Linksys WRT54G + ADSL = geen internet verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheGreatCornholio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 15:29
Hallo,

Ik heb sinds een week een (draadloos) linksys wrt54g router/access point met een sitecom 54g pci kaartje.(Ik moet er wel even bij vertellen dat ik een echte netwerk n00b ben ;) ) Kon al snel de linksys router benaderen maar op internet komen is mij tot op heden niet gelukt. Ik heb adsl fast via xs4all en heb een speedtouch home modem. Eerst via pptp op de volgende manier :

Internet IP Address: . . . 10.0.0.150
Subnet Mask: . . . 255.255.255.0
Gateway: . . . 10.0.0.138
User Name: .....@xs4all-fast-adsl
Password: ................................

vervolgens zou ik dan via het status scherm moeten connecten, kreeg telkens de melding 'cannot connect to the pptp host' . Volgens de linksys helpdesk moest het ook op deze manier. Vervolgens terug naar de computerboer maar die had ook geen oplossing. Ja, ik de linksys laten meenemen door een medewerker, deze zou 'em checken voor het luttele bedrag van 25,- (zgn. TD kosten :( )

Ok, de linksys weer mee naar huis en maar weer wat proberen. Heb toen mijn alcatel getweaked zodat deze zelf een verbinding maakt met xs4all. Deze maakt netjes verbinding(getest op de 'oude manier' met netwerk kaartje). Volgens mijn beperkte kennis zou ik nu de linksys moeten configureren voor een static ip verbinding :

Internet IP Address: . . . 10.0.0.150
Subnet Mask: . . . 255.255.255.0
Gateway: . . . 10.0.0.138

DNS (Required): 1: . . . 194.109.104.104
2: . . . 194.109.6.66
3: . . . 194.109.9.99

Ik doe zeker iets verkeerd want het nog steed steeds geen internet voor mij ;(
ooh ja, ik kan mijn alcatel ook niet pingen (10.0.0.138)

Ik sta op het punt van een mental breakdown 8)7

Wie geeft mij een zetje in de goede richting ? alvast bedankt !

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:32

FastBunny

Give it the Works !

Een wireless access point kan je vaak instellen. Daar zit meestal een cdtje bij met daarop een tooltje. Dan kan je hem een ip adress opgeven. Als hij een verkeerd ip adress werkt het zaakje niet namelijk. Bekijk dat eens :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
Fastbunny lees jij wel ? hij kan toch gewoon in de wireless router, waarom zou hij dan een cd moeten gebruiken.

Zo op het eerste gezicht zien de settings er goed uit. Heb je ook gekeken naar een firmware upgrade voor de linksys ?. Weet je ook zeker dat je modem verbinding krijgt (linesync en extern ip adres)

Modem zou deze instelleingen moeten hebben

PPPoA VC-Based
VCI :8 VPI:48

Let goed op dat je inlognaam/wachtwoord goed zijn !

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

TheGreatCornholio schreef op 10 May 2003 @ 16:37:
...

Ok, de linksys weer mee naar huis en maar weer wat proberen. Heb toen mijn alcatel getweaked zodat deze zelf een verbinding maakt met xs4all. Deze maakt
...
Je instellingen zijn goed, maar maak die tweak ongedaan zodat je linksys de verbinding opbouwt.

• TheGreatCornholio
KaMiKaZe schreef op 11 May 2003 @ 12:53:

Zo op het eerste gezicht zien de settings er goed uit. Heb je ook gekeken naar een firmware upgrade voor de linksys ?. Weet je ook zeker dat je modem verbinding krijgt (linesync en extern ip adres)

Modem zou deze instelleingen moeten hebben

PPPoA VC-Based
VCI :8 VPI:48

Let goed op dat je inlognaam/wachtwoord goed zijn !
Ik heb de laatste firmware en het modem krijgt verbinding, als ik 'em aan een netwerkkaartje 'hang ' dan kan ik gelijk op internet komen.

En naar die instellingen ga ik zo kijken
Verwijderd schreef op 11 mei 2003 @ 13:00:
[...]

Je instellingen zijn goed, maar maak die tweak ongedaan zodat je linksys de verbinding opbouwt.
Leek me wel handig om het modem de verbinding te laten regelen.

• TheGreatCornholio
Nou, nog steeds geen internet via die linksys, ik ga morgen naar de computerboer om hem terug te brengen. Ben nu al een week bezig en ben het zat :(

Zijn er trouwens got' ers die de linksys wrt54g in samenwerking met adsl/xs4all (speedtouch home) werkend hebben ?

Dat zou ik graag willen weten :)

Verwijderd

/me heeft hetzelfde met de BEFSR81 router. Ik kan 'm wel benaderen via 192.168.1.1 maar internet ho maar. :'(

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
TheGreatCornholio schreef op 12 mei 2003 @ 20:25:

Zijn er trouwens got' ers die de linksys wrt54g in samenwerking met adsl/xs4all (speedtouch home) werkend hebben ?

Ach werkend.....ik kan internetten. Heb alleen het probleem dat ik meestal niet kan uploaden/emailen/ftp-en. Ben er nog druk mee bezig.

[ Voor 5% gewijzigd door Joch_um_all op 24-05-2003 04:52 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb niet gezien welk speedtouch modem je precies hebt maar mocht het de speedtouch home of de speedtouch 510 zijn. Kijk dan eens naar de SIPSpoof. Ik weet niet precies welke "tweak" je nu gebruikt.

Maar ik gebruik nu al een tijd deze spoof omdat zowel nat als dhcpspoof of pptp niet deden wat ik wilde.

Nu heb ik geen nat op m`n adsl modem want dat doet m`n server.

Voor meer info moet je maar eens kijken op:

http://jp.dhs.org/~jp/
http://www.jelmerbarhorst.com/

Verder weet ik ook te melden dat voor de vroegere linksys routers een firmware nodig was om te kunnen samen werken met pptp.

Wat is trouwens het verschil tussen draadloos en met draad ? Dat je er niet straks achterkomt dat het niet aan je modem settings ligt maar dat blijk dat je wireless niet lekker loopt.

Dat zou ik graag willen weten

Het maakt natuurlijk niet uit of je nu XS4all zonnet of welke mxstream provider dan ook gebruikt omdat ze allen het zelfde werken. Maar voor degene die z`n WRT54G beschikbaar wil stellen wil ik het best proberen.

Kheb nu ook een cisco826 en een Speedtouch 510 in de meterkast liggen. (Vind ik trouwens wel dat die speedtouch beter werkt)

[ Voor 26% gewijzigd door raymonvdm op 24-05-2003 09:01 ]

• Joch_um_all
was die suggestie van die spoof naar aanleiding van mijn opmerking dat ik met mijn Speedtouch home (nu untweaked), aangesloten op een WRT54G, wél gewoon kan surfen, maar niet kan uploaden? Of was het een reactie op de topicposter?

• Joch_um_all
TheGreatCornholio schreef op 12 mei 2003 @ 20:25:

Nou, ik heb mijn WRT54G met Speedtouch home nu EINDELIJK redelijk werkend!!!

Enige klachten zijn nog:
1. dat als in in Windows XP van user switch, ik via mijn tweede user géén email kan verzenden (wél ontvangen) (?!)
2. dat de boel met WEP encryptie erg instabiel wordt.
3. en dat na het opstarten van de computer het soms erg lang duurt voor de wireless verbinding tot stand is gekomen.

Voor ik zover was ben ik wel héél lang bezig geweest. Uiteindelijk ben ik helemaal opnieuw begonnen door....:
1. Windows XP terug te zetten naar een restorepoint van voordat ik ging kloten
2. de Speedtouch eerst geuntweaked, toen naar factory defaults teruggezet en vervolgens geconfigureerd voor KPN
3. WRT54G terug naar factorydefault en handmatig (!) geinstalleerd voor PPTP dialup naar planet
4. WMP54G (de PCI adapter) geinstalleerd dmv meest recente drivers
5. WMP vastgezet op 54Mbps.
6. WEP uitgelaten!!!!

Als iemand settings wil hebben hoor ik het wel.

Verwijderd

hallo ik heb dus ook het zelfde probleem
echter heb ik nog een vraag erbij
- hoe kan ik mijn alcatel dan untweaken
- en wat zijn de settings van linksys wrt54g dan ..?

ik maak gebruik van :
xs4all-basic-adsl

Thx
Alex1221@msn.com

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2003 @ 22:51:
hallo ik heb dus ook het zelfde probleem
echter heb ik nog een vraag erbij
- hoe kan ik mijn alcatel dan untweaken
- en wat zijn de settings van linksys wrt54g dan ..?

ik maak gebruik van :
xs4all-basic-adsl
Je ken het Untweaken door middel avn de volgende link: http://www.xs4all.nl/~verduijn/adsl2.htm

Maar waarom zou je het willen untweaken? De pro-editie is namelijk beter dan de home editie. Ik heb hem zelf ook getweaked, maar krijg zowel geen verbinding bij de pro versie als de home versie :'(

Hier precies hetzelfde probleem :(

We hebben:
- KNP adsl Planet Internet
- SpeedTouch Home modem, maar die is nu met succes getweaked naar SpeedTouch Pro
- Linksys WRT54G wireless router

Internet verbinden lukt dus niet, ook met de hierboven geciteerde instellingen. Ook na het bellen met de helpdesk van Linksys _ planet kwamen we niet verder. Volgens Linksys moet het aan de modem liggen als de PPTP/instellingen niet lukken.

Can someone please help us!!!! ;(

Verwijderd

anybody? :|

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Behalve dat je niet mag kicken na een paar uur (pas na 24 uur) en je in een oude thread post moet je denk ook even doorlezen hoe je een probleem/post opend.

Ik kom er iig niet ver mee.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 06:17
KICK KICK KICK

ik denk dat ik de oplossing heb gevonden voor iedereen met een ADSL verbinding via KPN met een speedtouch modem en een linksys wrt54g!

ik heb zelf een speedtouch home (zo'n oude) en een wrt54g. wanneer je het modem gewoon configureert voor kpn (heb je een apart bestand/diskette voor), moet je de linksys router hiermee verbinden.
deze stel je in via zijn standaard ipadres (192.168.1.1) en hier geef je je username, password en de ipadressen 10.0.0.150 en 10.0.0.138 op bij een PPTP verbinding. tevens stel je meteen de wireless encryptie in. eigenlijk is dus je router precies ingesteld zoals hij moet werken. hierna bewaar je al deze instellingen en ga je naar het laatste blad waar je naar de status kan kijken. hier zul je zien dat de modem not connected is. probeer dan de modem te verbinden via de connect knop. wanneer dit niet lukt (zoals bij iedereen hier in dit topic) zet je de router en de speedtouch modem uit. vervolgens wanneer je modem +/- 2min uit staat, zet je deze weer aan. als alle lampjes weer normaal branden (1-2min) zet je je router weer opnieuw aan. nu zou deze verbinding moeten maken (kijk maar in de status bij 192.168.1.1) en je hebt een internet verbinding.
zo heb ik het iedere keer werkend gekregen, maar je moet telkens wanneer je de instellingen van de router veranderd, je modem opnieuw uitzetten.
Pagina: 1