Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] ECS K7S5A LAN led?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een ECS K7S5A met on-board LAN, er was geen ledje bijgeleverd om aan te sluiten dat gaat brandden als de LAN actief is, maar er is wel een aansluiting voor op het mobo. Ik heb hier nog een rood ledje liggen, heb hem hierjuist getest, en hij werkt goed, het is een gewoon ledje met 2 draadjes aan, een rode en een zwarte, mijn vraag is nu:

1) Hoe kan ik dit ledje aan het mobo aansluiten zodat het lichte gaat brandden als de LAN actief is?

2) Kan je dan ook zo niet zetten van: Als de LAN actief is gaat hij brandden constant, en als de LAN niet actief is, gaat hij flikkeren. Of gaat dit niet het flikkeren?

Thx

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
vaak hebben ze niet alleen de leds weg gelaten, maar ook de de voorschakelweerstanden, en die zijn SMD, dus bijna niet te doen.

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11 06:38

hellfire_ultd

Effe checke!

LeonM schreef op 10 mei 2003 @ 13:50:
vaak hebben ze niet alleen de leds weg gelaten, maar ook de de voorschakelweerstanden, en die zijn SMD, dus bijna niet te doen.
:) Lees:
Verwijderd schreef op 10 mei 2003 @ 13:46:
[...]maar er is wel een aansluiting voor op het mobo[...]
Ik denk dat je het beste uit een oude pc zo'n stekker kan halen, en dan de draadjes doorverbinden.

En daarna natuurlijk dat stekkertje over die aansluiting op je moederbord schuiven.

Wat punt 2 betreft: daar zal je toch een aparte (kleine) schakeling voor moeten bouwen. Meestal gaat een LAN LED uit als er geen netwerkverbinding is, en knipperen als er activiteit is.

[ Voor 19% gewijzigd door hellfire_ultd op 10-05-2003 13:55 . Reden: Oeps: beter lezen. ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké, maar het enigste probleem is, ik heb maar 1PC en kan niet aan zo'n stekker geraken denk ik, of zal eens proberen aan zo'n eentje te geraken, thx.

• hellfire_ultd

hellfire_ultd

Effe checke!

Je kan ook bij de lokale electronica zaak proberen. Meestal hebben die wel zo'n stekkers op voorraad liggen, met een paar centimeter draad er aan.

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Je moet ff de Search gebruiken ,want ik heb zelf ook zo'n moederbord en daar heb ik OOK een TOPIC over gehad dus dit Topic kan dicht en gewoon ff de Search gebruiken!!!!

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Verwijderd

Topicstarter
Maar zou iemand ofzo een foto van zo'n stekker kunnen tonen? Want ik snap wel wat je bedoelt enzo, maar ik denk niet dat ze dat in de electro-winkel gaan snappen, want bij ons zijn die maar redelijk "dom" hoor.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 14:29:
Maar zou iemand ofzo een foto van zo'n stekker kunnen tonen? Want ik snap wel wat je bedoelt enzo, maar ik denk niet dat ze dat in de electro-winkel gaan snappen, want bij ons zijn die maar redelijk "dom" hoor.
Ik denk gewoon de zelfde stekkertjes als je HDD, Power leds, reset en power switch, speaker, enz... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Erik1 op 10-05-2003 14:35 ]

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Ja inderdaad er moeten gewoon stekkertjes op van die HDD led. Alleen als je die op je moederbord aansluit dan knippert hij niet hij brand alleen als er netwerkverbinding is van 100 Mbit. En dan brlijft hij ook branden als je computer uit staat. Ik weet dit omdat ik ook zo'n moederbord hebt!!!

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad Erik1, het stekkertje van de luidspreker is juist hetzelfde als die van het LAN ledje, allebei 4pinnetjes, en het stekkertje erover zijn ook mooi 4 gaatjes, en aan de buitenste gaatjes is er links de rode ingestoken en rechts de zwarte, maar dat is van mijn PC luidspreker, maar dat zal wel hetzelfde zijn denk ik. Dus ik zal vanavond de PC luidspreker eruit haalen, de stekker ook, en zal daarmee eens naar de winkel gaan voor te vragen of ze zoiets hebben. THANKS EVERYBODY

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er zijn idd 4 pinnetjes, de eerste 2 voor de Link LED en de laatste 2 voor 100MBit LED :) Je moet dus zo'n kabeltje met 4 draadjes hebben, niet 2 zoals de speakerding. Als je maar 1 led wilt aansluiten heb je natuurlijk maar 2 draadjes nodig :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 1 rood ledje, met 2draadjes aan, een rood en een zwart, waar moeten deze dan steken? in de eerste 2? In de laatste 2? Of de twee in het midden? Of ergens anders? of gaat het niet?

/edit

Ohja, het is eigenlijk een raar ledje, het zijn 2 ledjes eigenlijk, maar je kan ze niet afzonderlijk laten brandden, ofwel brandden ze alle twee, ofwel alle twee niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 15:33 ]

• hellfire_ultd

hellfire_ultd

Effe checke!

Ik heb even de handleiding (nou ja... Dat A4-tje dat daarvoor door moet gaan) van mijn ECS K7SEM erbij gepakt, en ik neem even aan dat de functies van de pinnetjes hetzelfde zijn.

Er zijn dus 4 pinnen genummerd 1 tot en met 4:
1. Link LED (sluit hier de rode draad op aan)
2. VCC (Niet aansluiten!)
3. GND (sluit hier de zwarte draad op aan)
4. 10/100 Mbit mode LED

Je kan eventueel nog een tweede led aansluiten, met de rode draad op 4 en de zwarte op 3.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
1 worrd: multimeter. Zo weet je het in 2sec, en dan zie je welke spanning (en sterkte) er is en haal je een weerstand je bij de boer. Voila! Klaar is kees.

Verwijderd

Topicstarter
Mercikes, zal maandag nadat ik naar de winkel ben geweest wel posten wat ervan geworden is. ;)
Pagina: 1