Toon posts:

Multiplexers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
Ik heb hier 2 multiplexers staan, alleen weet ik niet precies waar ze voor dienen, of wat je er mee kunt.
Lijkt mij iets om printers aan te hangen ofzo?
Iemand die een beetje kan uitleggen wat je met zo'n ding kunt?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Een multiplexer is een apparaat om van een ding vele te maken en omgekeerd.
Wat jij vermoedelijk hebt is een stelletje waarmee je aan de ene kant van een telefoon-lijn (gewoon of huur, eventueel via DataNNet) een aantal seriele terminals/printers hebt, de verbindingen daarvan combineert over de lijn, en aan de andere kant de verbindingen weer splitst over de verschillende poorten aldaar.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Multiplexen is het delen van 1 medium door meerdere signalen. Dus dat verschillende computers over 1 lijn kunnen communiceren. Je hebt dan nog wat verwschillende vormen van multiplexing, namelijk FDM en TDM.
TDM (Time division multiplexing) is het om de beurt delen van 1 medium. Iedereen zend om de beurt iets over 1 bepaald medium.
Bij FDM (Frequency division multiplexing) kun je tegelijkertijd data verzenden omdat je signalen met verschillende frequenties gebruikt. Waar je wel aan moet denken is het tegengaan van interferentie, omdat die de signalen aan kan tasten, waardoor een connectie niet goed kan gaan...

Beetje vaag, maar ik hoop dat je er zo wat meer van snapt...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ik heb er dus gewoon niks aan :)

gaat idd per telefoon, is jammer, had liever nw gezien.. had ik er nog wat aan gehad :)