"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"
of een cross kabel van 1 poort van de switch, naar een normale poort van de hub
Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...
Verwijderd
Een uplinkpoort is niks anders dan een gekruisde normale poort. Zou je twee uplinkpoorten koppelen wordt de verbinding dus twee keer gekruist, en dat werkt niet. Wat je wilt is dus perfect te doen.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Wanneer cross & wanneer straight?
hub/switch uplink poort <-> hub/switch gewone poort = straight
hub/switch gewone poort <-> hub/switch gewone poort = cross
PS: sommige switch zijn Auto-MDI/MDIX
Wat dus betekend dat je cross of straight mag gebruiken en de switch zelf nog eens crossed als dat nodig is.
volgens mij kan uplink uplink ook, maar dan wel met een cross kabel
[ Voor 6% gewijzigd door Loran op 10-05-2003 17:47 ]
Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...
er moet iets niet kloppen aan die faq, waarom zou de topicstarter anders dit topic openen, of hij moet de faq niet gelezen hebben uiteraardLoran schreef op 10 mei 2003 @ 17:47:
klopt toch gewoon, die faq?
volgens mij kan uplink uplink ook, maar dan wel met een cross kabel
enne via uplink uplink met cross kan het ook, een uplink crossed als het ware al, tussen twee hub's (of switches of combi's) moet een cross, wat nu als je 2 uplinks gebruikt met een cross, juist, 3x gecrossed, waardoor het dus goed is, je moet een oneven aantal crosses hebben
Verwijderd
MDI <> MDI met een crossover kabel
MDI <> MDI-X met een straight kabel
MDI-X <> MDI-X ook met crossover ja
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 18:40 ]
Verwijderd
En MDI-X <> MDI-X danVerwijderd schreef op 10 May 2003 @ 18:22:
Jammer dat MDI en MDI-X niet gewoon wat vaker gebruikt wordt, werkt wat makkelijker
MDI <> MDI met een crossover kabel
MDI <> MDI-X met een straight kabel
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 18:23 ]
"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"
Verwijderd
Definieer "werkt niet". Krijg je geen link ? Of krijg je wel een link, maar is er geen dataverkeer mogelijk ?Tiberium schreef op 10 mei 2003 @ 18:27:
ik had de faq wel degelijk gelezen uiteraard, maar ik had het begrepen dat het om OF 2x hub OF 2x switch ging! De oplossing om een gewone kabel in een downlink poort van de switch te stoppen en dan in de uplink van de hub werkt helaas niet..... dus ik ga nu het idee van Intosia proberen. Vind het overigens heel vreemd dat het niet werkt, zou wel moeten volgens jullie.......
Vergeet ook niet dat de uplink poort van een switch vaak gelinkt is aan de eerste of laatste poort.Tiberium schreef op 10 May 2003 @ 18:27:
ik had de faq wel degelijk gelezen uiteraard, maar ik had het begrepen dat het om OF 2x hub OF 2x switch ging! De oplossing om een gewone kabel in een downlink poort van de switch te stoppen en dan in de uplink van de hub werkt helaas niet..... dus ik ga nu het idee van Intosia proberen. Vind het overigens heel vreemd dat het niet werkt, zou wel moeten volgens jullie.......
Als al je gewone poorten vol zitten kan je niet nog eens de uplink gebruiken bij veel types.
Switch gewone poort <-- straight --> Hub uplink poort moet gewoon gaan.
Switch gewone poort <-- cross --> Hub gewone poort ook.