[WinXp] traag na uitvoeren schijfopruiming(vastloper!)

Pagina: 1
Acties:

• jobo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 16:32
hallo,

Hier naast mij staat een pc die continu traag wordt tijdens en na het uitvoeren van schijfopruiming. Het is een Pentium 4 (2,0 GHz), er zit een Aopen AX4B-533 moederbord in met 256Mb DDR erop, een WD80Gb HDD en een Ati Rage 128 videokaart.

Wanneer ik schijfopruiming wil uitvoeren wordt deze wel gestart, maar tijdens het opruimen gaat het programma niet verder dan drie streepjes. Daarna is de pc ontzettend traag en kan er bijna niet meer mee gewerkt worden.

Ik heb al gezocht in dit forum en diverse dingen gevonden. Uit de zoekresultaten heb ik de volgende dingen geprobeerd:
- De chipset drivers opnieuw geinstalleerd
- De temperatuur van de processor gecontrolleerd (45 graden)
- De virusscanner geupdate en uitgevoerd, maar virussen worden niet gevonden
- Alle onderdelen van MsConfig uitgeschakeld

Heeft er iemand nog een suggestie voor een oplossing van dit probleem. het is echt een rotklus. Ik ben er nu de hele dag al mee bezig, maar kan het niet vinden. Opnieuw installeren is eigenlijk geen optie, dit omdat er heel veel data op de hardeschijf staat.

Alvast bedankt!

need more coffee!!!

Verwijderd

Als het probleem blijft kun je ook handmatig gewoon alle temp bestanden verwijderen.

En anders gebruik je een progje die temp bestanden verwijdert, werkt meestal ook nog beter.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 15:19 ]

• jobo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 16:32
Ja, dat kan wel zijn, maar dan blijft er vaak toch nog troep staan en die wil ik ook weg hebben. Het moet toch gewoon mogelijk zijn om schijfopruimin te draaien?

Weet er iemand anders nog een oplossing???

need more coffee!!!

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-08 12:54
Probeer het eens in safe mode.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

Toch een herinstallatie... Staat de data op NTFS of op FAT32? Je zult je windows dir weg moeten gooien en een leuke nieuwe installatie bouwen.
Het wordt trouwens ook tijd voor backups als er belangrijke data staat op die schijf. Die dingen kunnen opeens kapot gaan, en dan zit je echt met je handen in het haar...

De mooiste optie is dus alles backuppen en vervolgens toch alles opnieuw installeren.

Als enige alternatief kan ik nog bedenken even ad-aware draaien.

You can't have everything. Where would you put it?