Apache error.log

Pagina: 1
Acties:

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 22:10

Beyond

Dussssss.......

Topicstarter
Ik heb een foutmelding in mijn error.log staan van Apache.

[Sat May 10 16:15:55 2003] [alert] [client 127.0.0.1] c:/phpdev/www/test/komplete/komplete/webapps/.htaccess: order not allowed here

Wat houdt dit in ? Hoe kan ik dit oplossen ?

Al het goeie.......

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Iemand heeft je .htaccess proberen op te vragen en dat kan niet, dat houdt Apache tegen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 21:58

job

-Rob- schreef op 10 May 2003 @ 16:30:
Iemand heeft je .htaccess proberen op te vragen en dat kan niet, dat houdt Apache tegen.
tenminste dat staat standaard uitgezet.
je zou het wel kunnen toestaan.

• Rob
  • Niet online

Rob

damster schreef op 10 May 2003 @ 16:30:
[...]

tenminste dat staat standaard uitgezet.
je zou het wel kunnen toestaan.
Maar de meeste mensen willen niet dat je dat mag zien, je kunt het dus het best op niet zichtbaar laten staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Rob op 10-05-2003 16:33 ]

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Wat dit inhoud : Je hebt in je .htaccess iets staan, waarschijnlijk een "order deny,allow" en dat mag niet volgens Apache. Die "order" directives mogen IIRC alleen in de httpd.conf.

Oplossen: dat "order" stukje eruit halen en alleen dingen als
"allow from <blaat>" en "deny from <blaat>" gebruiken.

Op de Apache website staat een htaccess voorbeeld (Apache versie 2.0, als je 1.3 gebruikt moet je even verder op de Apache site kijken).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 16:39 . Reden: linkje toegevoegd ]

Verwijderd

-Rob- schreef op 10 mei 2003 @ 16:30:
Nee, er staat een fout in de .htaccess. Het verbieden van het opvragen van het .htaccess zou in het access-log komen met een 401 error geloof ik, niet in het error-log.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

order mag er wel in, je .htaccess is gewoon fout. (en jaja, de order staat op een verkeerde plek...)

De opmerking van -Rob- is verder onzin, dat betekend die melding helemaal niet.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 21:58

job

Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 16:36:
Nee, er staat een fout in de .htaccess. Het verbieden van het opvragen van het .htaccess zou in het access-log komen met een 401 error geloof ik, niet in het error-log.
klopt je krijgt dan een melding in de access.log met een 403.

maar je krijgt ook een foutmeldig in de error.log
en die foutmelding in de error.log ziet er bij mij een stukkie anders uit.
nouja, ACM geeft uitsluitsel.

[ Voor 43% gewijzigd door job op 10-05-2003 16:44 ]

• Rob
  • Niet online

Rob

ACM schreef op 10 May 2003 @ 16:38:
order mag er wel in, je .htaccess is gewoon fout. (en jaja, de order staat op een verkeerde plek...)

De opmerking van -Rob- is verder onzin, dat betekend die melding helemaal niet.
oepsie :P

Verwijderd

ACM schreef op 10 May 2003 @ 16:38:
Even verder gebrowsed en het hangt ook samen met het "AllowOverride" Directive
welke geldt voor de desbetreffende directory. Anyway, dat staat allemaal netjes in de Apache documentatie op hun site.
Pagina: 1