[win2k/nt4.0] Geen exclusieve toegangsrechten

Pagina: 1
Acties:

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Situatie: Een winnt 4.0 server, een win2k werkstation met daarop Perfect view. Als ik in dat programma een databse open dan geeft hij bij bepaalde databases een foutmelding dat het programma geen exclusieve toegangsrechten heeft. Deze bestanden werden eerst via snelkoppelingen geopend. Dus ik heb eerst die gecontrolleerd of daar wat mee mis was. Die zijn in orde. Want toen ik het bestand rechtstreeks opende ging het ook mis. Er zijn geen andere gebruikers die dat bestand gebruiken. Het programma werkt ook goed, want nadat ik van de server vandaan alle bestanden op de lokale schijf heb gekopieerd van het werkstation kon het wel alle databases zonder problemen openen. Dus ben ik de pc account gaan checken. Was gewoon normaal aanwezig. Het maakte ook niet uit of er een normale gebruiker of administrator is ingelogd op het werkstation. De share toegang is ook in orde evenals de security van de bestanden van de database. Op andere pc's kan ik wel gewoon de datases openen. Heeft iemand een idee wat ik nog niet heb gecontroleerd en wat het probleem kan zijn.