Toon posts:

[HTML] link naar file op ftp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een soort DivX database, waarin je kunt zoeken en je gevonden film kunt downloaden van een FTP.

nu heb ik het volgende probleem, op de admin page moet je de films toevoegen. Alleen het lukt niet om de locatie van de film variabele te krijgen.
Nu doe ik dit met:

<input type=file name=location size=40>

ik kan browsen naar een file, kan ook wel op de ftp server browsen, alleen als ik dan een file aanklik gaattie de file eerst downloaden en zet ie em in m'n tmp i-net files en het pad word dan dus ook naar die die tmp i-net map. ;(

ik wil dus dat ik een file aanklik die op de ftp server staat en dattie et pad er meteen neerzet, ipv eerst downloaden en et pad naar het gedownloade bestand erneer zetten.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik snap dus echt werkelijk niet wat je bedoeld en waar je heen wilt. En de relatie met HTML snap ik niet..

Heb je anders een stuk voorbeeldcode, met wat je geprobeerd hebt, wat er niet lukt, etc.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-08 11:51
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar allereerst zou ik je code anders maken:
HTML:
1
<input type="file" name="location" size="40">

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

P&W -> W&G

En ik snap eigenlijk niet zo goed wat je precies wilt?
Je hebt een variabele die je door de gebruiker wilt laten invullen en dat moet een bestandsnaam zijn? Waarom dan niet gewoon een type=text voor je input?

Je wilt een filebrowser hebben, maar niet de file uiteindelijk uploaden? Dat gaat lastig worden, zal je met javascript moeten knoeien enzo.

Maar als je nou gewoon rechtsklikt op de file op je ftp en dan 'copy link location' doet en die link in een input type=text plakt??

Verwijderd

Topicstarter
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
echo "<font size=3><b><font size=4> 
<br><center><u>DiVX Admin</u> 
</font><br></b></font><br><b>Status</b> : <size=2>$msg</font></center> 
<FORM method=post> 
  <table width=790 border=0 cellspacing=0 cellpadding=0 align=center> 
    <tr> 
      <td height=15 colspan=2>&nbsp;<b>Add Movie</b> 
        <hr width=100% align=left> 
      </td> 
    </tr> 
    <tr> 
      <td height=30>Movie :</td> 
      <td height=30> 
        &nbsp;&nbsp;<input type=text name=movie size=40> 
      </td> 
    </tr> 
    <tr> 
      <td height=30>Location :</td> 
      <td height=30> 
        &nbsp;&nbsp;<input type=file name=location size=40> 
      </td> 
    </tr> 
    <tr> 
      <td height=30>Extra :</td> 
      <td height=30> 
        &nbsp;&nbsp;<input type=text name=extra size=40> 
      </td> 
    </tr> 
    <tr> 
      <td height=30>&nbsp;</td> 
      <td height=30> 
        &nbsp;&nbsp;<input type=submit name=add value=Submit> 
      </td> 
    </tr> 
  </table> 
</form><br>";

met dit stuk voeg ik een file toe. Ik kan dus browsen naar een file, dan komt er bij Location bijv: \\Serv0r\bigstorage 2\DivX\13 Ghosts.avi te staan.

Alleen ik wil browsen op een ftp server, zodat alle downloads via de ftp lopen. Er moet bij Location dan bijv komen te staan: ftp://Serv0r/13 Ghosts.avi
Alleen zodra ik een film wil toevoegen die op een ftp staat, gaatie em eerst downloaden en zet ie em in F:\Documents and Settings\Eckie\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\8F3B6C9L\13 Ghosts[1].avi
en dit komt dan bij Location te staan. Dit is dus niet de bedoeling

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 15:40 ]

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:57
Een file-input neemt gewoon een bestand van je eigen computer. Je kan dus niet een URL meegeven dat daarvandaan het bestand moet worden gehaald. Je kan wel een 'input type="text"' maken, en daar de URL invullen; dan kan je met serverside scripting de URL inlezen en op de server wegschrijven.

En 'location' is een reserved word in JS< misschien dat je daar ook de fout in gaat?

[edit]
Kan je even [ code]-tags gebruiken...

[ Voor 12% gewijzigd door sjroorda op 10-05-2003 15:26 ]

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-08 11:51
typ voor je html gedeelte:
[ code = html ] (zonder spaties) en erna: [ /code ] (ook zonder spaties).
Gebruik dan even de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop om te editen.

Na edit van Eckie:
Netjes zo, en waar mogelijk regels afkorten in verband met de layout... :)

[ Voor 19% gewijzigd door Denker op 10-05-2003 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou idd 'copy link location' kunnen doen, maar da's wel weer een extra stap. k' had liever gezien dat et in 1 keer kon, maar als dit echt veel programmeer werk is dan ga ik daar niet aan beginnen. En van JS heb ik geen kaas gegeten, dus dat word em niet

en thx Denker
Pagina: 1