Toon posts:

Outlook Express 6, Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik werk met veel plezier met Outlook Express 6. Met het maken van een nieuw mailtje krijg ik ongevraagt iedere keer een attachment erbij. Ik herinner me van oudere Outlooks, dat je dit dus nooit kreeg. Ik schrijf altijd mijn mailtjes in HTML. De attachment is ATT000XX.HTM ( YY kB). Bij de XX kun je een nummer invullen. De YY is het getal wat de grootte van het bericht inhoudt. Open ik zelf deze attachment, dan staat hierin gewoon netjes het geschreven bericht. Weet iemand hoe ik dit weg kan laten in Outlook Express 6? Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd.

Alvast bedankt! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 13:40 ]

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Scan je computer eens op virusen en op spyware :),

dit kan met een goede virusscanner :), en met adaware :)

Verwijderd

Topicstarter
Met de laatste virusscanner, McAfee Virusscan Professional 7, laatste update en de laatste versie van AdAware krijg ik geen meldingen. De attachments zijn ook precies de inhoud van mijn eigen email bericht en niets meer of minder.

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand een idee, help |:(

Verwijderd

Als je een bericht print in Outlook Express zie je ook zo'n zelfde bestandsnaam, dus het lijkt me geen virus/spyware. Hoe je eraf komt weet ik eigenlijk niet. Wat gebeurt er als je je mail in plain-text verstuurt?

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik deze attachment niet, alleen met html texten.

• Dracula78
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 21:12
Voor zover ik weet, wordt die HTM attachment gewoon gegenereerd door OE zodra je een mailtje maakt in een niet-standaard character set, waarschijnlijk om zeker te zijn dat de ontvanger het bericht in elk geval kan lezen.

Als je een plain-text mailtje maakt en je zet er een Euro teken in, wordt dit (na bevestiging) automatisch geconverteerd naar Unicode, en ziet de ontvanger die attachment. Hoe je dit kunt voorkomen (en waarom je dat wil) weet ik niet...

Het heeft in elk geval niets te maken met Spyware :/

3720 Wp @ StecaGrid 3600 Coolcept PVOutput Tech-blog

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ontdekt dat Outlook Express de attachment alleen aanmaakt aan mijn zijde. De ontvanger heeft geen attachment dan op dat moment. Dus alleen het feitelijke bericht krijgt de ontvanger en die HTML attachment dus niet. Wel uiteraard een andere attachment, als ik die zelf fysiek toevoeg aan mijn mailtje. Zoals bijvoorbeeld een plaatje wat ik toevoeg bij een stuk tekst.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 18:27 ]

Pagina: 1