Toon posts:

[Ulead GIF Animator]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Ik maak nu Gifs mbh van dit programma, alleen de kwaliteit valt erg tegen, hoe kan ik de kwaliteit opvoeren? Spikkels in banners is ook niet echt leuk

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dat komt door de GIF compressie, heeft Ulead Gif animator nog andere instellingen voor het verminderen van de kleuren?
Je gebruikt tijdens het samenstellen waarschijnlijk plaatjes met meer dan 256 kleuren, en bij het verwerken tot animated gif, of bij het opslaan, moet het programma ze vercrunchen naar 256 kleuren, waarschijnlijk zonder dat jij kunt kiezen welke dat zijn.
Dat is ook helemaal afhankelijk van het soort plaatje wat je hebt.

Je zou het plaatje natuurlijk in Photoshop of Paint Shop Pro vooraf naar 256 kleur om kunnen zetten en het dan verwerken, maar als dat niet kan, zul je het in de instellingen van Ulead moeten zoeken.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:57
ehm dat ligt inderdaad aan de compressie. je kan vaak uit meerdere soorten compressies kiezen. ook wel kleurselectie. ik zie hier bij paintshop bijv: webveilig, mediaan, octaal. een van die laatste is beter

Verwijderd

Topicstarter
Thx ik ga wel wat klussen