Subwoofer in auto. Welke ??

Pagina: 1
Acties:
  • 3.357 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb nu 4 nieuwe kenwood speakers in de auto. Het geluid is prachtig maar ik mis nét dat kleine beetje extra van een subwoofer. Een beetje het gevoel.

Een grote subwoofer vind ik veel te groot en kost te veel ruimte. Ik ben wezen kijken bij een audiozaak en vond voor € 200,- de Pioneer TS-WX105A. Specs: http://www.pioneer.nl/nl/...id=601&taxonomy_id=25-130

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/carspeakers/pioneer/1012233427890ts-wx105a_detailpage.jpg

Nu lijkt ie me nogal klein met een 10 cm conus maar volgens de verkoper is het een goed ding, ingebouwde versterker etc.

Heeft iemand deze versterker, zijn er betere opties. Wie heeft hier verstand van ??

Alle hulp is welkom.

Mijn eisen zijn wel bij een sub dat er een ingebouwde versterker inzit en dat ie weinig ruimte inneemt.

[ Voor 1% gewijzigd door Fairy op 11-05-2003 13:48 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46060

Ik geef je één tip, blijf van die kant en klare caliberkistjes af. Deze zijn veelste duur, hebben bagger geluid, en zit er echt helemaal niets in.

Je zou ook eens naar Magnat kunnen kijken, die heeft ook wel dingen binnen jouw budget. Kijk ook eens op www.rondevries.nl of zoek zaken op www.showyoursound.nl.

Je hebt voor dat geld nog best wel aardig geluid alleen moet je geen super harde knallende bass verwachten zoals uit mijn Rockford Fosgate >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Fairy schreef op 10 mei 2003 @ 17:54:
Nu lijkt ie me nogal klein met een 10 cm conus maar volgende de verkoper is het een goed ding, ingebouwde versterker etc.
Als je een lekkere 'push' wilt krijgen met zo'n ding dan zal het je tegenvallen. Ik heb een 25 centimeter zonder versterker voor dezelfde prijs en ik ben er al ontevreden over. (Het ding boemt alleen maar op 1 frequentie lijkt 't...) Maar met bijvoorbeeld trance klinkt het wel erg lekker, en trilt m'n binnenspiegel mee als het moet.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Varienaja schreef op 10 mei 2003 @ 18:51:
[...]
Als je een lekkere 'push' wilt krijgen met zo'n ding dan zal het je tegenvallen. Ik heb een 25 centimeter zonder versterker voor dezelfde prijs en ik ben er al ontevreden over. (Het ding boemt alleen maar op 1 frequentie lijkt 't...) Maar met bijvoorbeeld trance klinkt het wel erg lekker, en trilt m'n binnenspiegel mee als het moet.
Bij mij trilt die spiegel al als ik harder ga dan 110 :D

Verder heb ik voor wat extra bas gewoon een oude hifi subwoofer met losse versterker in de achterbak gegooid. Zo'n oude bose subwoofer uit die acoustimas 3 serie. Leuke versteker erbij en beuken als een gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Varienaja schreef op 10 mei 2003 @ 18:51:
[...]
Zonder versteker zal een woofer ook nooit goed spelen, die trekken het echt niet op die paar Watt vermogen die je radio levert.

Bij mij trilt alles als ik hem een beetje hard aanzet, zelfs het stuur kun je niet meer normaal vast hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Anoniem: 46060 schreef op 10 May 2003 @ 18:59:
Zonder versteker zal een woofer ook nooit goed spelen, die trekken het echt niet op die paar Watt vermogen die je radio levert.
Maar dat wil nog niet zeggen dat de versterker in de sub zelf moet zitten.
Bij mij trilt alles als ik hem een beetje hard aanzet, zelfs het stuur kun je niet meer normaal vast hebben.
Mijn versterker is een 4x50Watt + 1x100Watt (aangesloten met een rechtstreekse kabel op de accu etc.), ik heb de regelknopjes op 20% staan oid. Ik denk dat als ik ze vol open draai en m'n head-end ook, dat er dan wel wat meer gaat trillen. + dat ik dan doof word :). Ik laat de eindversterker lekker dichtgeknepen staan, anders sloop ik m'n oren er maar mee ben ik bang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62340

er gaat niets boven zo een echt grote box (daamee bedoel ik een van 40 cm) ze zijn echt niet zo duur als je zou verwachten als je ze 'naakt' koopt. bovendien heb je er in een auto maar één nodig. (misschien eens horen voor een tweedehandsje bij een kennis die dj is? ze vervangen die boxen altijd per twee omdat ze gelijk geluid willen hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Ok die 10cm, ik hoor al van verschillende kanten dat dat écht te klein is.

Ik heb nog even verder gekeken en ben vor €256.50 de Pioneer TS-WX205A tegengekomen en die is 20 centimeter.

Iemand hier ervaring mee :? :?

Deze bedoel ik Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/carspeakers/pioneer/1012233459883ts-wx205a_detailpage.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Fairy op 10-05-2003 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zich is die laatste Pioneer ook een leuk ding, mijn buurjongen heeft zo'n ding in zijn Vito en het speelt toch ook wel vrij goed. Maar wat is jouw bezwaar tegen een losse versterker en een losse kist? Deze kunnen toch ook vrij klein zijn.

Ik ben even op de site van Ron de Vries aan het kijken en daar zie ik dat je toch ook voor rond de €200 een gangbare set zal kunnen kopen die naar mening beter spelen dan die kant en klare dingen en ook niet veel grote zijn. Het enige nadeel is dat jezelf een kist zal moeten timmeren/ kopen.

Bijv. de Magnat classic 480 versterker i.c.m. Magnat bullsub 300. Je zit dan op €168 totaal.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 46060 op 10-05-2003 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Anoniem: 46060 schreef op 10 mei 2003 @ 19:34:
Op zich is die laatste Pioneer ook een leuk ding, mijn buurjongen heeft zo'n ding in zijn Vito en het speelt toch ook wel vrij goed. Maar wat is jouw bezwaar tegen een losse versterker en een losse kist? Deze kunnen toch ook vrij klein zijn.
Versterker ingebouwd is wel makkelijker, aankoppelen en het werkt. Aparte versterker is duurder en je moet hem in de hoedenplank of een aparte kast inbouwen. Mijn hoedenplank ga ik niet in zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:32
Fairy schreef op 10 May 2003 @ 19:14:

Ik heb nog even verder gekeken en ben vor €256.50 de Pioneer TS-WX205A tegengekomen en die is 20 centimeter.

Deze bedoel ik [afbeelding]
Mja , je kan beter zelf een 15" woofer kopen en dan zelf een kassie in elkaar timmeren daar zal echt gegarandeerd 300x beter geluid uit komen als die kant en klare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fairy schreef op 10 May 2003 @ 19:36:
[...]

Versterker ingebouwd is wel makkelijker, aankoppelen en het werkt. Aparte versterker is duurder en je moet hem in de hoedenplank of een aparte kast inbouwen. Mijn hoedenplank ga ik niet in zagen.
Een losse versteker sluit je ook zo aan het enige dat je extra moet doen is een kabel van de versterker naar de woofer. Als je bij die set die ik boven hebt genoiemt een kist koopt ben ongeveer net zoveel kwijt maar heb je wel veel beter geluid. Ook heb je een vierkanaals versterker waarmee je eventueel nog een paar speakers kunt versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Een goedkope Ground zero, een versterkertje, versterkertje op de kist schroeven en aansluiten zoals je een gewone actieve sub aan moet sluiten. Hoef je dus alleen zelf een kistje te bouwen, maar heb je wel een fatsoenlijke uitgangspositie met een lekkere 10" sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Anoniem: 46060 schreef op 10 mei 2003 @ 19:52:
[...]

Een losse versteker sluit je ook zo aan het enige dat je extra moet doen is een kabel van de versterker naar de woofer. Als je bij die set die ik boven hebt genoiemt een kist koopt ben ongeveer net zoveel kwijt maar heb je wel veel beter geluid. Ook heb je een vierkanaals versterker waarmee je eventueel nog een paar speakers kunt versterken.
Ten eerste moet ik dan een aparte kast kopen waar ik een woofer in zet en moet ik ook een versterker kopen. Het lijkt me in eerste instantie duurder. Is lastiger en neemt meer ruimte in in de kofferbak.

Die kant en klare subs kun je zo afkoppelen. Daarnaast zal die kant en klaar 20 cm sub toch best wel een respectabel geluid geven toch ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:36

GaMeOvEr

Is een hork.

Koop dan kant en klare rommel als je niet van adviezen gediend bent. ;)

Nogmaals, zelf een Sub en een Amp gaat echt veel beter klinken (mits je het goed aanpakt) dan kant en klaar rommel van Kenwood/Sony/Pioneer/noem een fabrikant omdat er bijna altijd te kleine Woofers gebruikt worden en als de Woofers groot genoeg zijn (begint bij 10"/25Cm) dan heeft de versterker te weinig vermogen.

Versterkers kun je ook best ergens onder frommelen (in het reservewiel/onder de achterbank/achter een kleppie in de kofferbak/onder een stoel/etc) dan hoef je alleen maar een stukkie Speakerdraad los te koppelen als het ding er ooit eens uit moet.

Maar goed, koop vooral een kant&klaar ding en betaal te veel voor matige bas. :)

[edit]

Ik zal het makkelijk voor je maken:

Een Magnat Classic 480 voor versterking, heb je nog 2 kanaaltjes vermogen over voor je front's bijvoorbeeld: 129,-

Een Phase Linear Thriller 3000 voor 99,- dan zit je dus in totaal op 228, kun je nog voor 20€ aan MDF kopen en dat gaat echt wel veel beter klinken dan dat Pioneer ding.

Als het goedkoper moet, dan neem je een Climax Bullet 400 versterker voor 69,- , zelfs dat gaat nog flink beter klinken dan die Pioneer.

Alle prijsinfo van www.rondevries.nl .

[ Voor 30% gewijzigd door GaMeOvEr op 10-05-2003 22:34 . Reden: Rekenvoorbeeld toegevoegd. :) ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:12

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Goed; dan zeg ik maar even waar het op staat.
doe het niet...
Die kant en klare subjes is net als kant en klaar eten; de eerste hap is best OK, maar de laatste komt je neus uit.

Verder is het een fabeltje dat alle losse woofers in een grote kist moeten; als je begint met een goed chassis kan je met 30 liter al klaar zijn. (ikzelf heb bijvoorbeeld een dikke 60 liter, maar das dus meer om een matige woofer toch goed laag te laten gaan).

Een leuke losse versterker hoeft je ook geen hoofdprijs te kosten; kijk maar eens bij rondevries naar de magnat traxx 300...

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op 10 May 2003 @ 22:19:
Koop dan kant en klare rommel als je niet van adviezen gediend bent. ;)

Nogmaals, zelf een Sub en een Amp gaat echt veel beter klinken (mits je het goed aanpakt) dan kant en klaar rommel van Kenwood/Sony/Pioneer/noem een fabrikant omdat er bijna altijd te kleine Woofers gebruikt worden en als de Woofers groot genoeg zijn (begint bij 10"/25Cm) dan heeft de versterker te weinig vermogen.

Versterkers kun je ook best ergens onder frommelen (in het reservewiel/onder de achterbank/achter een kleppie in de kofferbak/onder een stoel/etc) dan hoef je alleen maar een stukkie Speakerdraad los te koppelen als het ding er ooit eens uit moet.

Maar goed, koop vooral een kant&klaar ding en betaal te veel voor matige bas. :)
Zo bedoel ik het niet.

Ik heb net gekeken en zie dat als ik een versterker koop die 4x 80 (minimaal) aankan en daarnaast ook nog een sub, dat ik dan wel €400 kwijt ben voor alleen de versterker. Dan komt er ook nog eens bij dat ik een sub moet kopen met een aparte kast en deze zijn altijd groot waardoor je halve kofferbak door zo'n speaker ingenomen wordt. Daarbij komt nog eens dat de speaker dan ook niet beschermd is tegen de dingen die je in de kofferbak gooit, of je moet er weer apart een kap op maken.

Ik zie erg veel ruimte verloren gaan bij een losse set.

Het moet toch wel mogelijk zijn om een zeer respectabele bas te maken met een standaard set ?

PS. het moet niet per sé nodig zijn om zo veel vermogen te hebben dat de halve ramen eruit getrild moeten worden. Ik wil een goeie strakke bas hebben die gewoon lekker klinkt en ik kan me niet voorstellen dat er geen standaard sets zijn die dit niet kunnen...

Mocht ik het mis hebben hoor ik het uiteraard graag. Op dit moment ben ik nog aan het kijken bij verschillende online shops of ik nog dingen kan vinden voor minder geld maar op dit moment kom ik met een losse set telkens 2 a 3 keer zo duur uit als een kant er klare sub. Daarnaast kan mijn 4x50 watt autoradio de andere speakers prima trekken dus vraag ik me af of ik een beter geluid uit een losse versterker haal.

Is dit zo of sla ik de plank mis ?

Graag reacties hierop B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Fairy, zie mijn edit. Ik weet niet hoe jij aan je prijzen komt. ;)

Overigens hoeven kisten helemaal niet groot te zijn hoor. :)

Ik heb zelf een Rockford Fosgate Punch XLC 12", in een kistje met een footprint van 40 breed, 30 diep aan de onderkant, 40 hoog en 25 diep aan de bovenkant.

Kijk naar die maten van die Pioneer: Dimensions (W x H x D) 280x248x475 mm

Ding is ook 47.5Cm lang, 28Cm hoog en 25 Cm diep, iets erop stapelen kun je toch niet. ;)

(Afgeschuinde achterkant, dan kan hij mooi tegen de achterkant.)

Het punt is dat hoe hard het kan helemaal niet afhankelijk is van hoe duur het is, het is juist hoe _strak_ het kan. :) Bij mij hoeven de ramen er ook niet uit te trillen hoor, maar als ik 120 (of harder) rij, wil ik graag nog steeds mijn Bass goed horen en voelen. (Niet voelen als in druk op mijn oren, maar de trillingen gewoon.)

En voor goed laag heb je nu eenmaal een paar randvoorwaardes, zoals een goede maat driver (10" minimaal) en een bakkie vermogen. (zeg een wattje of 100RMS is wel lekker voor een goede aansturing, hoeft helemaal niet zo overkill te zijn.)

[ Voor 129% gewijzigd door GaMeOvEr op 10-05-2003 22:45 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op 10 mei 2003 @ 22:35:
Fairy, zie mijn edit. Ik weet niet hoe jij aan je prijzen komt. ;)

Overigens hoeven kisten helemaal niet groot te zijn hoor. :)

Ik heb zelf een Rockford Fosgate Punch XLC 12", in een kistje met een footprint van 40 breed, 30 diep aan de onderkant, 40 hoog en 25 diep aan de bovenkant.

Kijk naar die maten van die Pioneer: Dimensions (W x H x D) 280x248x475 mm

Ding is ook 47.5Cm lang, 28Cm hoog en 25 Cm diep, iets erop stapelen kun je toch niet. ;)

(Afgeschuinde achterkant, dan kan hij mooi tegen de achterkant.)

Het punt is dat hoe hard het kan helemaal niet afhankelijk is van hoe duur het is, het is juist hoe _strak_ het kan. :) Bij mij hoeven de ramen er ook niet uit te trillen hoor, maar als ik 120 (of harder) rij, wil ik graag nog steeds mijn Bass goed horen en voelen. (Niet voelen als in druk op mijn oren, maar de trillingen gewoon.)

En voor goed laag heb je nu eenmaal een paar randvoorwaardes, zoals een goede maat driver (10" minimaal) en een bakkie vermogen. (zeg een wattje of 100RMS is wel lekker voor een goede aansturing, hoeft helemaal niet zo overkill te zijn.)
Ok, ik heb nog even gekeken bij autoshop.nl en vond het volgende:
Alpine MRP-F320 V Power 5/4/3 kanaals versterker €259.00 met sub aansturing onboard.

Deze versterker heeft 4 gewone aansturingen en ook een sub kun je aansluiten hierop. Hij kost dan €259 en daar moet dan nog een aparte sub bijkomen.

Is deze versterker een beetje fatsoenlijk??? Hij is volgens de specs op: http://ecominet2.alpine-u...asb/owner/mrp-f320_om.pdf

40Watt RMS en 75 Max power output.

Mijn autoradio staat op 50Wattx4 maar of dit RMS of max is weet ik niet.

Is 40Watt RMS niet een beetje weinig is vergis ik me nu verschrikkelijk? Als die 75 watt max gelijk staat aan de max van mijn autoradio dan is ie anderhalf keer sterker.

Hoe zit dit precies, want er word veel gespeeld met Max en RMS.

Alle specs staan in de PDF maar ik wordt er even niet wijs van want tussen 12 en 14.4 V zit ook weer verschil :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Waarom moet je dan een versterker hebben waar ook je andere speakers op kunnen? Dat is geen eerlijk vergelijk met een kant&klaar ding, daar zit ook alleen maar een versterker voor dat ding in. Dus een 2kanaals versterker die je kunt bruggen is voldoende. :) Je kunt natuurlijk wel een 5 kanaals nemen als je je speakers van je autoradio af wil halen, maar volgens mij was je daar toch tevreden mee? (For the record: Je kunt je autoradioversterker gewoon blijven gebruiken als je een eindversterker aansluit.)

Jouw autoradio is 4X50Watt max, dus dat zal met mazzel iets van 20 Watt RMS zijn.

Overigens zijn de waardes die opgegeven worden bij kwaliteitsversterkers een stuk realistischer gemeten dan die in Autoradios.

Die 75Watt max uit de eindversterker is een stuk "echter" dan die 50Watt uit je autoradio. :)

RMS is continue vermogen, dit is het belangrijkste, Max is piekvermogen, wat hij er dus maximaal uit kan persen, vandaar dat RMS (met een percentage aan vervorming en een Ohmage erbij) de belangrijkste factor is. Zeg 4X40 Watt RMS 0.002% THD (Vervorming: Total Harmonic Distortion) @ 4 Ohm is voldoende om een fatsoenlijke, grote Speaker (niet Sub) aan te sturen. :)

12Volt is je "bedrijfsspanning" van je auto. 14.4Volt is de laadspanning voor de Accu. Met een hoger voltage meten resulteerd in hogere wattages. Niet helemaal eerlijk als specificaties opgegeven worden @ 14.4Volt, want in de praktijk red je dat niet in de auto, daar zit je altijd op 12 en een beetje.

Kortom, 4X40Watt RMS 0.002% THD @ 4 Ohm @ 12V is beter dan 4X40Watt RMS 0.002% THD @ 4 Ohm @ 14.4V, want als je die andere op 14.4 Volt meet (hoewel onrealistischer) is het vermogen daarvan hoger. Beetje marketing dus. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door GaMeOvEr op 10-05-2003 23:24 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Even de specs:
General-Amplifiers

5/4/3 Channel Operation
Bass EQ Circuit (Channel 5)
Bass Engine®
Both sides Terminal Layout
Continuously Adjustable Gain Control
DC-DC PWM Power Supply
Darlington Bi-Polar Outputs
Discrete Pre-Amp Stage
Double Buffered Pre-Amp Input Circuitry
Duo ß Feedback Circuit
Fixed Crossover (HP) and Adjustable Crossover (LP)
Gold Plated Power Screw Terminals
Gold Plated RCA Input Connectors
Gold Plated Speaker Screw Terminals
MOSFET Power Supply
MultiMode
No Current Limiting
Noise Elimination Coil
STAR Circuitry
Solid Copper Bus Bars
Speaker Level Inputs
Subsonic Filter
Top Mounted LED Power Indicator
Specs:
10% THD Power (at 14.4V)

Per channel into 4 ohms : 50W x 4 (1kHz) + 160W x 1 (100Hz)
General-Amplifiers

Dividing Network : Fixed 80HzHP(18dB/oct)and 50Hz-200HzLP(18dB/oct)
Foot Print (WxHxD)in : 10-13/16” x 10-1/4” x 1-3/4”
Foot Print (WxHxD)mm : 275mm x 260mm x 45mm
Frequency Reponse : 10Hz-50kHz (+0,-1dB)
Heat Sink (WxHxD)in : 10-13/16” x 9-7/16” x 1-3/4”
Heat Sink (WxHxD)mm : 275mm x 240mm x 45mm
Input Impedance : 10k ohm
Input Sensitivity (for rated power) : 200mV ~ 4.0V
Power Requirements : 14.4V DC (11V to 16V)
Signal to Noise (S/N) : 100dBA (referenced to rated power)
Slew Factor : greater than 5
Speaker Impedance : 4 or 2 ohms(stereo), 4 ohms(bridged)
Weight : 2.9kg(6lbs. 6oz.)
MAX Power (at 14.4V,EIAJ)

Bridged 4 ohms : 180W x 2 + 180W x 1
Per channel into 4 ohms : 75W x 4 + 180W x 1
Afbeeldingslocatie: http://ecominet2.alpine-usa.com/img/asb/mrp-f320.gif Yeah baby :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Fairy op 10-05-2003 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Kijk, dat gaat de goede kant op...

enneh... stel je pakt het helemaal goed aan:

magnat classic voor de 4 speakers
magnat traxx voor je sub en je bent helemaal klaar..
Als sub ga ik mee met die phase linear thriller (die ik denk ik ook maar ga kopen.. )

Je autoradio zelf zal ogenveer 4 x 15-17 watt leveren. Daarvan gebruik je in de praktijk ongeveer 10 watt..

oh ja... de "verborgen" kosten> kabels enzo.. komt op ongeveer 30-50 euri..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
teacher schreef op 11 May 2003 @ 00:06:
Kijk, dat gaat de goede kant op...

enneh... stel je pakt het helemaal goed aan:

magnat classic voor de 4 speakers
magnat traxx voor je sub en je bent helemaal klaar..
Als sub ga ik mee met die phase linear thriller (die ik denk ik ook maar ga kopen.. )

Je autoradio zelf zal ogenveer 4 x 15-17 watt leveren. Daarvan gebruik je in de praktijk ongeveer 10 watt..

oh ja... de "verborgen" kosten> kabels enzo.. komt op ongeveer 30-50 euri..
10 watt geloof ik haast niet. De radio die ik heb heeft wel een vrij groot vermogen, hij stampt er wel behoorlijk geluid uit. Het is een JVC KD-SX998R maar dan de versie zonder MP3, ik dacht de 992R. Versterkerdeel is precies hetzelfde iig.

Die Alpine die ik net aanwees is dat een goeie ? Lijkt mij wel maar ik heb er verder geen ervaring mee.

Wat ik dan kan doen is gewoon die Alpine kopen en daar eens even op draaien. Dan koop ik gewoon later nog een sub erbij als het nog niet laag genoeg is 8)7 . Ik denk dat ik er dan een week later een sub bij in heb, alleen staat m'n pa me denk ik wel een beetje raar aan te kijken als ik weer voor €500 euro aan car audio aan het installeren ben.

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 11-05-2003 00:33 . Reden: Typo 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Meer laag zul je niet krijgen door een extra versterker, wel meer controle, maar niet _meer_ laag. :)

Als je tevreden bent met de rest van het geluid, zou ik puur voor een Sub + Amp kopen.

Bij mijn vriendin in de auto hangen ook vier speakers aan de radio en een extra Amp voor de Sub. Aangezien het ook zo'n 4X50 Watt ding is, gaat dat goed genoeg voor de niet al te grote speakers in de auto, Amp en Sub erbij voor de aanvulling van het laag. :)

[ Voor 64% gewijzigd door GaMeOvEr op 11-05-2003 00:50 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op 11 May 2003 @ 00:48:
Meer laag zul je niet krijgen door een extra versterker, wel meer controle, maar niet _meer_ laag. :)

Als je tevreden bent met de rest van het geluid, zou ik puur voor een Sub + Amp kopen.

Bij mijn vriendin in de auto hangen ook vier speakers aan de radio en een extra Amp voor de Sub. Aangezien het ook zo'n 4X50 Watt ding is, gaat dat goed genoeg voor de niet al te grote speakers in de auto, Amp en Sub erbij voor de aanvulling van het laag. :)
Als ik het doe kan ik het ook maar beter goed doen.

Ik denk dat ik voor de Alpine MRP-F320 ga. Die bestel ik dan wel online en haal ik de sub bij de lokale caraudio dealer :)

PS. In de manual staat steeds dat je de amp met een 30A zekering rechtstreeks aan de accu moet hangen en dat ie niet aan het fuseblok mag hangen. Is dit echt zo? Ik neem toch aan dat ik geen 30A ga trekken met 4 speakers en een sub ????? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Nou. Echt wel. ;)

Reken maar eens uit: I(Ampere) = P(vermogen)/U (spanning)

Totaal vermogen van dat ding : 4X50 + 1X160 = 360 Watt/12Volt = 30A

Betekend ook dat je er een stukkie draad van minimaal 10mm2 heen moet trekken. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27734

..een fuseblok is een zekering blok :? of ligt dat nou aan mij..¿ Het is trouwens altijd dat je direct van de accu stroom krijgt...

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 27734 op 11-05-2003 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja, Fuseblok. Dat je hem niet ergens van het zekeringenblok van de auto aftakt met een electriciteitsdraadje zeg maar. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Damn, is dat een beetje makkelijk te doen met een Honda Civic uit '98 :?

PS. Nu heb je het over de absoluut maximale belasting toch ? Dat haal je in de praktijk toch niet ?

[ Voor 44% gewijzigd door Fairy op 11-05-2003 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fairy schreef op 11 mei 2003 @ 01:53:
Damn, is dat een beetje makkelijk te doen met een Honda Civic uit '98 :?

PS. Nu heb je het over de absoluut maximale belasting toch ? Dat haal je in de praktijk toch niet ?
Een versterker is makkelijk aan te sluiten. Je trekt gewoon een compleet nieuwe dikke stroomkabel vanaf de accunaar de versterker. Ergens tussen die kabel meestal zo dicht mogelijk bij de accu zit een zekering. Voor de min trek je gewoon een aarde draad naar het chasis van de auto. Er zijn overal wel van die standaard aansluit pakketjes te koop die perfekt werken. Die kosten ongeveer een eurotje of 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

De eindversterker die ik heb komt bij Conrad vandaan. 't Is helemaal niet zo'n vreselijk duur ding.

Sinus Live 3505:
Afbeeldingslocatie: http://www.verstoep.net/gadgets/caramp.jpg
209 Euro, 4x100 + 1x300 Watt (maar da's muziekvermogen, in het boekje staat 4x50 + 1x150 continu). Hoogvermogens-ingang en lijn-ingangen (2x4 stuks dus), instelbaar kantelpunt voor de front, back en subwooferkanalen, inschakelbaar subsonic-filter voor front, back en subwoofer (en op die laatste moet je 'm niet aanschakelen als je fijn wilt stuiteren :) ) Verder kan je 'm bridgen, en ervoor kiezen of je 't sub-signaal filtert uit de fronts+backs, of dat je 'm zelf een signaal geeft.

Ik heb inderdaad nog een kabelset erbij gekocht voor power rechtstreeks uit de accu en een line-kabel voor de aanvoer van geluid uit de head-end. Da's ook wel 50 euro oid.

[ Voor 11% gewijzigd door Varienaja op 11-05-2003 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Met een 4 kanaals versterker kan je ook voor en achter gewoon op twee kanalen zetten. Je fader ben je dan wel kwijt, maar ook die brakke IC versterker van je HeadUnit. Daar is op zich niets mis mee, maar van een theoretisch maximum van 4x11 watt RMS wordt je niet wild. Je kan ook meteen je speakers high pass filteren, wat de belastbaarheid enorm verhoogd. De sub pakt de lage tonen toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Anoniem: 46060 schreef op 11 May 2003 @ 08:26:
[...]

Een versterker is makkelijk aan te sluiten. Je trekt gewoon een compleet nieuwe dikke stroomkabel vanaf de accunaar de versterker. Ergens tussen die kabel meestal zo dicht mogelijk bij de accu zit een zekering. Voor de min trek je gewoon een aarde draad naar het chasis van de auto. Er zijn overal wel van die standaard aansluit pakketjes te koop die perfekt werken. Die kosten ongeveer een eurotje of 30.
De min naar het chassis ? Krijg je daar geen lussen van etc?

Edit: Ik zie net in de handleiding van de alpine dat je de min MOET aansluiten op het chassis, dus dat zit wel goed ;)
Varienaja schreef op 11 May 2003 @ 08:38:
De eindversterker die ik heb komt bij Conrad vandaan. 't Is helemaal niet zo'n vreselijk duur ding.

Sinus Live 3505:
[afbeelding]
209 Euro, 4x100 + 1x300 Watt (maar da's muziekvermogen, in het boekje staat 4x50 + 1x150 continu). Hoogvermogens-ingang en lijn-ingangen (2x4 stuks dus), instelbaar kantelpunt voor de front, back en subwooferkanalen, inschakelbaar subsonic-filter voor front, back en subwoofer (en op die laatste moet je 'm niet aanschakelen als je fijn wilt stuiteren :) ) Verder kan je 'm bridgen, en ervoor kiezen of je 't sub-signaal filtert uit de fronts+backs, of dat je 'm zelf een signaal geeft.

Ik heb inderdaad nog een kabelset erbij gekocht voor power rechtstreeks uit de accu en een line-kabel voor de aanvoer van geluid uit de head-end. Da's ook wel 50 euro oid.
Conrad heb ik het niet zo op qua audio apparatuur. Ik denk toch dat ik dan voor de Alpine ga. Die Sinus Live lijkt me ook niet een echte mosfet versterker maar ik kan het mishebben uiteraard.

[ Voor 56% gewijzigd door Fairy op 11-05-2003 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Sinus Live is een merk waar niets mis mee is. Zonder de specs te weten durf ik meteen te stellen dat het een reguliere MOSFET versterker betreft met prima eigenschappen. Lekker Duits :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Fairy schreef op 11 mei 2003 @ 00:14:
[...]

10 watt geloof ik haast niet. De radio die ik heb heeft wel een vrij groot vermogen, hij stampt er wel behoorlijk geluid uit.
tja.. dan geloof je het niet....

Misschien kan je idd beter "in etappes" wat dingen aanschaffen;
koop eerst een goede 4 kanaals amp.
Wat ga je vor die alpine betalen eigenlijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
teacher schreef op 11 mei 2003 @ 13:16:
[...]

tja.. dan geloof je het niet....

Misschien kan je idd beter "in etappes" wat dingen aanschaffen;
koop eerst een goede 4 kanaals amp.
Wat ga je vor die alpine betalen eigenlijk??
Die amp was ongeveer 260 euro
4 kanaals? 5 kanaals bedoel je denk ik he ?

[ Voor 9% gewijzigd door Fairy op 11-05-2003 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

ik ben dus ook naar zoiets op zoek, ik heb een opel corsa 2 deurs, heb in me dashbord de standaard speakers zitten :( deze zijn bagger, maar er is weinig anders voor te krijgen aangezien er maar max. 8 cm in kan. ik heb er al een condensator tussen zitten zodat ze fungeren als tweeters, klinkt beter op hoger vermogen als full-range :)

achter in de zijwand heb ik 2 ovale speakers zitten, 6"x9" ik geloof van rockwood (past net btw, zit met de slang van de tank) :P

alles zit aangesloten op een sony radio/md speler (eerste type van xplod)@ 4x50 watt max.
klinkt leuk als de motor uit staat, heb een diesel dus als ie draait ben ik het laag voor een groot gedeelte kwijt. nu zat ik eraan te denken op de speakers achterin op een amp te gooien(heb er nog 1 leggen), het laag zal dan wel een stukkie beterder zijn denk ik. :)

als ik tijd heb zal ik het aansluiten en ff luisteren, is het niet naar me zin, gaan de achterspeakers weer op de radio en gooi ik er een klein subje in op de amp als aanvulling.

welk rms vermogen zou ik moeten aanhouden als aanvulling voor een sub, 150 watt :?

en heeft iemand nog alternatieven voor de speakers in het dashbord :? in de deur is geen plek btw.

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
ModmaN schreef op 11 May 2003 @ 14:17:
en heeft iemand nog alternatieven voor de speakers in het dashbord :? in de deur is geen plek btw.
In mijn deur pastte ook geen 17CM maar met wat zagen gingen ze er wel in >:) .

Is dat ook geen optie voor jouw dashboard ? Als je de kap er weer op doet zie je er niks van en heb je toch zo weer een paar CM gewonnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Fairy op 11-05-2003 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-11-2023
PS. In de manual staat steeds dat je de amp met een 30A zekering rechtstreeks aan de accu moet hangen en dat ie niet aan het fuseblok mag hangen. Is dit echt zo? Ik neem toch aan dat ik geen 30A ga trekken met 4 speakers en een sub ????? 8)7
Op 12 volt zit je al vlug in de tientallen ampères hoor :)

1A op 230V = 230W
1A op 12V = 12W

Dus 30A kan maximaal 360 Watt trekken op 12V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Fairy schreef op 11 May 2003 @ 13:49:
[...]

Die amp was ongeveer 260 euro
4 kanaals? 5 kanaals bedoel je denk ik he ?
Als je "alles in een" zou willen is dat een optie...

Ik heb liever een aparte amp op mijn sub :)

Maar voor 260 euro kan je je geen buil vallen denk ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom ga je niet voor een Ground Zero? die zijn nog goedkoper ook! koop je een mooi groundzero 10" subje erbij en kun je echt al hard stampen! geloof me!!

--> http://www.hifipoint.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 16-06 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Ik heb ook een GZRW10 (10" woofer) met een GZRA4200 4kanaals versterker (deze wordt niet meer gemaakt.. de 4200x is er nu) en dat klinkt lekker hoor voor het geld!

een voordeel van de GZRW10 is dat hij in een erg klein kistje kan wanneer je hem gesloten houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Anoniem: 27734 schreef op 11 mei 2003 @ 15:23:
Waarom ga je niet voor een Ground Zero? die zijn nog goedkoper ook! koop je een mooi groundzero 10" subje erbij en kun je echt al hard stampen! geloof me!!

--> http://www.hifipoint.nl
Stampen?

Ik wil gewoon goeie kwaliteit hebben en een goed laag, maar ook de rest moet goed wezen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 11-05-2003 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fairy schreef op 11 May 2003 @ 16:45:
[...]

Stampen?

Ik wil gewoon goeie kwaliteit hebben en een goed laag, maar ook de rest moet goed wezen ;)
Geloof mij met Groundzero heb je dus echt wel een stukje kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Anoniem: 46060 schreef op 11 mei 2003 @ 18:00:
[...]

Geloof mij met Groundzero heb je dus echt wel een stukje kwaliteit.
Ok, maar die heeft weer geen subaansluiting en de Alpine heeft alles in 1.

Die Alpine is kwalitatief toch heel goed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Ik zit nu toch te twijfelen, moet ik nu een Alpine nemen of een Sinus Live?
Even buiten de prijs om dan he?

Das een nadeel van webshops. Je kunt niet effe langsgaan om te kijken en te luisteren :{

[ Voor 33% gewijzigd door Fairy op 11-05-2003 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Alpine heeft een reputatie op te houden. Ik zou in eerste instantie voor de Alpine gaan in zaken van kwaliteit, al is de Sinus Live natuurlijk meer dan voldoende op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik denk ook dat je die alpine voor een alleszins redelijke prijs kan krijgen.
Wellicht kan je er nog wat gratis aansluitmateriaal bij bietsen??

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 11-05-2003 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

Fairy schreef op 11 May 2003 @ 14:31:
[...]

In mijn deur pastte ook geen 17CM maar met wat zagen gingen ze er wel in >:) .

Is dat ook geen optie voor jouw dashboard ? Als je de kap er weer op doet zie je er niks van en heb je toch zo weer een paar CM gewonnen.
nee, dat is helaas geen optie, ik zit aan de ene kant met de raamslinger en aan de andere kant met het vak in de deur, das wel een beetje jammer idd, maar ik zal het eens nader bekijken en de maten eens opmeten. ;)

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 14:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

Kan ook nog voor minder hoor. Conrad actieve mono module €102.85. 400w Max. Losse Raveland AXX1010, 25 cm 200w RMS. €54 Kan in een kastje van 20 liter. Dus nog wat MDF en wat kabels.

Geen topkwaliteit zoals een Selenium of een Rockford Fosgate maar heel wat beter dan vrijwel al het kant en klaar spul. en heel wat goedkoper ook.

Hoe je het ook bekijkt, voor bas heb je toch wat conusoppervlak nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80716

Als ik jou was zou ik een 4 kanaals Ground Zero versterker kopen. Typisch gevalletje value for money. Daar je 2 voorspeakers op aansluiten. Zodra je geld hebt voor een sub deze gebrugd op de twee achterkanalen van de versterker. Ook deze kun je prima van Ground Zero kopen. Dit merk is misschien niet heel bekend in de "Halfords" zaken, maar bij de speciaal zaken zeker.

Wel even een plus kabel trekken direct vanaf je accu ( met een zekering ertussen) naar je versterker en deze goed aan massa leggen in je achterbak.

Zelf heb ik een plaatje MDF mooi op maat gezaagd en deze tegen de zijkant van de kofferbak geschroeft. Versterker erop en de kabels erachter. Dan alleen nog even een kistje maken voor de sub.

Wat betreft die 30A. Uitgaande van max 75 watt op 4 kanalen. 4 x 75 = 300 watt totaal.
300watt / 12,5 volt = 24 A. Dus 30A zekeren is prima. Die zekering zit er in principe alleen maar om te zorgen dat de boel heel blijft indien ie ergens massa raakt. Als je hem lichter dan 24A zekert heb je de kans dat ie bij hoge wattages er dus uit gaat.

Moet allemaal in een weekendje lukken.

Voor meer hulp zou ik zeker es rustig rondkijken op www.showyoursound.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Fairy schreef op 11 mei 2003 @ 20:08:
Ik zit nu toch te twijfelen, moet ik nu een Alpine nemen of een Sinus Live?
Even buiten de prijs om dan he?

Das een nadeel van webshops. Je kunt niet effe langsgaan om te kijken en te luisteren :{
Bij mij kan je zo luisteren hoor :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Fairy schreef op 10 mei 2003 @ 19:14:

Deze bedoel ik [afbeelding]
Deze heeft een vriend van me gehad, goed geluid, echter ik persoonlijk vond hem TE klinken op rock/metal/etc. Voor trance of hakkuh klinkt hij echt wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie
  • Laatst online: 21-06 16:15

mollie

ik heb niet alle posts gelezen maar als je nog steeds denkt dat die 10cm bass kan maken heb je het mis.. heb al aardig wat dingen gehoord maar bij 10inch gaat het pas echt werken ( mischien dat anderen het hier niet mee eens zijn maar dan denken we gewoon anders over wat bas is)

probeer anders eens 2de hands wat leuks te kopen .. ik heb een phoenix gold xs2300 en 3 woofers uit dezelfde reeks gekocht voor 240 euro .. als je gewoon 1 woofer wilt kan dat dus wel voor 200 euro.. je moet gewoon even zoeken ..

veel ruimte hoeft het niet in te nemen .. 28 liter voor een gepoorte kist 16 liter gesloten zijn normale waardes voor een woofer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
mollie schreef op 12 mei 2003 @ 20:34:
ik heb niet alle posts gelezen maar als je nog steeds denkt dat die 10cm bass kan maken heb je het mis.. heb al aardig wat dingen gehoord maar bij 10inch gaat het pas echt werken ( mischien dat anderen het hier niet mee eens zijn maar dan denken we gewoon anders over wat bas is)

probeer anders eens 2de hands wat leuks te kopen .. ik heb een phoenix gold xs2300 en 3 woofers uit dezelfde reeks gekocht voor 240 euro .. als je gewoon 1 woofer wilt kan dat dus wel voor 200 euro.. je moet gewoon even zoeken ..

veel ruimte hoeft het niet in te nemen .. 28 liter voor een gepoorte kist 16 liter gesloten zijn normale waardes voor een woofer...
Je hebt duidelijk alle posts nog niet gelezen ;) maar dat maakt niet uit.

Ik weet nu dat 10 cm niet genoeg is. Ik denk dat ik voor een 30 cm gevalletje ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Nu ga je weer voor een 30 cm. Beetje vreemd als je eerst de ruimte in je auto als schaars goed stelt, maar goed. Zelf vind ik 10" net iets audiofieler, maar met een 12" ga je natuurlijk veel pret beleven. Als je 50 liter kan missen, zou je met een spotgoedkope 12" Magnat Bull Sub 300 van EUR 39 bij http://www.rondevries.nl kunnen beginnen. Niet helemaal SQ, maar wel zatte bas in een helaas relatief grote 50 liter gesloten kist :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Wekkel schreef op 12 May 2003 @ 22:06:
Nu ga je weer voor een 30 cm. Beetje vreemd als je eerst de ruimte in je auto als schaars goed stelt, maar goed. Zelf vind ik 10" net iets audiofieler, maar met een 12" ga je natuurlijk veel pret beleven. Als je 50 liter kan missen, zou je met een spotgoedkope 12" Magnat Bull Sub 300 van EUR 39 bij http://www.rondevries.nl kunnen beginnen. Niet helemaal SQ, maar wel zatte bas in een helaas relatief grote 50 liter gesloten kist :D
30 cm is ook eigenlijk wel een beetje erg groot jah :P

Als ie maar demontabel is zodat ik de auto nog wel af en toe als kruiwagen kan inzetten :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisch
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01-2022
30A trek je al behoorlijk vlot hoor. voorbeeld JBL p80.4 (dus 4x80 watt bij 2 Ohm) is al voor 40A afgezekerd. Dus dat is zeker niet zo gek. Daarbij krijg je ook nog je sub! dus dat gaat makkelijk

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Ben vandaag bij de audiozaak geweest en daar heb ik verschillende subs beluisterd. Ik ben er al uit dat het een JBL versterker gaat worden. De subs mocht ik ook allemaal beluisteren en daar zat ook Rockford Fosgate bij. En die waren wel *D

Hij raadde me voor mijn doel geen supergrote subs aan maar iets kleinere 20 cm subs van Rockford. Ik heb Rockford geluisterd en ook Sony en Alpine etc. Hij gaf ook aan dat hoe groter die sub hoe meer vertraging je kunt krijgen en dat de bass iets vertraagd kan worden.

Daarnaast gaf hij aan dat de rockford een dubbelspoels sub is en dat daar ook voordelen aan zijn verbonden.

De Rockford was wel behoorlijk duur (320 euro) maar dan heb je ook wel een goeie sub denk ik he ?

[ Voor 20% gewijzigd door Fairy op 15-05-2003 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45379

je bent al aardig omgelult zie ik... je begint met pioneer, je zit nu al bij rockford 8)7
luister nou niet te veel naar die opscheppers in dit topic, luitser naar je eigen oren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Rockford is een best merk, maar 320 euro is echt veel geld besteden. Waarschijnlijk kant en klaar met kist? Indien ja, gewoon los kopen en EUR 100 besparen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Wekkel schreef op 15 May 2003 @ 21:40:
Rockford is een best merk, maar 320 euro is echt veel geld besteden. Waarschijnlijk kant en klaar met kist? Indien ja, gewoon los kopen en EUR 100 besparen :P
Tis wel een mooi compact kistje met stekkers er al aan enzo, das wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Hallo! 320 euro is meer als 700 ouderwetsche guldens!

Tuurlijk is RF "het merk" als het om auto subs gaat.

Maar kijk eens naar ground zero; ook heel goed.
Verder moet je eens rondneuzen naar wat internetshopjes; daar vind je meestal wel wat overjarig spul (wat twee jaar geleden nog "da bomb" was) voor een leuke prijs.

Op www.caradio.nl vind je bijv deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.caradio.nl/images/gzrb1000.jpg
GZRB 300s - 179 euro

leuke versterker erbij:
Afbeeldingslocatie: http://www.caradio.nl/photogallery/photo32162/VIBE220.jpg
lanzar vibe 220 voor 145 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Laatst online: 07:29
Hmm... ik weet niet hoor... maar ik vind rockford meer het spl merk. Tuurlijk spelen ze prima in de auto maar gaan vooral hard. Maar voor een goede diepe harde bas heb je geen 800w oid nodig. Ik zou zeker eens gaan luisteren naar de GZ subs/amps. 10" 200w met bijpassende versterker gaat het prima doen. Wil je echte sq merken moet je toch eens gaan luisteren naar JL Audio, Helix, Zapco, Audison etc. Stuk duurder, niet gemaakt om db wedstrijden mee te winnen maar klinkt gewoon prachtig. Maar het belangrijkste meetpunt zijn nog altijd jouw oren ;)
Voor sommige mensen klinkt een 10" subje van 100w rms al mooi genoeg, en hoeft helemaal niet duur te zijn. Laat je niet leiden door allerlei mooie merknamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32302

Ik heb zelf een Infinity reference 1020W ( 10" ) in een zelfbouw kistje ( klein ! ) met een sony XM-1502SX.
Mooi diep laag en zuiver.

wel pittig geprijst :(

Link naar amp
http://www.caraudiomag.com/testreports/0109cae_sony/
Link naar woofer
http://www.infinitysystem...d='1020W'&Ser=REF&Cat=SUB

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 32302 op 16-05-2003 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Pauwl schreef op 16 May 2003 @ 21:34:
Hmm... ik weet niet hoor... maar ik vind rockford meer het spl merk. Tuurlijk spelen ze prima in de auto maar gaan vooral hard. Maar voor een goede diepe harde bas heb je geen 800w oid nodig. Ik zou zeker eens gaan luisteren naar de GZ subs/amps. 10" 200w met bijpassende versterker gaat het prima doen. Wil je echte sq merken moet je toch eens gaan luisteren naar JL Audio, Helix, Zapco, Audison etc. Stuk duurder, niet gemaakt om db wedstrijden mee te winnen maar klinkt gewoon prachtig. Maar het belangrijkste meetpunt zijn nog altijd jouw oren ;)
Voor sommige mensen klinkt een 10" subje van 100w rms al mooi genoeg, en hoeft helemaal niet duur te zijn. Laat je niet leiden door allerlei mooie merknamen.
Hum.. Ik als Rockford bezitter wil hier toch even op reageren voordat er een verkeerd beeld ontstaat. ;)

Ff afgezien van het feit dat ze hard kunnen, geven ze toch echt wel ook een mooie gedefiniëerde bas. (Het e.e.a zal afhankelijk zijn van de behuizing)

Ik heb zelf een 12" Punch XLC in een klein (25 liter max) gesloten behuizing zitten en dat klinkt toch wel erg strak moet ik zeggen, goede strakke, droge bas, met veel definitie erin. Dus zeker wel het tegenovergestelde van een hard kunnende "One-Tone-Bass" die je wel eens met goedkoper spul of slechte kisten hebt. :)

Dit is mijn 5e Sub, dus ik heb al wel wat spul gehad. (Phoenix Gold, Cerwin Vega!, Jenssen, Magnat nu Rockford.)

Deze bevalt echt erg goed, past ook mooi bij mijn Boston RC520 composetjes. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jah dat geld denk ik wel voor veel woofers, als je ze in een gesloten kist doet dan klinken ze al een stuk strakker! Ik heb zelf ook een Rockfordje maar Rockford is zeker niet "Het merk"!!! Er zijn heel wat meer merken die zeker ook voor het zelfde geld meer te bieden hebben! Kijk bijvoorbeeld eens naar een Infinity Kappa Perfekt woofer! die speelt rete strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Hee wat is eigenlijk het verschil tussen een subwooferbox en een bassreflex subwooferbox ??

Laat maar ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Fairy op 17-05-2003 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
GaMeOvEr schreef op 16 May 2003 @ 23:29:
[...]

Hum.. Ik als Rockford bezitter wil hier toch even op reageren voordat er een verkeerd beeld ontstaat. ;)

Ff afgezien van het feit dat ze hard kunnen, geven ze toch echt wel ook een mooie gedefiniëerde bas. (Het e.e.a zal afhankelijk zijn van de behuizing)

Ik heb zelf een 12" Punch XLC in een klein (25 liter max) gesloten behuizing zitten en dat klinkt toch wel erg strak moet ik zeggen, goede strakke, droge bas, met veel definitie erin. Dus zeker wel het tegenovergestelde van een hard kunnende "One-Tone-Bass" die je wel eens met goedkoper spul of slechte kisten hebt. :)

Dit is mijn 5e Sub, dus ik heb al wel wat spul gehad. (Phoenix Gold, Cerwin Vega!, Jenssen, Magnat nu Rockford.)

Deze bevalt echt erg goed, past ook mooi bij mijn Boston RC520 composetjes. :)
Ik heb zelf een Punch he (nog wel) wat dus de opvolger is van de xlc. Ik vind hem zeker niet lelijk klinken, maar als je puur op zoek bent naar een sq woofer is het het net niet (tenminste voor mij hoor, anderen kunnen daar natuurlijk heel anders over denken).
Ik ga zelf nog luisteren naar een nieuwe JL Audio sub, daar heb ik erg hoge verwachtingen van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Ik heb nu rechtstreeks op m'n Sony autoradio aangesloten:
2 Magnat tweeters (zitten voorop dashbord)
2 x 11 cm speakers onder het dashboard (groter past er niet in)
2x Pioneer speakers op de hoedenplank

Versterker is een Axxion SA-2600 (kan er nergens wat over vinden), 2x 60 watt RMS
Subwoofer is een 10" Pioneer VCCS series, exacte type weet ik niet

Speakers zaten er allemaal al in toen ik de auto kocht
Subwoofer was 100 Euro
Versterker kostte me een sticker op m'n achterruit

Het geluid is te doen, ik weet dat ik het zo duur kan maken als ik zelf wil maar mooi zal ik het niet gaan vinden ;)
Doe mij maar een paar leuke speakers in de woonkamer dat klinkt nog altijd vele malen beter. :P

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Weer een RF bezitter (hx2 + power 350s amp):

Ook ik ben via meerdere merken: MTX, Soundstream bij Rockford gekomen. Eerst een 12" XLC en nu een 10" HX2.

RF is in Nederland duur; het is dan ook de moeite om over de grens te kijken (www.hifigarage.de); e-mail de jongens en je krijgt het nog goedkoper mee.

SQ kun je met RF gewoon behalen; SPL ook mits je er genoeg vermogen op gooit (especially bij de hogere series subs).

GZ is in Nederland nog vrij onbekend; heb destijds de afweging GZ en RF gemaakt maar uiteindelijk voor RF gekozen. Voor puur SQ hoef je in deze prijsrange waar we het nu over hebben niet te kiezen. SQ woofers zijn meer de high-end woofers zoals de JL-audio W7.

Als je de GZ met RF (bv de instap GZ met instap Rf) vergelijkt dan zal de ene echt niet beter in SQ zijn.

Over het algemeen geeft een 12" meer diepte maar is de snelheid minder. Dat is één van de redenen dat ik nu weer op 10" zit.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:27
ik ga mezelf stuff van Ground Zero halen :)
www.hifipoint.nl ... oja bij versterkers en subs gaat het ook om Ohm, en niet alleen het aantal Watt.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
oja bij versterkers en subs gaat het ook om Ohm, en niet alleen het aantal Watt.......
duhhhh >:)

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Jah nja de meeste mensen hoor je eigenlijk alleen maar praten over ... WOW IK HEB 1000 WATT ... enzo ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ja, 1000 watt speakers :)

Hetzelfde als ik zeg dat mijn golf wel 250 kan, mits ik er even een opgepept G60 blokkie inhang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61284

Het maximum wattage geeft alleen maar aan hoeveel watt je er op kan zetten voordat de spoel verbrand (niet helemaal waar maar zo zie ik het). Wat veel belangrijker is is de maximaal toelaatbare conus uitslag, de T/S parameters en of daar en goede bijpassende kast bij is gemaakt. Als die drie dingen goed op elkaar zijn afgestemt krijg je veel betere resultaten dan als je een woofer met een 2x zo hoog wattage in een verkeerde kast.
Ik heb zelf 2 kickers van 150W rms op een 2x 45W rms versterker en ik heb al meerdere personen met meer als 2x zoveel vermogen in hun bak als mij er uit gespeeld (dat komt ook deels doordat ik 2 woofers heb hoor, dit is veel effectiever als het wattage van 1 woofer verhogen).
Hij gaf ook aan dat hoe groter die sub hoe meer vertraging je kunt krijgen en dat de bass iets vertraagd kan worden.
BULL, de vertraging wordt door hele andere dingen bepaald. Dit is klink klare onzin.
Daarnaast gaf hij aan dat de rockford een dubbelspoels sub is en dat daar ook voordelen aan zijn verbonden.
Voordelen... en nadelen. Dat hij een dubbele spoel heeft kan een voordeel zijn maar betekend niet per defenitie dat hij beter is als alle andere zonder dubbele spoel.

Kijk, dat je hem goed vindt klinken kan niemand wat van zeggen, dat is jouw keuze. Maar ik vindt hem wel duur, dat komt gewoon omdat hij in een kistje zit dat niets voorsteld...
Koop gewoon die woofer en maak zelf een kistje ;). Kost je wat MDF, lijm, schroefen en wat tijd. Dan koop je gewoon zo'n aansluit terminal, die kun je er gewoon in zetten en van die stof plak je er omheen en hij ziet er als een fabriekskastje uit. Je moet alleen wat minimaal 1 rechter hand hebben :D.
Als je het volume van die kast niet weet kun je met simulatie programma's het ideale volume bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Jaah precies, er zijn genoeg programmas te vinden op internet voor het designen van een woofer-kast... op www.showyoursound.nl (links onderin). Enne, rockford is natuurlijk wel stoer enzo, maar ook uber duur, op SYS hebben ze mij aanbevolen om Ground Zero te pakken, die zijn ook meer gericht op hardhouse/style/enz/enz, alleen stukken goedkoper dan RF. check www.hifipoint.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het voordeel van een dubbelspoels woofer is, dat je de versterker "zwaarder" kan belasten.
VB. je versterker is 2 ohm stabiel en geeft op 2ohm 100 watt en op 4 ohm maar 75 watt. Maar je hebt een 4 ohm woofer. Dus kan je op die woofer maar 75watt zetten ipv het maximale van 100watt.
Als je nu een dubbel spoels woofer heb, dan kun je die paralel (geloof ik) zetten op de versterker zodat je de versterker 2 ohm belast en dus meer vermogen eruit kunt halen. (die 100 watt dus!)

(Een dubbel spoels woofer is dus iid niet per definitie beter!!)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 27734 op 19-05-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als aanvulling de meer gebruikelijke manier van het inzetten van een dual voicecoil. Een gebrugde amp heeft vaak een standaard 4 Ohm woofer er aan hangen. Beide versterkerkanalen draaien dan op 2 Ohm. Competitieamps kunnen echter vaak 1 Ohm aan. Met een dual voicecoil driver kan je met een enkele woofer je amp toch in die 1 Ohm modus krijgen, waardoor er meer power uitkomt. Twee DVC's, aan ieder kanaal een (parallel) is minder gebruikelijk, want je kan een versterker toch al bruggen. Je wil immers een stapje verder dan alleen het bruggen, juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
De versterker heb ik gekocht !!

Een Infinity Reference RA6006 *D

Vet mooi ding :) moet em alleen nog aansluiten, das een rotklus :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63566

een knappe sub en luidsprekers gaan dat halen :9
ik trek nu zelf 2x25 amp voor 1 sub (15 inch marathon op een lanzar vibe 250) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik zou zeggen blijf van die Bass-rollen, kanonnen, blokjes af en pak gewoon een losse woofer voor 200 euro ofzo en maak daar zelf 'n kist bij. dan kan je pas echt knallen en heb je meer kabaal als zo'n magnat powerbull geval.... www.hifipoint.nl voor ground zero, leuke woofertjes :) Rockford is gewoon te duur imho... als je een beetje echte geluids kwaliteit wilt moet je eens kijken naar Helix apparatuur...

en:
Anoniem: 27734 schreef op 19 mei 2003 @ 17:01:
Het voordeel van een dubbelspoels woofer is, dat je de versterker "zwaarder" kan belasten.
VB. je versterker is 2 ohm stabiel en geeft op 2ohm 100 watt en op 4 ohm maar 75 watt. Maar je hebt een 4 ohm woofer. Dus kan je op die woofer maar 75watt zetten ipv het maximale van 100watt.
Als je nu een dubbel spoels woofer heb, dan kun je die paralel (geloof ik) zetten op de versterker zodat je de versterker 2 ohm belast en dus meer vermogen eruit kunt halen. (die 100 watt dus!)

(Een dubbel spoels woofer is dus iid niet per definitie beter!!)
Ik heb mijn dubbelspoels nu dus aangesloten maar mijn versterker is niet 1ohm stabiel, dus als ik het volume vet hard zet knalt hij bij sommige platen in protectie .... die woofer gaat er dus uit en komt er 'n enkelspoels in. samen met een GZ Compo-set natuurlijk >:)

[ Voor 54% gewijzigd door De_Bastaard op 04-06-2003 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clstat
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 10:33
Kijk ook eens naar JL Audio woofers.... Echt super SQ...
Heb nu zelf de 12W0 in een standaard Caliber gelosten kist van 60 liter. Had hem getest in de kist en klonk gelijk al super.
Verder zou je het advies De_Bastaard op kunnen volgen...GZ goede prijs kwaliteit verhouding.

XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik heb dus afgelopen zaterdag bij ron de vries een phase linear sub gehaald voor 99euri.
Dat ding is prima... Goed geluid hoeft niet duur te zijn. Je kan je wel gek laten maken met merken als RF, dls, soundstream enzo, maar ik vind de winst in geluidskwaliteit niet opwegen tegen de exorbitant hoge prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Er zijn jongens in dit land die elke dB extra waarderen en daar grof voor betalen. Ze moeten wel met een gehoor wat steeds verder beschadigd raakt :+

De prijzen van al dat moois zijn alleen wel erg hoog. Een topsub kost maar liefst €700 Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/nooo.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Tjah het is maar wat je wilt he, sommige mensen willen gewoon ook écht goed geluid (misschien voor SQ wedstrijden ....). Phase linear woofer is niks mis mee hoor, vaak is het iig ook de opstelling van hoe je alles neerzet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81237

ik heb zelf ook mijn sub voor mijn pc gebouwd omdat die creative dingen ook geen echte bass geven, ik heb een 250 mm PVC pijp van +/- 80 cm lang met eenronde mdf plaat aan de ene kant in het gat in het midden van deze plaat zit een bassreflex pijp (ja, volledig berekend) en hij is precies goed afgevuld met fiberfill (wordt verkocht als visaton dempings matten) en is ook volledig afgekit. aan de andere kant een 10" 250 watt Sub afgefilterd met een visaton filter (zo'n spoel). de sub is niet zo'n goed merk (necom) maar hij produceert een betere kwaliteit bass dan m'n pa's bose sub, en hij blaast hem er ook uit. ik heb er een wangine 2x300 watt MOS-FET versterker aanhangen (gebrugt). dus als je echt goede bass wilt, bouw je sub lekker zelf, ik had hem in 4 uurtjes helemaal in elkaar staan. ik moet alleen de buitenkant nog bekleden met iets van zwarte stof ofzo, iemand ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Phase linear woofer viel me ook op! die is echt "goedkoop" gewoon.. en ziet er ook leuk uit..! (niet dat dat iets zegt maar okej) Phase linear is toch wel een "goed merk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
Phase Linear? Thriller zeker? Die klinkt idd goed voor wat hij moet kosten.

Ik heb zelf de JL Audio 12w6v2 besteld, zit alleen een lange levertijd op :( (als ze te leveren zijn, zijn wat probleempjes bij JL Audio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:47
Ik heb

Afbeeldingslocatie: http://www.allied-electronics.nl/~allied-e010/images/Mbp122.jpg

Jaja, Marquant :X :X

in mn auto liggen. Komt een enorme teringherrie uit. Kostte me nog geen 100 eur...
En veel uitgeven doe ik niet, ik race geen grote afstanden met die wagen, dus ik geef mn geld liever anders uit ;)
Hangt een ouwe amp achter. Vriend heeft dezelfde woofer in zn suzuki swift, en dat stampt echt masterlijk. Heeft er alleen een marquant amp bij gekocht voor 120 eur geloof ik.

*wij* vinden het goed genoeg klinken. Fuck merk, het was lekker goedkoop, en vinden 't wel best zo.

Echte stuff komt ooit nog wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ja, ik liep natuurlijk ook al te G**len op een jbl gti.. maar die zijn echt prijzig! En daar trek ik toch echt de limiet (nu iig :) )

En idd; die thriller is een goede deal; so what als het een model van 2 jaar oud is.

Ik blijf het zeggen; je hebt niet per se het allerduurste nodig om goed geluid te krijgen.
Wel leg je de lat steeds hoger; ik was ook eens tevreden met mijn marquant versterker (die nu dienst doet bij el guapo)

@ frank2kill: bij een betere car audio zaak (of de grotere halfords enzo) hebben ze lappen stof van caliber. Samen met een bus spuitlijm bekleed je binnen no time je buis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:13
DJSmiley schreef op 04 June 2003 @ 21:32:
Ik heb

[afbeelding]

Jaja, Marquant :X :X

in mn auto liggen. Komt een enorme teringherrie uit. Kostte me nog geen 100 eur...
En veel uitgeven doe ik niet, ik race geen grote afstanden met die wagen, dus ik geef mn geld liever anders uit ;)
Hangt een ouwe amp achter. Vriend heeft dezelfde woofer in zn suzuki swift, en dat stampt echt masterlijk. Heeft er alleen een marquant amp bij gekocht voor 120 eur geloof ik.

*wij* vinden het goed genoeg klinken. Fuck merk, het was lekker goedkoop, en vinden 't wel best zo.

Echte stuff komt ooit nog wel ;)
Ze hebben het design wel een beetje van magnat gejat vind ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.nl/magnat-car/pictures/dubbelflexbullpower.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86926

de 2e kist die je post fairy is een hele leuke kist... heb die in het begin stadium van mijn audio imperium gebruikt en ding doet het echt super.. het gaat behoorlijk hard en mooi zuiver.

opmerking over dat je met een versterker niet meer laag krijgt is beetje crap omdat je radio intensieve (lage tonen onder 16000hz) tonen standaard weggooit.. het toevoegen van een beetje fatsoenlijke versterker geeft je de optie om vanaf ongeveer 8000 / 10000 hz te spelen wat je zeker wel merkt... je muziek bepaald het uiteindelijk.. hak muziek zit niet zo laag maar hiphop, rmb, jungle etc. wel...

Qua ampere´s: je moet ongeveer rekenen dat 300w rms (4ohm) ongeveer 30 tot 40 ampere wegtrekt... m.a.w. : ja, je trekt dadelijk zeker die 30ampere weg maar das het maximale van de versterker wat je niet de hele tijd zal gebruiken... Qua zekering, vertrouw ALSJEBLIEFT NIET op de zekering van de amp, die is bedoeld voor kortsluitingen achter de amp en niet voor... krijg je een keer een kabelbreak dan slaat de kortsluiting terug op je accu en schroeien de kabels onder je goten gewoon weg... slimste is een 40 ampere zekering (voorkeur caliber voor degelijke houder) net na je accu te zetten.

Als ik jou zo hoor zou ik toch zijn gegaan voor de rechthoekige pioneer (100w rms met ingebouwde versterker.. je 2e plaatje zeg maar).. die is bandpass met een erg zuiver geluid en specifiek bedoeld voor de wat lagere tonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81237

@frank2kill: bij een betere car audio zaak (of de grotere halfords enzo) hebben ze lappen stof van caliber. Samen met een bus spuitlijm bekleed je binnen no time je buis.
thanx voor de tip... ik ga gelijk opzoek. en aan de slag.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 81237 op 18-06-2003 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
niemand komt aan me jbl woofers, dingen hebben alleen al een 55 kilo zware magneet, is te erg specs weet ik niet uit me hoofd weet wel dat je in de ochtend je stekels niet hoeft te gellen doen je woofers wel, je voelt de lucht gewoon verplaatsen, dus geld over kopen en anders rockford fosgate ook steen goed echter kosten deze weer een hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Zal wel de GTI reeks zijn met die enorme 'hoed' erachter :P 55 kilo lijkt me echter wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
Wekkel schreef op 18 June 2003 @ 17:08:
Zal wel de GTI reeks zijn met die enorme 'hoed' erachter :P 55 kilo lijkt me echter wat overdreven.
Welnee; gewoon GT2's met grootheidswaanzin :+
De GTI weegt niet eens zo zwaar |:(

Trouwens! JBL sucks >:) althans dat is mijn mening, en daar krijg ik weer veel mensen mee op de kast :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
hmm vind alleen de power en gti subs de moeite waard en de gti amp. Alleen zijn die te duur voor wat ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Jivecar schreef op 18 June 2003 @ 19:51:
[...]
Trouwens! JBL sucks >:)
:( JBL ROELEERT :9

Nee hoor.. je kan je bedenkingen hebben bij sommige JBL speakers.
Maar aan de andere kant; JBL is eeuwig en altijd wel ergens in de aanbieding.
Ik kocht (een jaar of 3 geleden) mijn 963II's voor 75 guldensch op de zwarte markt.
Als dat geen value for money is....

Pagina: 1