hub achter switch achter router mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ik heb een draaiend netwerk met een getweakte alcatel modem, die op de uplink poort van mijn switch zit. Alles werkt prima. Nu wil ik graag een hub (GEEN switch dus) verbinden met mijn switch, maar de uplink poort is reeds bezet (modem) hoe kan ik dit doen? Op de hub zit ook een uplink poort. De switch is (uiteraard) 10/100 en de hub is alleen 100Mbit.

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
gewoon in de switch ergens prikken met een traight kabel naar de uplink van de hub,
of een cross kabel van 1 poort van de switch, naar een normale poort van de hub

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Ik heb zelf een alcatel speedtouch ethernet 510 modem, niet een getweakte maar een die router functie al heeft. Die zit bij mij op me swtich maar niet op de uplink poort, maar gewoon als een pc er op. Als dat bij jou ook werkt kun jeje hub op de uplink hange. Denk wel dat gewoon werkt hoor.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

uplink poort van de hub in een downlink poort van de switch.... :)
Een uplinkpoort is niks anders dan een gekruisde normale poort. Zou je twee uplinkpoorten koppelen wordt de verbinding dus twee keer gekruist, en dat werkt niet. Wat je wilt is dus perfect te doen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

toch vraag ik me af wat er mis is met de faq :?
Wanneer cross & wanneer straight?
hub/switch uplink poort <-> hub/switch gewone poort = straight
hub/switch gewone poort <-> hub/switch gewone poort = cross

PS: sommige switch zijn Auto-MDI/MDIX
Wat dus betekend dat je cross of straight mag gebruiken en de switch zelf nog eens crossed als dat nodig is.

• Loran
klopt toch gewoon, die faq?
volgens mij kan uplink uplink ook, maar dan wel met een cross kabel

[ Voor 6% gewijzigd door Loran op 10-05-2003 17:47 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Loran schreef op 10 mei 2003 @ 17:47:
klopt toch gewoon, die faq?
volgens mij kan uplink uplink ook, maar dan wel met een cross kabel
er moet iets niet kloppen aan die faq, waarom zou de topicstarter anders dit topic openen, of hij moet de faq niet gelezen hebben uiteraard :P

enne via uplink uplink met cross kan het ook, een uplink crossed als het ware al, tussen twee hub's (of switches of combi's) moet een cross, wat nu als je 2 uplinks gebruikt met een cross, juist, 3x gecrossed, waardoor het dus goed is, je moet een oneven aantal crosses hebben :P

• Loran
haha okee dat klopt

Verwijderd

Jammer dat MDI en MDI-X niet gewoon wat vaker gebruikt wordt, werkt wat makkelijker :P
MDI <> MDI met een crossover kabel
MDI <> MDI-X met een straight kabel

MDI-X <> MDI-X ook met crossover ja |:( even over 't hoofd gezien :]

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 18:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 18:22:
Jammer dat MDI en MDI-X niet gewoon wat vaker gebruikt wordt, werkt wat makkelijker :P
MDI <> MDI met een crossover kabel
MDI <> MDI-X met een straight kabel
En MDI-X <> MDI-X dan :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 18:23 ]

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
ik had de faq wel degelijk gelezen uiteraard, maar ik had het begrepen dat het om OF 2x hub OF 2x switch ging! De oplossing om een gewone kabel in een downlink poort van de switch te stoppen en dan in de uplink van de hub werkt helaas niet..... dus ik ga nu het idee van Intosia proberen. Vind het overigens heel vreemd dat het niet werkt, zou wel moeten volgens jullie.......

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

Verwijderd

Tiberium schreef op 10 mei 2003 @ 18:27:
ik had de faq wel degelijk gelezen uiteraard, maar ik had het begrepen dat het om OF 2x hub OF 2x switch ging! De oplossing om een gewone kabel in een downlink poort van de switch te stoppen en dan in de uplink van de hub werkt helaas niet..... dus ik ga nu het idee van Intosia proberen. Vind het overigens heel vreemd dat het niet werkt, zou wel moeten volgens jullie.......
Definieer "werkt niet". Krijg je geen link ? Of krijg je wel een link, maar is er geen dataverkeer mogelijk ?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Tiberium schreef op 10 May 2003 @ 18:27:
Vergeet ook niet dat de uplink poort van een switch vaak gelinkt is aan de eerste of laatste poort.
Als al je gewone poorten vol zitten kan je niet nog eens de uplink gebruiken bij veel types.

Switch gewone poort <-- straight --> Hub uplink poort moet gewoon gaan.
Switch gewone poort <-- cross --> Hub gewone poort ook.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
heren, hardstikke bedankt, probleem opgelost. Hub bleek kortsluiting te maken en daardoor collisions te veroorzaken. Soldeerbout doet wonderen!

Pagina: 1