Na het uninstallen van die fameuse windows patch Q81.... was het voor mij onmogenlijk om nog op het configuratiescherm van mijn router te raken
Ik heb nog steeds een internet verbinding maar als ik in mijn browser 192.168.0.1 typ vind hij geen pagina. Normaal komt dan een scherm waar ik mijn routerinstellingen kan bekijken en configureren. Op de andere pc waar ik die patch niet heb weggehaald kan ik wel nog mijn router bereiken. Het is een isb soho router van nexland. Ik heb al systeem herstel geprobeert en dat lukt niet. pingen naar mijn router lukt wel nog. Patch terug instaleren ook niet. Ik ben voor 99% zeker dat het aan die patch ligt want 30 min voor ik die verwijderde was ik nog mijn ip adres gaan opvragen.
Kan het zijn dat de patch een firewall heeft aangepast (WinXP -> LAN instellingen)? Kan je nog wel met telnet contact maken met 192.168.0.1 80 ? Staan de proxyserver instellingen in je Internet Opties uit?
Welke patch bedoel je eigenlijk? Voor welk OS?
Welke patch bedoel je eigenlijk? Voor welk OS?
Zo scherp als een voetbal!
speciaal voor jou dan gezocht naar het correcte nummer
Beveiligingsupdate voor 811493 (Windows XP)
Voila met mijn OS specificaties erbij
proxyserver instellingen staan uit.
En ivm telnet ik type "open 192.168.0.1 80" dan krijg ik het bericht typ op een toets om verder te gaan en dan krijg ik verbinding verbroken. Vraag me niet wat dat betekent want ik ben niet echt thuis in telnet
Beveiligingsupdate voor 811493 (Windows XP)
Voila met mijn OS specificaties erbij
proxyserver instellingen staan uit.
En ivm telnet ik type "open 192.168.0.1 80" dan krijg ik het bericht typ op een toets om verder te gaan en dan krijg ik verbinding verbroken. Vraag me niet wat dat betekent want ik ben niet echt thuis in telnet
[ Voor 33% gewijzigd door Letsnow op 11-05-2003 16:37 ]
Ik heb een keer hetzelfde gehad. Pingen ging nog maar in de config ging niet meer. Probleem: de router had zich opgehangen. Uitgezet en weer aangezet en het probleem was gefixt. Misschien heb je geluk en is het het probleem.
nope lukte niet
heb steker uitgetrokken want ik heb geen on/off knop
heb steker uitgetrokken want ik heb geen on/off knop
You May Experience Performance Issues After You Install the 811493 (MS03-013) Package on Your Windows XP SP1-Based Computer geeft een methode om de (niet al te cruciale) patch te verwijderen. Check ook even het deel over virusscanners daarin.
Het feit dat je met telnet wel een bericht krijgt (en niet iets als: kan geen verbinding maken met 192.168.0.1 op poort 80), wil zeggen dat er inderdaad niks direct geblokkerd wordt. Het zal 'm dus inderdaad zitten in "iets" dat die patch gedaan heeft, anders dan een firewall. Telnet kan wel netjes de eerste verbinding opzetten, maar verwacht dan een keurige HTTP-header en geen telnet
.
@zwahillius: als hij er vanaf de ongepatchte PC wel bij kan, ligt het dus niet aan de router he
Het feit dat je met telnet wel een bericht krijgt (en niet iets als: kan geen verbinding maken met 192.168.0.1 op poort 80), wil zeggen dat er inderdaad niks direct geblokkerd wordt. Het zal 'm dus inderdaad zitten in "iets" dat die patch gedaan heeft, anders dan een firewall. Telnet kan wel netjes de eerste verbinding opzetten, maar verwacht dan een keurige HTTP-header en geen telnet
@zwahillius: als hij er vanaf de ongepatchte PC wel bij kan, ligt het dus niet aan de router he
Zo scherp als een voetbal!
Maar ik heb die patch al verwijderd. Het is toen ik hem verwijderde dat de problemen begonnen...
Pagina: 1