Van random reboots/BSODs naar geen beeld. (POST?)

Pagina: 1
Acties:

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn pc geeft geen beeld niet meer, en het bieptoontje bij het opstarten is ook foetsie.

Reeds twee weken geleden had ik ook veel problemen, en uiteindeljk geen beeld meer. De winkel zei me nadien dat ze zelf geen problemen hadden nadat ze de PCI videokaart vervangen hadden door een AGP.

DUs ik AGP Radeon 9500 gekocht. En die oude PCI-kaart eruit, wat het enigste oude onderdeel nog was in mijn systeem.

Echter nu na een hoop een hoop BSOD's krijg ik geen beeld meer, noch zoekt die naar een diskette als ik er een bootable insteek, dus ver zal ie niet geraken.

Nu is dit het systeem:
----------------------
P4 2.53Ghz + boxed cpu-koeler
2*512meg Twinmos
SINXP1394 F6 bios
Floppy station
360Watt Chieftec voeding
ATI Radeon 9500 drivers van maart
WD80gig WIN2K (standaard naast een WIN98/*nix)
3com 905ctx NIC (is er nu uit)
----------------------

Na die AGP-kaart te kopen en er in te steken heb k dit gedaan:
Na wat proberen hier en daar, gewoon WIN2K terug geïnstalleerd.
Dan zo snel mogelijk die Catalyst geïnstalleerd.
WIN2K SP3, virusscanner, WMP9.0, Winace etc.

Nu al gauw kwamen de random reboots terug.
Al dan niet gepaard met BSOD die zeiden:
"FAULT IN NONPAGE ERRORS", "IRQL LESS OR MORE", "NTSOSKRNL.exe"
Echter meer en meer frequent terwijl ik me 3com er al had uitgedaan, en voor nog IRQ conflicten aan he tzoeken was. En zien of ik voor die Radeon nog nieuwere drivers kon installeren of misschien dat WIN2K er problemen bij had.
DIt samen met in het BIOS te speuren naar mogelijke slechte settings.

Gisteren wil ik WIn2L dan maar terug installeren,volledig.
Halfverwege de installatie => reboot
Terug geprobeerd, halfverwege initialisatie boot-cd (dus met het laden vna die programma's die je vanonder ziet verschijnen) loopt ie vast.

Hardware probleem lijkt me, maar waar kan dat zitten?

!!!CTRL-F1, F1, batterij er een uutje uit, twee soldeerpuntjes op het moederbord proberen te laten sluiten (CLR_CMOS), niets uitgehaald voor default terug te halen. Werkt dat soms met een anderre toets? Insert of Delete ingedrukt houden zodra power-on ???
Normaal als je pc opstart, springen de x-LEDs op je toetsenbord ook even aan, is nu ook niet meer.

(In de Tech. PMG Faq staat dat Chieftec voedingen niets voorstellen. Kanhier het probleem liggen???)

[ Voor 17% gewijzigd door Mizitras op 10-05-2003 17:15 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Ik heb deze zelfde fouten gehad in XP(behalve N*KRNL.exe).
Bij mij waren van de 4 Crucial 256MB modules, 2 naar de haaien.
Had deze 1 voor 1 getest met memtest en de 2 kapotte modules verwijderd, probleem
was toen opgelost.
Maar het zou inderdaad ook een te zwakke of een defecte voeding kunnen zijn
je zou eigenlijk eens met een multimeter moeten nameten wat jou voltages zijn.
Of proberen van iemand anders een andere voeding te lenen.
Maar let op want een voeding van bijv 350 watt kan slechter presteren dan een
300, je moet vooral letten op het vermogen van de 12v lijn want daar trekken P4 en Athlon
hun stroom van, met 20A op 12v zit je altijd goed.

succes

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Die IRQL, LESS OR MORE is volgens mij niet hetzelfde als een IRQ (interrupt request).
Meer zoiets als dit

#StopBurningStuff

• Mizitras
  • Niet online
_WgV_ schreef op 10 mei 2003 @ 17:30:
Die IRQL, LESS OR MORE is volgens mij niet hetzelfde als een IRQ (interrupt request).
Meer zoiets als dit
Slaagt op de drivers. Kan al verholpen worden door de juiste videokaartdrivers of NIC-drivers te installeren, al dan niet een PCI-kaart van slot te versteken.

Me +12V lijn is 12.2V
+5 = 5,2V

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Laat je niets wijsmaken dat CHIEFTEC voedingen niks voorstellen want dat is regelrecht een fabeltje. Het zijn namelijk zeer goede en stabiele en tevens zware voedingen.

Ik zou als ik jouw was maar eens bij memtest86 dit proggie downloaden en testen of je geheugen geen problemen geeft want daar lijkt het wel erg op.

Overigens is het nog altijd zo dat AMD systemen het vermogen van de 5volt afhalen en INTEL systemen van de 12volt.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Mizitras
  • Niet online
Rick2001 schreef op 10 mei 2003 @ 22:06:
Laat je niets wijsmaken dat CHIEFTEC voedingen niks voorstellen want dat is regelrecht een fabeltje. Het zijn namelijk zeer goede en stabiele en tevens zware voedingen.

Ik zou als ik jouw was maar eens bij memtest86 dit proggie downloaden en testen of je geheugen geen problemen geeft want daar lijkt het wel erg op.

Overigens is het nog altijd zo dat AMD systemen het vermogen van de 5volt afhalen en INTEL systemen van de 12volt.
Idd, dat van die Chieftec's dacht ik ook. En met alleen mobo, floppy en grafische kaart ljk me vreemd dat ie +360Watt zou trekken, laat staan 200W.

Kan moeiilijk memtest testen als ik al geen beeld heb. En Memtest86 werkt niet deftig om Dual Channel te testen. Breek me de bek niet open over het technisch aspect ervan, maar voor Dual Channel heb ik Docmem nodig. En dat heb ik hier al staan op diskette :)

Andere ideëen?

Verwijderd

Ja dat klopt je hebt inderdaad beeld nodig voor memtest, sorry was effe te snel.

Maar Rick2001

ik heb nooit gezegd dat Chieftec slechte voedingen maakt, hij zou mischien wel kapot kunnen gaan, en zeg ook niet dat AMD alles op 12v draait maar zeker
wel de Athlon, ga maar eens kijken bij AMD wat er allemaal staat over voltages.

• Mizitras
  • Niet online
Wel, je suis beaten by it. Of er moeten nog wonders komen van hiero, of morgen ga ik me raporteren bij de hardwareboer om hen het te laten uitzoeken.
Ik ben ERG benieuwd wat het me gaat kosten, laat staan, WAT er precies weer brak is (deze keer). :(

Ps: tv-out van ATI Radeons zijn wel mooi :)
(voor de eerste keer zelf gezien op eigen tv)

En goeie God, die muzikale ATI demo is om van te smullen!!! Oogverbluffend!!!

Pagina: 1