Ik ben bezig een forum te bouwen. Bijna klaar (dan debuggen), maar het zoekform moet nog gemaakt worden
Nou wilde ik het zo hebben dat men kan zoeken in zowel de categorieen als de fora en dat in één listmenu (eigenlijk zoals de search hier omdat dat IMHO het meest efficient is)
Wat ik geprobeerd heb is een query gemaakt met een join tussen de forumid en de categoryid
De vervolgens met een 'Do while..' uit de DB getrokken en via een listmenu op het scherm gezet met twee <options>. Voorbeeld:
Ik heb ook geprobeerd met twee query's en die twee 'Do while..' via een listmenu
met twee <option>'s
Beide genoemde opties werken dus niet.
Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?
Nou wilde ik het zo hebben dat men kan zoeken in zowel de categorieen als de fora en dat in één listmenu (eigenlijk zoals de search hier omdat dat IMHO het meest efficient is)
Wat ik geprobeerd heb is een query gemaakt met een join tussen de forumid en de categoryid
De vervolgens met een 'Do while..' uit de DB getrokken en via een listmenu op het scherm gezet met twee <options>. Voorbeeld:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <select name="search" multiple> <% Do while ... %> <options value="catid">Categorienaam</option> <options value="forumid">Forumnaam</option> <% rs.movenext loop %> </select> |
Ik heb ook geprobeerd met twee query's en die twee 'Do while..' via een listmenu
met twee <option>'s
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <select name="search" multiple> <% Do while not rscat.eof %> <options value="catid">Categorienaam</option> <% Do while not rsforum.eof %> <options value="forumid">Forumnaam</option> <% rsforum.movenext loop rscat.movenext loop %> </select> |
Beide genoemde opties werken dus niet.
Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?