Toon posts:

[dualboot p.t.m.] Alleen 1 OS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

op de laptop van mijn kameraad stond w2k op de c:
nu heb ik middels de optie, install another os, in partition magic 8 win98se op partitie f gezet.

Wanneer ik partitie f actief maak dan start hem logischerwijs als c op. Wanneer ik echter gewoon c actief laat en dus w2k boot dan is partitie f verdwenen als schijf maar wel aanwezig in partition magic.

Hoe kan ik nou ervoor zorgen dat ik kan kiezen welke partitie er actief wordt, dus welke OS ik opstart.

het is namelijk zo dat win2k novell netwerk heeft en voor thuis is vast ip middels microsoft netwerk noodzakelijk. Dit laatste wordt in win98se gerealiseerd.

Hoe kan ik nu zorgen dat win2k standaard boot en, zonder middels fdisk actief maken, voor bepaalde gelegenheden de optie win98 actief wordt ???

Verwijderd

Topicstarter
heb nu xosl geinstalleerd

maar krijg leeg menu met keuze os, dus heb ik die maar gauw weer geuninstalled

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt de edit knop gebruiken, dan kick je niet onnodig je eigen topic
:)

wat je kunt doen is 98 installeren, vervolgens 2000 en in de boot.ini 98 als eerste OS zetten, dat werkt het beste :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Terw_Dan schreef op 10 mei 2003 @ 18:12:
wat je kunt doen is 98 installeren, vervolgens 2000 en in de boot.ini 98 als eerste OS zetten, dat werkt het beste :)
Het is alleen niet zo'n handige suggestie als je het over een bedrijfslaptop hebt (zoals in dit geval).

Overigens geloof ik niet dat je probleem met XoSL onoplosbaar was ;)
Anders gebruik je bootmagic als bootmanager, maar je zal iig de beide opstartpartities aan een bootmanager moeten configureren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ben nu bezig met installeren bootmagic 7 kijken wat die doet :P

in inderdaad is opnieuw formateren geen optie :)

bootmagic werkt wel ... is alleen inderdaad grafisch niet zo mooi als xofs
HOe krijg ik xosf wel werkend?

hij zit alleen win98se partitie als c terwijl dit in partition magic f is.
Wanneer ik hem hier op installeer krijg ik geen os om te kiezen...

in win2k geeft die de melding dat ie graphics chipset niet goed is, wanneer ik met opstartdisk doe dan doet hij het wel maar zet hij dus geen keuze os neer

in de handleiding staat tevens dat het alleen tot win9x ondersteunt :(

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 19:12 ]