[Win2K] Shell extensies voor alle bestanden

Pagina: 1
Acties:

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023
Ik wil in windows 2000 shell extensies voor alle bestanden kunnen toevoegen en aanpassen. Dus het menutje wat je krijgt als je met de rechtermuisknop op een bestand klikt.

De extensie specifieke opties zijn makkelijk aan te passen in je folder options. Maar de opties die voor alle bestanden zijn? Waar kan ik die aanpassen?

In HKEY_CLASSES_ROOT\*\shellex\ staan je shell extensies, maar helaas in een niet leesbaar of begrijpbaar formaat. Dus daar valt niets aan te passen.

Programma's als Winrar en Winzip kunnen hier dingen aan toevoegen, en weer weghalen, heel gemakkelijk. Dus dan zou ik het ook moeten kunnen, zou je zeggen. Maar hoe?

In concrete wil ik bij alle bestanden een optie 'Open with Ultraedit'...

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je bedoelt zoiets als dit:
REGEDIT4

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\Shell]

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\Shell\Notepad]
@="View with &Notepad"

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\Shell\Notepad\Command]
@="notepad.exe %1"

Virussen? Scan ze hier!

• Diadem
wildhagen schreef op 10 May 2003 @ 17:59:
Je bedoelt zoiets als dit:

[...]
Heb je het nu over Windows 2k? Want die hele folder 'shell' heb ik niet. Alle andere shell extensies staan allemaal geencrypt, weet je zeker dat ik iets zomaar niet encrypted kan toevoegen?

Naja, ik kan het altijd proberen.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja hoor, copy/paste die tekst hierboven maar eens in een .REG-file en dubbelklik erop (en bevestig dat je het wil). Klik in de explorer daarna maar eens op een file met je rechter muisknop, dan komt je "View with Notepad" er gewoon bij :)

Virussen? Scan ze hier!

• Diadem
Verrek, het werkt. Gaaf man.

Belachelijk dat het encrypted in het registry staat als je er ook gewoon niet encrypted dingen bij kunt zetten.

Thanks man!

Nog een klein vraagje dan, wat is het nut van die &? Want of ik hem er neerzet of weglaat, het lijkt niets uit te maken.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die & is de shortcut-key, die is (als het goed is) ook onderstreept. Je kan hem idd gewoon weglaten ja, het is niet noodzakelijk.

Virussen? Scan ze hier!

• Diadem
wildhagen schreef op 10 May 2003 @ 18:10:
Die & is de shortcut-key, die is (als het goed is) ook onderstreept. Je kan hem idd gewoon weglaten ja, het is niet noodzakelijk.
Aha.

Goed, probleem opgelost dus. Thanks.

thread kan dicht I guess ;)

Pagina: 1