Toon posts:

[OC] RAID instabiel door overklokken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan mn RAID controller instabiel worden als ik mn FSB hoger zet maar mn AGP/PCI op resp. 66/33 laat staan?
ik krijg namelijk alsmaar BSOD's als ik overklok, fout: ntfs.sys

moet ik dan de AGP/PCI klok ook omhoog gooien of omlaag? of geheugen lager?
what can i do...? laatste keer dat het gebeurde heb ik hartje windows verkloot (C:\windows\system32\config\system) zat fout in, windows dood, was niet meer te repareren :( reinstall gedaan, weinig zin om dat weer te doen nu..

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Gewoon op 66/33 zetten.. M'n FSB staat nu op 188 MHz en ik heb geen enkel probleem, heb 2 WD800JB's in RAID-0.

Misschien werkt je PCI-lock niet goed.. Of je CPU kan de hoge snelheid niet aan (voltage verhogen).. Of je geheugen kan het niet aan, oorzaken genoeg op te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
mn geheugen heb ik ook al aan zitten denken, heb ook al PAGEFAULT_IN_NONPAGED_AREA gehad...

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ja, da's dus duidelijk.. Het meeste PC133 geheugen (zeker dat 'onbekend merk' van jou) kan echt niet veel hoger dan 133 MHz. Ben je trouwens zeker dat de PCI en AGP afzonderlijk instelbaar zijn op de CUV4X?

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Het is niet altijd je RAID systeem die locked bij OC. Meestal is het gewoon je proc & ram, standaard problemen dus. Niet of lager OC'en eh, of beter koelen misschien? Wordt je RAIDchip warm of zo?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Wat slaat dat nu op :?

Het gaat over een AGP/PCI-lock, dat wilt zeggen dat de kloksnelheden van AGP en PCI niet meegaan met de FSB, waardoor enkel de CPU wordt overgeklokt. En aangezien een RAID-controller via de PCI-interface werkt, zal ie normaal gezien niet aan een hogere kloksnelheid draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Jupiler schreef op 10 May 2003 @ 12:30:
Ja, da's dus duidelijk.. Het meeste PC133 geheugen (zeker dat 'onbekend merk' van jou) kan echt niet veel hoger dan 133 MHz. Ben je trouwens zeker dat de PCI en AGP afzonderlijk instelbaar zijn op de CUV4X?
zijn oude specs :P

P4 2.4GHz (B) @ 2.8GHz
Gigabyte GA8SQ800 Ultra
2x 512 DDR PC2700 Infineon 2.5-3-3-5 (dual channel mode)
2x 80GB 7200RPM 8MB Maxtor in raid 0

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 15:09 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Op welke FSB heb je die fouten?

Ik denk dat de lock niet helemaal goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
sjeise! zie net dat mn AGP/PCI lock dus inderdaad niet werkt :S in bios staatie gewoon op 66/33 maar is dus in werkelijkheid niet zo, staat bij de 80/40 (op de gok, k heb m nu laag geklokt) hoe kan ik zorgen dat ze toch gelokt blijven?

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

Guru Evi schreef op 10 mei 2003 @ 12:30:
Het is niet altijd je RAID systeem die locked bij OC. Meestal is het gewoon je proc & ram, standaard problemen dus. Niet of lager OC'en eh, of beter koelen misschien? Wordt je RAIDchip warm of zo?
Het gaat hier niet om vastlopers maar om een lock op de PCI bus snelheid

Copyright and left by SED...

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 16:58:
hoe kan ik zorgen dat ze toch gelokt blijven?
BIOS flash?
Pagina: 1