Toon posts:

[XP] Dell Inspiron 800x600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Dell Inspiron 3800 met een ATI 8Mb geeft geen full screen hogere resolutie aan. Ik kan wel 1024x768 gebruiken maar dan moet ik met mijn muis door het hele beeld scrollen, een klein gedeelte is maar zichtbaar. De laatste driver heb ik geinstalleerd van Dell en bij de monitor staat standaard monitor. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd maar een full screen hogere resolutie kan ik niet voor elkaar krijgen. Dit moet toch kunnen?

Dell Inspiron 3800 256Mb ATI8MB WXPro 5,1Gb WLAN

Verwijderd

En met het menu van je monitor dan? Kun je het daar niet uitrekken?

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik kan wel een hogere resolutie instellen maar dan schuift het gehele beeld over mijn scherm heen. Wel een groter beeld dus wat niet past op mijn beeldscherm.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:39
Monitordriver van Dell installeren? Waarschijnlijk heb je nu de grafische kaart driver geïnstalleerd.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kun je niet apart de schermresolutie instellen in die ati-tools? ipv de desktopgrootte?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad ATI grafische kaart driver geinstalleerd maar de monitor driver kan ik niet vindien. Zal het hier mee te maken hebben??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

hoe groot is je scherm eigenlijk? een 14.1 LCD krijgt meestal als optimale instellingen 1024x768 mee, als ik die van mij groter zet wordt 1152x864 ook een "virtual desktop" wat jij beschrijft.

Heb je soms een 12" model?

http://legoland.mednet.ucla.edu/loening/linux-3800.html
video - ATI Mobility M3 (8 MB, Mach64). The 14in model is 1024x768, the 12in model is 800x600.

[ Voor 31% gewijzigd door alt-92 op 10-05-2003 17:43 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Je moet de beeldscherm driver van Dell installen. Is bij een Toshiba ook altijd zo. Dan pakt ie ineens op 1024 x 768 wel het gehele scherm. Btw je scherm wordt er ook iets scherper van ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een 12 inch (kleine uitvoering) van de Dell Inspiron 3800 zodat het hoogstwaarschijnlijk niet mogelijk is het formaat op 1024x768 te zetten. De video kaart is een ATI Mobility M1 (8Mb). Of heeft iemand een andere oplossing?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 22:14:
Het is inderdaad een 12 inch (kleine uitvoering) van de Dell Inspiron 3800 zodat het hoogstwaarschijnlijk niet mogelijk is het formaat op 1024x768 te zetten. De video kaart is een ATI Mobility M1 (8Mb). Of heeft iemand een andere oplossing?
Ik weet bijna wel zeker dat je het kunt vergeten. Of je zou willekeurige beeldscherm-drivers moeten proberen, dat wil nog wel eens lukken.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 22:17:
[...]

Ik weet bijna wel zeker dat je het kunt vergeten. Of je zou willekeurige beeldscherm-drivers moeten proberen, dat wil nog wel eens lukken.
door het installeren van wat drivers krijg je er heus niet wat extra fysieke pixels bij hoor ;)

Verwijderd

Erkens schreef op 10 May 2003 @ 22:20:
[...]

door het installeren van wat drivers krijg je er heus niet wat extra fysieke pixels bij hoor ;)
Ik ging uit van hetzelfde probleem als je hebt als je windows 2000 net hebt geinstalleerd..... heel klein schermpje in het midden van je beeldscherm.... diver eroverheen en je hebt full-size :)

Sorry ;)

• Jiboom
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-09 13:43
Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 19:24:Ik ging uit van hetzelfde probleem als je hebt als je windows 2000 net hebt geinstalleerd..... heel klein schermpje in het midden van je beeldscherm.... diver eroverheen en je hebt full-size :)
Kan vaak ook opgelost worden m.b.v. een toetscombinatie, bij Dell laptops Fn-toets + F7 ofzo (die waar een monitor icoon op de F..-toets staat)

Maar ja, zal bij topic starter niet werken als ie een te klein scherm heeft..

Verwijderd

simpel installer de drivers voor het beeld scherm met de Driver and Untilities cd-rom. Ik heb dat gekloot ook elke keer

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Of je leest de draad even door en ziet dat
1) Ts een 12" model heeft.....
2) hij de drivers al geinstalleerd had.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
De vraag blijft nog steeds een of een 12" model onder een hogere resolutie kan draaien dan 800x600. De een zegt dat het een driver probleem zegt en de ander zegt dat het een pixel probleem is dus een hardware begrenzing. Wat is het nu?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 23:32:
De vraag blijft nog steeds een of een 12" model onder een hogere resolutie kan draaien dan 800x600. De een zegt dat het een driver probleem zegt en de ander zegt dat het een pixel probleem is dus een hardware begrenzing. Wat is het nu?
je scherm heeft fysiek 800x600 pixels die kan je niet veranderen ;)
het is geen driver probleem, lees je documentatie maar eens :)

Verwijderd

Kijk hier voor de specs van je systeem en dan zal je zien dat je max 800x600 kan draaien op je 12" scherm

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 23:43 ]

Pagina: 1