Toon posts:

CD writer dood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat nog werkt aan m'n CDRW Acer 10x8x32 is dat de lader nog open en dicht gaat. De writer leest niet meer ; het lijkt alsof hij schrijft (NERO toont verschuiving op de statusbalk) maar dat doet hij niet. Dan maar de device manager eens gaan checken, geen probleem bij m'n writer, maar wel een PCI Device met een vraagtekentje. Computer open gedraaid en alles nog eens goed ingeplugd, nog steeds geen werking. Heb m'n CDRW drivers nog eens ge-update maar no respons.

alvast bedankt voor leden die me hierbij kunnen helpen

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 17:51

Super_ik

haklust!

tja, als ie ook nie meer leest klinkt t gewoon als een overlede brander, waarschijnlijk doet de aandrijving t nie meer, komt teminste t meeste voor,
enige optie is om een nieuwe te kopen,

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 18:05

SilentSimon

Have you been hopped?

en als je de brander loskoppelt, heb je dan nog steeds dat vraagtekentje?

• florisje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
als je er een audio cd in pleurt, speelt ie die dan wel af?

klikt wel als een oud beestje dus misschien is ie wel gewoon op. ik geloof dat soms de kop met laser niet meer kan focussen. meestal kun je de spelers vrij makkelijk open maken dus dat kun je ook proberen, heel misschien zit er vuil in. als je hem open gaat maken moet je bij de meeste spelers de lade open maken voordat je hem van de spanning afhaald anders krijg je hem nooit uit elkaar

Verwijderd

Topicstarter
nope, ook geen muziek cd's. Wat betreft het vraagtekentje. De CDRW is toch helemaal geen PCI Device, dacht ik toch, dus normaal gezien heeft dat er toch helemaal niets mee te maken. De CDRW zit vast met een SCSI aansluiting

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-03 17:56

Robtimus

me Robtimus no like you

Toch proberen. Ik had een probleem met mijn CD brander (te weinig voeding). Vraagtekentje bij mijn secondary IDE was het gevolg. Plotseling had ik ook een Removable Disk.
Gewoon even die CDRW loskoppelen en dan kijken of dat vraagteken er nog steeds is.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Ook geen audio-cd meer.. Nope, vrijwel zeker overleden. Hang je brander aan een andere IDE poort (verwissel primair en secundair b.v.), als je nu zelfs niet kunt lezen of wat dan ook is ie gewoon overleden.. (of vuil).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1