Toon posts:

Processor in incorrect slot, system halted

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn werk laatst een compaq proliant server proberen te fixen. Hij geeft tijdens de POST een foutmelding van processor in incorrect slot. De processor is een p3 800mhz. De server is rond de 3 jaar oud. Ik had de processor al in het andere slot op het MOBO gedaan. Echter dan werkt helemaal niks. Moet ik de server nu voor onderdelen gaan gebruiken of is er nog een oplossing?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 13:29
Zomaar iets wat even in me opkomt: gebruik je wel een terminator als je de processor in het eerste slot hebt zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met een terminator?

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 12:06
Een dummy voor het leegstaande slot, veelal gebruikt bij dual slot1 moederborden, maar volgens mij is er geen terminator nodig bij dual socket moederborden

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 13:39:
De server is rond de 3 jaar oud.
Standaard zit er 3 jaar garantie op een Proliant, ik zou dus even checken of er nog garantie op zit.
Aan de hand van het serienummer kun je dat hier nakijken: http://h71025.www7.hp.com...grades/index.asp?focus=no

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Nee, want er zat zoiets ook niet op. De processor zat oorspronkelijk op het goede slot waar hij die foutmelding op gaf, wanneer ik hem in het andere slot prikte dan deed de pc verder niet veel, geen beeld enzo. Ik denk zelf eigenlijk dat er iets met dat slot aan de hand is.

Verwijderd

Heb je soms geen andere processors daar liggen? Of een andere mobo om te testen welk nu kapot is of waar iets mee scheelt?
Pagina: 1