ik heb een form gemaakt met een contenteditable div. Om de inhoud door te sturen naar een php pagina, word de inhoud natuurlijk eerst in een input veld gezet:
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="tekst">
Als ik het volgende bijv typ in de contenteditable div:
" iets
iets"
zou ik dit willen zien in de database:" iets <br><br>iets"
maar als ik de inhoud in de database bekijk staat er dit:
" iets<br>
<br>
iets"
onderelkaar dus er staan nog returns in. Deze inhoud van de database moet in een javascript functie komen: opbouw("##tekst"); Dit staat in een html file die word ingelezen in php en die o.a. ##tekst vervangt door de tekst in de database.
Daar gaat het fout want er komt te staan:
opbouw(" iets
iets"); En dat vind explorer niet leuk want dan krijg je een fout melding.
Maar het vage is als ik inplaats van <INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="tekst"> dit er neer zet:
<INPUT NAME="tekst"> dan komt er in de database te staan:" iets <br><br>iets"
en gaat het wel goed.
Mijn vraag is als ik een hidden field gebruik hoe kan ik dit werkend krijgen. zonder dat er iets veranderd word aan het gedeelte van het vervangen van die tekst.
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="tekst">
Als ik het volgende bijv typ in de contenteditable div:
" iets
iets"
zou ik dit willen zien in de database:" iets <br><br>iets"
maar als ik de inhoud in de database bekijk staat er dit:
" iets<br>
<br>
iets"
onderelkaar dus er staan nog returns in. Deze inhoud van de database moet in een javascript functie komen: opbouw("##tekst"); Dit staat in een html file die word ingelezen in php en die o.a. ##tekst vervangt door de tekst in de database.
Daar gaat het fout want er komt te staan:
opbouw(" iets
iets"); En dat vind explorer niet leuk want dan krijg je een fout melding.
Maar het vage is als ik inplaats van <INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="tekst"> dit er neer zet:
<INPUT NAME="tekst"> dan komt er in de database te staan:" iets <br><br>iets"
en gaat het wel goed.
Mijn vraag is als ik een hidden field gebruik hoe kan ik dit werkend krijgen. zonder dat er iets veranderd word aan het gedeelte van het vervangen van die tekst.