Toon posts:

Levert mijn voeding voldoende???

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een (zelfgebouwd) systeem met de volgende specs: Asus P4PE moederbord, P4 3.06 GHZ, 512 MB DDR333, Sony DRU500a DVD-brander, Plextor PX2410a CD-brander, WD 120 GB harddisk, Hercules 3D prophet titanium 2, Hercules 5.1 soundcard
Op de USB poorten zitten verder nog een ADSLmodem en een scanner.

Dit alles zit in een Chieftec tower met originele voeding van 340W.

Het systeem heeft soms spontane reboots. Geheugen en CPU zijn al uitvoerig getest, heb zelf het idee dat de voeding te weinig vermogen levert .

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:44

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

wat zijn je voltages? en zet automatisch reboot eens even uit zodat je de foutcode kan noteren

[ Voor 64% gewijzigd door Fanatic_FS op 10-05-2003 17:03 ]

[specs]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je geen programma waar je de waarden kunt uitlezen? Zoals MBM5?

[ Voor 89% gewijzigd door Han op 10-05-2003 17:03 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

XceeD schreef op 10 May 2003 @ 17:02:
Heb je geen programma waar je de waarden kunt uitlezen? Zoals MBM5?
Nou ik heb ongeveer dezelfde specs.. mar dan hangen er nog twee digicams.. 1 neon.. en 9 fans aan. En dat is een A-Open van 300 WATT _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Bekijk voltage's regelmatig in Asus probe. Deze schommelen nogal. Niet echt stabiel. Heb ook gehoord dat de voedingen in chieftec towers niet echt betrouwbaar zijn

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op 10 mei 2003 @ 17:04:
Bekijk voltage's regelmatig in Asus probe. Deze schommelen nogal. Niet echt stabiel. Heb ook gehoord dat de voedingen in chieftec towers niet echt betrouwbaar zijn
schommelen oke, maar wat voor waardes geeft asus probe nou aan????

[specs]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 17:04:
Probeer dan is te draaien zonder alle overbodige hardware... kijk dan is naar je voltages. Als ze dan nog steeds schommelen heb je gewoon een brakke voeding.

Verwijderd

Topicstarter
12V = 12.096
5V = 5.08
3.3V = 3.392
V-core = 1.632

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

voltages lijken me zo wel oke, zet eens automatisch reboot uit zodat je kunt zien wat de fout is en dan kun je dat opzoeken

[specs]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Kijk eens in Overige Hardware. Dit hoort niet in CME en in OH is het een zoekvraag / iets voor Welke voeding heb ik nodig?

[ Voor 21% gewijzigd door m-m op 10-05-2003 17:11 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.