[mysql] forumdatabase converteren, problemen met posts.

Pagina: 1
Acties:

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 08:33

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
We willen binnenkort overstappen van forumsoftware en daarvoor is het nodig dat de database aangepast wordt. De tabellen en velden daarin gaan anders heten en een heel andere structuur. Omdat ik eerst alles wil testen heb ik een datadump van een voorbeeld database, deze kan ik helaas niet importeren in een database op m'n eigen server omdat ik de structuur niet heb. (dat de diverse tabellen worden aangemaakt e.d.)

Wat ik dus heb gedaan met de gebruikers, hele stuk met gebruikers geselecteerd, geïmporteerd in Excel en de diverse wijzigingen aangebracht, geëxporteerd naar een csv-bestand en die geïmporteerd in de database. Dat ging allemaal goed.

Nu de topics en posts. Als ik ga importeren in Excel wordt elke komma in een post gezien als scheidingsteken en dat betekent dus dat ik handmatig echt heeeeeeeel veel topics en posts mag gaan nalopen want elk stukje tekst na de komma komt in een volgende cel in Excel. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ik dit probleem omzeil? De volledige structuur te pakken krijgen en dan met phpmyadmin alles aanpassen? Kan dat? (velden binnen tabellen worden hernoemd en de structuur binnen een tabel wordt anders.) Zijn er andere mogelijkheden want ik weet dat ik erg omslachtig zit te werken maar ik ben even uitgestaard, ik zie het even niet meer. Ik hoop dat iemand ervaring heeft met dit soort operatie's. :)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Vraag om een dump MET "create table" erbij is namelijk gewoon een optie van mysqldump.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Aangezien je beschikt over een windowsmachine en een eigen database, ga je denk ik heel veel plezier beleven aan deze link:
http://mysqlfront.sstienemann.de/
of liever het proggie wat je daar zult vinden :)

Echt een verademing tov phpmyadmin

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
dusty schreef op 10 May 2003 @ 18:27:
Vraag om een dump MET "create table" erbij is namelijk gewoon een optie van mysqldump.
Die gaan we ook proberen te regelen, probleem is alleen dat de provider dat moet doen omdat de db redelijk groot is en we geheugenrestrictie's hebben.
marty schreef op 10 May 2003 @ 22:36:
Aangezien je beschikt over een windowsmachine en een eigen database, ga je denk ik heel veel plezier beleven aan deze link:

Ik zal eens gaan kijken wat ik daar mee kan. Tnx voor de tip iig. :)

• dusty
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

micha schreef op 11 mei 2003 @ 10:49:
[...]
Die gaan we ook proberen te regelen, probleem is alleen dat de provider dat moet doen omdat de db redelijk groot is en we geheugenrestrictie's hebben.
Ik neem aan dat je HD ruimte bedoeld? want geheugen ruimte zou geen problemen moeten veroorzaken :)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
dusty schreef op 11 May 2003 @ 11:56:
[...]

Ik neem aan dat je HD ruimte bedoeld? want geheugen ruimte zou geen problemen moeten veroorzaken :)
We kunnen geen dump maken van de db omdat er een beperking zit in de ruimte die we mogen gebruiken van het geheugen oid heb ik begrepen van de provider. Maja, het fijne weet ik er ook niet van.

Verwijderd

marty schreef op 10 May 2003 @ 22:36:

Echter moet je dan wel toegang tot je database hebben van buitenaf en daar ontbreekt het nogal eens aan bij providers (vanwege veiligheid)

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 14:38:
[...]

Echter moet je dan wel toegang tot je database hebben van buitenaf en daar ontbreekt het nogal eens aan bij providers (vanwege veiligheid)
Ik gaf het ook niet als oplossing, maar ik zag dat ie nog met phpmyadmin aan het kloten was en aangezien ie strax met z'n eigen database werkt kan ie 'm ook voor zichzelf open zetten... :)

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
*klein schopje* ;)

Ik heb afgelopen weekend een dump gehad van de database en die na wat probleempjes geimporteerd in mijn mysql-server. Ik heb heel wat lopen googelen en zitten searchen op GoT maar een handvat om verder te komen heb ik tot dusver niet gevonden.

Ik heb dus nu 1 database met daarin die hele dump en nu moet ik dus zorgen dat de gegevens vanuit de ene table goed in de andere table komen.

Als voorbeeld:

Table forum1_topics

- topic_id
- forum_id
- user_id
- start_datum
- laastepost_datum
- title

Dit moet in de volgende structuur gepompt worden:

Table forum2_topics

- topic_id
- forum_id
- poll_id
- topic_name
- topic description
- topic_last_post_id

etc.

Hoe kan ik het best dit voor elkaar krijgen? Ik moet het dus nu gaan testen maar straks moet het ook ten uitvoer worden gebracht op de echte database zodat we met de nieuwe software kunnen gaan beginnen.

Ik dacht zelf aan een php-scriptje (aangezien onze server dat ook ondersteund) wat gegevens ophaalt uit een table en deze neerflanst in de nieuwe table. Het maakt me niet uit dat ik handmatig moet aangegeven van waar naar waar het moet, als ik maar weet hoe ik dat ongeveer doe, ik zie nl. door de bomen het bos niet meer. Wie kan me helpen?

btw, het gaat om heeeeel wat posts, topics en users. :{

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Is er niet al zoiets geschreven voor je databases cq. forumsoftware? Voor de grote forums (phpBB/Invision Board etcetera) zijn dit soort dingen meestal al wel beschikbaar. Heb je daar al naar gekeken, dat zou je werk namelijk behoorlijk veel makkelijker maken :).

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Harm schreef op 16 juni 2003 @ 16:51:
Is er niet al zoiets geschreven voor je databases cq. forumsoftware? Voor de grote forums (phpBB/Invision Board etcetera) zijn dit soort dingen meestal al wel beschikbaar. Heb je daar al naar gekeken, dat zou je werk namelijk behoorlijk veel makkelijker maken :).
Inderdaad goeie tip, had ik zelf ook aan gedacht. ;) Ik heb wat scripts van phpbb.com bekeken maar voor een php-leek ging dat net even te ver boven mijn pet. Ik werd niet echt veel wijzer van de opzet van die scripts. Ik zal eens proberen of ik van andere fora wat dingen kan vinden. Andere tips blijven welkom! :)

• Gerco
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Van welk forum naar welk forum wil je converteren dan? Dat zou wel handig zijn om te weten om een conversieprog te zoeken.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Van een custom made forum naar een betaald pakket. Zij bieden wel enkele convertors aan voor b.v. phpbb2 e.d. maar dus niet voor ons eigen forum. Vandaar dus dit topic. Het lijkt me niet moeilijk om iets te maken maar ik weet niet eens waar te beginnen, dat is het lastige.
Pagina: 1