Toon posts:

@Home nieuwsgroepen werken niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een maandje @home (echt stukken beter dan chello, maar dat terzijde :)) maar ik heb nog steeds niet goed connecten met de newsserver van hun.
Ik heb gewoon via outlook express geprobeerd, en ook de help functie op hun site heb ik gevolgd, door bv. connectie via lan network aan te vinken (wat bij mail wel moet maar bij nieuwsgroepen ?) maar dit hielp ook allemaal niet.
Ook heb ik een aantal van deze ip's geprobeerd:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/1073637
Met grabit werkte het ook niet goed, en bij newsreactor geeft ie aan dat hij geen newsserver kan vinden en dat ik contact moet opnemen met mn provider, hier doe ik dus gewoon autosearch.
Mn email werkt wel gewoon goed.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

En als je gewoon 213.51.144.4 invult, werkt het dan?
Die zou gewoon moeten werken, ik ben er as we speak iig van aan het downloaden :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, bij outlook doet hij helemaal niks maar als ik het ip bij newsreactor invult dan maakt ie verbinding met ******tilburg******* en dan zegt ie authenticatie required, en dan ineens een 502 error en dan staat er weer gewoon dat hij geen nieuwsserver kan vinden :(
Ik heb dus wel gewoon username en password ingevuld, laat dat ff duidelijk zijn ;)

Verwijderd

auth bij @home nieuwsservers is niet nodig als je gewoon op het netwerk hangt is dat het probleem misschien :? gooi die username + pw er eens uit

Verwijderd

Ik heb hier ook @Home en de DHCP is als het goed is zo ingesteld dat een URI als 'news://news' in in je browser netjes naar de newsserver connect middels je favoriete usenet-lees-progsel.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je hoef helemaal geen pas in te vullen als je gebruik wilt maken van de newsserver. Als het gaat om alleen maar tekst kan je inderdaad Outlook gebruiken, maar ga je binaries leechen dan kan je het beste gebruik van Newsbin Pro, GrabIt en dergelijke. Vul als server ook testnews.home.nl in, die is namelijk een stukje sneller dan de reguliere server en wordt ook nog eens vaker updated :).

Je hoeft helemaal geen user/pas in te vullen omdat je al herkend wordt omdat je al surft via @Home ;).

Verwijderd

Topicstarter
ah, bedankt dredge, dat was het probleem :)
Ik had het al eerder geprobeerd zonder password alleen dan op verkeerde ip.
maar bedankt allemaal :)
Pagina: 1