Toon posts:

laptop en pc met elkaar verbinden

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
even de situatie schetsen : ik heb een laptop,met daarop xp, waarmee ik met telenet op internet ga.

probleem: mn scanner werkt niet op xp. nu heb ik hier nog een oude pc staan,waarop ik een andere versie van windows zou kunnen installeren,en daarop werkt mn scanner dan wel.
nu zou ik deze pc met mn laptop willen verbinden,zodat ik de ingescande foto's direct kan doorzenden.als het eventueel mogelijk is, zou ik de vrije ruimte op de harde schijf van de andere pc willen gebruiken als uitbreiding van de harde schijf van mn laptop.
kan dit allemaal??en hoe moet ik dan beide pc's verbinden.

nog enkele bemerkingen: laptop: 850 mhz
slechts 1 lan "slot" welk reeds is gebruikt voor internet
1 vrije seriele poort (parallel is bezet)

oude pc:alle poorten nog vrij, maar heeft nog geen lan poort

Verwijderd

Topicstarter
ow ja,en die oude pc is slechts een pentium 1, 120 mhz :(

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
lan kaart kope

Verwijderd

Topicstarter
en dan?? :)

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
en dan een rj45 snoer d'r bij en aansluiten

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Hoe deel ik Internet ? Staat wat je nodig hebt :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Deze vraag kun je beter stellen op www.beginnersweb.nl :)

Dit is dermate basic dat dit niet op GoT hoort :)

Suc6 iig :)

Of klik hier :)

[ Voor 58% gewijzigd door Atlas op 10-05-2003 14:30 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad heb je twee netwerkkaarten en een RJ45 snoertje nodig als je het op een semi-permanente basis wilt doen -> zie de link van die niet-legale buitenaardse :P en dan reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide - in plaats van een hub is een crosscable goedkoper, als alternatief zou je een enkele NIC voor de kleine (Win98?) PC plus een router kunnen kopen (als dat mag van je ISP). "Harde schijf delen': yup, compleet standaardfunctionaliteit, zie bijv. de WinXP handleiding.

Je kan ook via de seriele kabel ('nulmodem') werken, maar dat gaat gruwelijk traag.

Met deze info zal je er heel goed uit moeten komen lijkt me, dit is inderdaad iets wat goed met de beschikbare informatie te doen is voor mensen die op Gathering of Tweakers posten - je hebt zo alle zoektermen & links die je nodig hebt lijkt me :)
Daarnaast leer je er gewoon veel van als je het zelf uitzoekt (ik heb het zo ook voordat het WWW bestond geleerd als jochie, dus met de enorme hoeveelheid tutorials moet het je tegenwoordig nog makkelijker lukken). Hoe dan ook: succes & veel plezier! :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

echt een zoekvraagje ja, trouwens, volgens mij kan het nog allemaal veel simpeler, je shared gewoon via die oude, xp heeft zo'n prog standaard meegeleverd geloof ik :)

Verwijderd

de search misschien es gebruiken voor zon vraag?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:41

Jaymz

Keep on moving !

F_J_K schreef op 10 May 2003 @ 14:46:
Genoeg tekst om er zelf mee aan de slag te gaan en dit slotje te rechtvaardigen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.