Toon posts:

NIC geeft verbinding aan zonder dat er een utpkabel inzit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn pc 2 nics zitten. Eentje is aangesloten op de kabelmodem. De andere heb ik nergens op aangesloten op het moment. Onder xp geeft hij echter wel aan dat de nic verbinding heeft. Hierbij is te zien dat hij enkele honderden bytes verzend, hij ontvangt natuurlijk niks. Ik had de kaarten al eens verwisselt van pcislot echter dit helpt niet. Met pingen geeft hij geen problemen aan. Is soms eenvan de nics kapot? Het zijn allebei Realtek kaarten.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
wireless :+

Is dat niet gewoon de paar bytes die de NIC probeert te verzenden om te checken of er daadwerkelijk een verbinding is?

Trouwens, zo'n probleem is het toch niet :? als het netwerk het toch maar doet?

[ Voor 24% gewijzigd door wacko op 10-05-2003 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou best kunnen, maar is toch vreemd als er geen netwerkkabel inzit dat xp prof aangeeft dat er verbinding is.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

kan aan de drivers liggen als je utp gebruikt, bij een coax netwerk kan je kaart niet (direct) zien of er een kabel is of niet en is het dus logisch dat je os zegt dat er altijd een kabel aan hangt ;)

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Ik kan uit je omschrijving niet opmaken of het volgende het geval is maar je kunt dit even controleren:

Als er 2 NICs in de machine zitten kan het zijn dat XP hier een 'bridge' connectie tussen heeft gemaakt. Hij zou dan kunnen aangeven dat er verbinding is omdat beide NICs met elkaar verbonden zijn. Weet niet of je hier iets aan hebt.

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had net de 2 nic's weer eens omgewisseld en ze vervolgens eerst de ene in de pc geplaatst en toen opgestart en vervolgens de volgende erin geplaatst en opgestart. Hierna gaf xp geen verbinding meer aan op de kaart waar geen kabel op zat. Waarschijnlijk ergens een instelling verkeerd.

Verwijderd

Of vage problemen hebben, terwijl het lampje van de NIC wel brandt... En er later (na 4 uur |:( ) achter komen dat de NIC gewoon defect is en dus sluiting oplevert...
Pagina: 1