken met de BX tsjipset ??
Alleen: DE GROETJES
Verwijderd
Stabiliteit is perfect maar de performance ligt iets onder de Intel i815 en de BX chipset. Het tweaken kost ook wat meer tijd en gevoel. Je moet echt wat tijd besteden aan de geheugen timings, bios updates en chipset drivers anders suckt de performance. Zelf heb ik een lichte voorkeur voor de i815, dat is denk ik op dit moment de beste chipset qua features/stabiliteit/performance maar met die CUV4X is weinig mis. Zeer binnekort is ook de Abit VH6 II verkrijgbaar (VIA 694) en die heeft naast ATA 100 ook softmenu 3 zodat je kan overklokken met stapjes van 1mhz en dit bord zal iets goedkoper zijn dan de Asus.
Verwijderd
Ja, alleen de geheugenperformance is zonder tweaken iets slechten dan die van de 815 en BX op 133. Maar als je een VIA met geheugen op 133 Mhz vergelijkt met een BX met geheugen op 100 Mhz is de VIA altijd sneller. Er zijn ook veel geheugentweaks die de snelheid van Via dichter in de buurt brengen van de 815 en BX. Via is goede waar voor je geld.
Verwijderd
Ik heb een MSI 694Pro en ik ben hardstikke tevreden hiermee.
Wat hierboven wordt gezegt over instellingen in de bios klopt je moet best goed kijken wat je wel of niet aan moet zetten. En als je de VIA drivers onder Windows installeert dan draait alles als een gek hoor. Ik heb hiervoor een 815i gehad maar omdat mijn geheugen daar niet goed op werkte heb ik perse een moederbord met een via chipset moeten nemen. Maar ik ben er hardstikke tevreden over, dat moederbord wat ik nu heb is zeker een van de stabielste op de markt nu.
Ik zou dus zeker voor via kiezen.
Wat hierboven wordt gezegt over instellingen in de bios klopt je moet best goed kijken wat je wel of niet aan moet zetten. En als je de VIA drivers onder Windows installeert dan draait alles als een gek hoor. Ik heb hiervoor een 815i gehad maar omdat mijn geheugen daar niet goed op werkte heb ik perse een moederbord met een via chipset moeten nemen. Maar ik ben er hardstikke tevreden over, dat moederbord wat ik nu heb is zeker een van de stabielste op de markt nu.
Ik zou dus zeker voor via kiezen.
Verwijderd
Ik heb nu zo'n 3 maanden een CUV4X bord en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. PIII-800 en 128mb-tjes draaien op 133.
Het is gewoon een erg stabiel stysteem!
Niet echt een overclockerbord.
Natuurlijk heb je wel weer die Via 4in1 drivers nodig.
Het is gewoon een erg stabiel stysteem!
Niet echt een overclockerbord.
Natuurlijk heb je wel weer die Via 4in1 drivers nodig.
Ben eigenaar van een P3V4X met ook zo'n puik setje VIA chippies. Werkt erg stabiel alleen heb ik problemen om m'n Geforce lekker aan de praat te krijgen onder Win2k. Onder win98 loopt het retesnel
Verwijderd
Ik heb laatst een systeem met een CUV4X in elkaar gezet met een Elsa Geforce 2 en dat loopt perfect onder Win2k. Zorg ervoor dat je de 4.25 4-in-1 drvivers gebruikt, het nieuwst bios en de Microsoft Win2k via patch: support.microsoft.com/support/kb/articles/Q261/6/06.asp. Op de P3V4X moet je fast writes uitzetten, kost geen performance en loopt dan stabieler als het goed is. Bij de CUV4X zit de fast write optie niet meer in het bios dus waarschijnlijk zijn daar wat probleempjes mee.
Pagina: 1