Toon posts:

Pentium 2 233 informatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Intel Pentium 2 233 Mhz. processor met Intel AL440LX moederbord. Omdat deze borden ALLEEN 66 Mhz. ondersteunen is de busfrequentie verhogen geen optie voor overklokken. Echter, ik draai hem nu op 266 Mhz. omdat deze processor dus, blijkbaar, niet multiplier locked is..
300 Mhz. zou volgens mij ook wel haalbaar zijn, maar ik wil graag van iemand weten hoe heet deze processor mag worden.

Het is een retail uitvoering, dus met coolermaster opzetstuk... en wat voor een... hij zit gewoon VASTGESCHROEFD aan het moederbord, ander valt tie om of zo...

En,... ander vraagje, MBM5 kan niks checken van dit moederbord... is er een Intel tooltje of zo die kan checken hoe warm mij proccie wordt ??

Info : laatste flash, laatste drivers etc.

Roeland Stoter

Verwijderd

Oudere moederbord ondersteunen geen health-monitoring.
Als MBM5 niks vind, dan kan je het vergeten.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je merkt het snelgenoeg of tie teheet wordt... 't is mijn iig nooit gelukt om m'n celly300 of m'n PII350 teslopen dmv temp of volts :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ja ik weet niet waarom FSB overklokken bij 66 Mhz geen optie is, als je er 100 mhz geheugen in pleurt, of je hebt er geheugen in hangen wat prima wat omhoog kan dan gooi de FSB gewoon wat omhoog, zorg wel dat je de Nortbridge enzo goed gekoeld hebt !

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Reken maar dat ie multiplier locked is, maar je kan altijd de fsb omhoog gooien zolang je mamaplank dit maar kan.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Ruben, moederborden van Inhell, kun je nooit overklokken door de bus omhoog te gooien... De LX chipset is gemaakt voor 66 Mhz. en dat is dus echt ook de enige snelheid waar hij/zij op loopt. Trouwens, volgens mij is die processor dus NIET locked want hij draait nu al zijn rondjes op 300 Mhz. zonder problemen... (misschien net in een goeie batch gezeten) en hij komt, volgens Sandra, aardig in de buurt van een Celeron 366 processor..:):) Geen slechte koop voor 25 piekies !!

Roeland

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik wist niet dat je met die mobo geen fsb kan overklokken, maar ik weet wel dat de p2 233 niet multipleier locked is. Vanaf de p3 350 zijn gelocked (van Intel he ;) )

Verwijderd

mijn oude PII-233MMX liep op 2,5X133 stabiel echt gaaf dat die dingen nog multiplier unlocked waren :)

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Ik wist niet dat je met die mobo geen fsb kan overklokken, maar ik weet wel dat de p2 233 niet multipleier locked is. Vanaf de p3 350 zijn gelocked (van Intel he ;) )
Hmm mijn p2 233 is wel degelijk multiplier locked, ik heb nl. ook een Intel Atlanta mobo (AL440LX) en als ik em in de bios op 266 zet dan doet ie nix meer.

Als er toch een mogelijkheid is om dat ding hoger te krijgen hoor ik dat heel graag ;)
Pagina: 1