computers blocken op router

Pagina: 1
Acties:

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 14:28
Hallo mede-tweakers,
ik heb mijn adsl-basic verbinding opgezet door mijn pc via een hub (kabels waren anders te kort) met mijn Alcatel Speedtouch 510i te verbinden. Nou is het probleem dat de andere pc's in het huis ook op die hub zitten, en dus ook verbonden zijn met de router/modem. Ik wil echter niet dat die andere pc's via mijn verbinding op internet kunnen (daar dok ik geen 50e per maand voor :P), maar wel via het netwerk bestanden kunnen delen. Hoe kan dit? Ik heb in het menu van de modem gekeken, maar kan daar geen optie vinden om bepaalde computernamen/IPs niet te routen.

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Of je netwerk zo maken dat jij op je PC gelijk op de Alcatel zit, of de mensen een Proxy opgeven (Die op een oude bak staat ofzo zodat ze niet kunnen internetten :?) Voor de rest geen idee...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:59

Robtimus

me Robtimus no like you

Kun je op de router niet aangeven dat die PC's geen verbinding mogen krijgen (aan de hand van MAC adressen dus)?

Bij mijn sitecom router kan dat wel: aan de hand van het MAC adres krijgen ze wel (een kleine groep) of geen verbinding (alles dat onbekend is), dmv groepen. Kijk es of jouw router dat ook heeft.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

je deelt gewoon die andere comps in een groep die gewoon geen verbinding heeft, bijvoorbeeld onder win2000 (ik weet niet wat erop staat)... als jij dan inlogt onder andere groep die het wel heeft lijkt het mij wel te kunnen...

inderdaad lijkt mij dat met die MAC adressen het handigst maar daarvoor moet je ff in je handleiding kijken

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Als je op die clients (die geen internet mogen) het gatewayadres leeglaat (of desnoods 127.0.0.1) geeft, moet het denk ik lukken.
Of je delete op die clients het hele TCP/IP-protocol. Dan kun je NetBeui gebruiken voor de bestandsuitwisseling.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

KorZijl schreef op 10 May 2003 @ 15:10:
Als je op die clients (die geen internet mogen) het gatewayadres leeglaat (of desnoods 127.0.0.1) geeft, moet het denk ik lukken.
Of je delete op die clients het hele TCP/IP-protocol. Dan kun je NetBeui gebruiken voor de bestandsuitwisseling.
alsof dat een goede oplossing is ;)
als netbeui werkt dan werkt het maar zodra het eenmaal niet werkt is het een elende om het werkend te gaan krijgen, kan je nog beter ipx/spx gebruiken imo. netbeui is voor zover ik weet alleen voor windows pc's.

gateway adres is ook niet slim, met een eenvoudige route add commando werkt het geheel weer ;)

• KorZijl

KorZijl

errare humanum est

Erkens schreef op 10 May 2003 @ 15:34:
gateway adres is ook niet slim, met een eenvoudige route add commando werkt het geheel weer ;)
Tja, de gemiddelde huisgenoot kent het route command niet, dus is het een optie ;)
Het zou inderdaad netter zijn geweest als Alcatel daarvoor iets in z'n software had gebouwd.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:26

job

de enige echt veilige optie lijkt mij: een 2e netwerkkaart in je pc.
1 netwerkkaart naar de hub.
de 2e netwerkkaart naar het modem.

Verwijderd

AntiPasta schreef op 10 May 2003 @ 14:00:
Hallo mede-tweakers,
ik heb mijn adsl-basic verbinding opgezet door mijn pc via een hub (kabels waren anders te kort) met mijn Alcatel Speedtouch 510i te verbinden. Nou is het probleem dat de andere pc's in het huis ook op die hub zitten, en dus ook verbonden zijn met de router/modem. Ik wil echter niet dat die andere pc's via mijn verbinding op internet kunnen (daar dok ik geen 50e per maand voor :P), maar wel via het netwerk bestanden kunnen delen. Hoe kan dit? Ik heb in het menu van de modem gekeken, maar kan daar geen optie vinden om bepaalde computernamen/IPs niet te routen.
Niet goed gelezen (router) :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 15:52 . Reden: lezen! ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

KorZijl schreef op 10 May 2003 @ 15:43:
[...]

Tja, de gemiddelde huisgenoot kent het route command niet, dus is het een optie ;)
ehm, niet geheel waar maargoed (waar haal je je bron vandaan?) daarnaast weet een gemiddelde internetter wel een search engine aan de praat te krijgen of een vraag te stellen op fora als beginnersweb ed ;)

Maar aangezien topicstarter de adsl betaalt en er meerdere pc's op het netwerk zitten welke die niet toegang wilt geven denk ik meer dat het een soort van studentenhuis achtig iets is ;)
En studenten weten over het algemeen er meer vanaf dan kleine broertjes of zusjes of ouders :)

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 14:28
nee het is gewoon bij mij thuis maar die pokke-irritante broer van mij wil niet meedokken maar internet toch stiekem mee... dus wijzigingen aanbrengen op zijn pc zelf kan niet. Ik zal even kijken of ik via telnet het wel kan instellen, iig is de webinterface van mijn modem/router nogal beperkt.

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

• KorZijl

KorZijl

errare humanum est

Krijg ineens een helder idee (waar alcohol wel niet goed voor is) ;)
Als je vaste IP's hebt, kun je op de ingebouwde firewall van de 510 wat regels instellen zodat alleen jouw IP op internet kan >:)

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 01:58

The Wrecker

Networking Rulez

idd schakel de dhcp uit en neem/stel een ander ip in.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:04

SED

KorZijl schreef op 10 May 2003 @ 23:01:
Krijg ineens een helder idee (waar alcohol wel niet goed voor is) ;)
Als je vaste IP's hebt, kun je op de ingebouwde firewall van de 510 wat regels instellen zodat alleen jouw IP op internet kan >:)
Moet die broer niet hetzelfde ip adres instellen als jouw computer uit staat ;)

Misschien de router zo instellendat alleen de poort 80 doorgemapt wordt naar jouw ip en de rest open blijft. ( plus ander gewenste poortnummers)
Heeft je broer wat minder snel door en via het wachtwoord op de router te beveiligen.
Natuurlijk kan hij dan nog steeds je ip nummer ""overnemen"" maar het is wat minder doorzichtig.

Copyright and left by SED...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

mja, een dhcp niet gebruiken als je die wel hebt vind ik dom, een dhcp neemt zoveel werk uit handen ;)
Pagina: 1