Toon posts:

[Draytek 2300] Printserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit echt met mijn handen in het haar, ik snap er niks meer van.
Ik heb hier een Draytek Vigor 2300, maar ik krijg mijn Canon S450 niet aan de praat met de printserver.
Ik heb alles precies zo gedaan als in de FAQ (LPR prog enz.) en ook al de adviezen gevolgd in andere topics van GoT maar het lukt gewoon niet.

Als ik de printer lokaal aansluit werkt hij wel gewoon dus de kabel moet goed zijn.

Ik draai overigens met alle 4 de pc's op Windows XP Pro SP1.

Wie helpt mij verder?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het inmiddels zelf opgelost...

Ik heb in windows xp de onderdelen (Software -> windows onderdelen toevoegen/verwijderen):
Andere netwerkservices voor bestanden en printers -> Afdrukservices voor LINUX
en
Netwerkservices -> Universal Plug and Play
geinstalleerd, daarna deed hij het meteen perfect!

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

ik heb hetzelfde probleem gehad, 2 Win XP PC icm Draytek Vigor 2104P en een HP 720C

ik heb bovenstaande geprobeerd en in tussen een mail naar de helpdesk van draytek gestuurd lees hier inder het antwoord:

Met de DrayTek LPR Utility onder Router Tools v2.52(zojuist ontvangen van de fabrikant), wordt de LPR Port (Local Port) wel door de bovenstaande besturingssystemen herkend. Via Routertools 2.52(zie bijlage) zal het probleem opgelost moeten zijn. De DrayTek LPR Utility werkt zowel voor de DrayTek Vigor 2104P en de DrayTek Vigor 2300.

Volg voor de installatie de gebruikersaanwijzing welke men vindt op ftp://ftp.draytek.nl/Benelux/PRINTSERVER/printserver.pdf De Printserver gebruiksaanwijzing zal z.s.m. worden aangepast aan de nieuwe gegevens. Graag verneem ik het resultaat per e-mail of met deze routertools versie v2.52 het probleem is opgelost.

Via http://www.draytek.nl/router/extra/e-mail.html vindt u de instructies
inzake de wijze waarop wij graag de gegevens ontvangen en welke gegevens wij
graag ontvangen om uw vraag of probleem z.s.m. te kunnen beantwoorden.

Het werkt nu :-)

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |