Zalman ZM17-CU weghalen van Gpu

Pagina: 1
Acties:

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:31
ik hep momenteel nog een Zalman ZM17-CU VideokaartKoeler erop zitten
nu na de aanschaf van een WC blokje moet ik de Zalman koeler eraf halen.
mijn probleem is dat ik die Zalman hep Gelijmd met dat "2 componenten lijm" wat er meegeleverd was

wat is hierbij de Beste manier??
die dus mijn Videokaart heel houd. :D

Deze Cooler zit erop

[ Voor 14% gewijzigd door Paradox op 10-05-2003 13:20 ]

Verwijderd

In de diepvries leggen, en na een tijdje kun je em er gewoon vanaf halen

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:31
in de diepvries leggen maar dan in een plastic zak neem ik aan ? :)

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

En luchtdicht afgesloten als het kan :)

Leg 'm na, nadat je 'm eruit gehaald hebt, wel even in de koelkast.. Dit om condens te voorkomen.

Verwijderd

Jupiler schreef op 10 May 2003 @ 14:13:
En luchtdicht afgesloten als het kan :)

Leg 'm na, nadat je 'm eruit gehaald hebt, wel even in de koelkast.. Dit om condens te voorkomen.
Als er geen stroom op staat maakt het toch niet uit als er condens op zit?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 14:50 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Nou, ooit zal je er toch stroom op moeten zetten.. En het kan een tijdje duren voor het gecondenseerde water volledig verdampt is.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Jupiler schreef op 10 May 2003 @ 14:51:
Nou, ooit zal je er toch stroom op moeten zetten.. En het kan een tijdje duren voor het gecondenseerde water volledig verdampt is.
Ja, maar het grote voordeel is dat condens zelf geen zouten bevat. Ofwel, mocht je in dit geval haastig zijn en snel de boel eraf willen trekken krijg je dus veel condens. 't zal niet lang duren voordat de condens weer weg is en dan kan je 'm gewoon gebruiken.
Dit in contrast met kraanwater dat wel zouten achterlaat zodat printbanen kunnen falen.

Zet er in geen geval een haardroger oid op, want die dingen generenen statische electriciteit, waar videokaarten en andere electronica een broertje dood aan hebben.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ecteinascidin. Met een simpel fannetje koude lucht (kamertemp) erop laten blazen helpt ook goed en kan geen kwaad.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

In hoeverre heeft er nu iemand werkelijk ervaring met dat diepvries verhaal. Zelf heb ik het geprobeerd, maar nog steeds geen enkele beweging in te krijgen :?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:35

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Hoelang heeft het er in gelegen :) ? Is wel handig om te vermelden Beun_de_Haas ;). Anders ff mailen met zalman?

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

2 dagen. Maar het is geen zalman. Het is de passieve koeling die op de proc van de siemens MMB zit...

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ecteinascidin schreef op 10 May 2003 @ 15:06:
[...]

Ja, maar het grote voordeel is dat condens zelf geen zouten bevat. Ofwel, mocht je in dit geval haastig zijn en snel de boel eraf willen trekken krijg je dus veel condens. 't zal niet lang duren voordat de condens weer weg is en dan kan je 'm gewoon gebruiken.
Dit in contrast met kraanwater dat wel zouten achterlaat zodat printbanen kunnen falen.
Klopt, condens is zeer zuiver en geleidt niet / amper. Maar het is een kleine moeite om ervoor te zorgen dat er geen condens optreedt.. Denk er maar aan hoe snel water vervuild wordt (en gaat geleiden).
Beun_de_Haas schreef op 11 May 2003 @ 16:17:
2 dagen. Maar het is geen zalman. Het is de passieve koeling die op de proc van de siemens MMB zit...
Misschien wordt er dan een zo'n kleefstrip gebruikt.. Probeer de heatsink eens zachtjes heen en weer te bewegen, lukt dat?

[ Voor 21% gewijzigd door Steve op 11-05-2003 19:19 ]

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 21:32
Ik had mijn Voodoo 3 2000 ooit es in de vriezer gedaan om de HS eraf te halen.
Gewoon een paar minuutjes in een plastic zak, daarna een subtiele draai *krak* en het is gedaan. :)

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

nope heatsink zit echt muuuuur vast...
Pagina: 1