[Linux] Mandrake 9.1 -> 2.4.19

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Yo heb nu Mandrake 9.1 lopen, als een zonnetje. Maarja, De drivers voor mijn rottige USB-ADSL modem willen niet werken met 9.1, de kernel is onjuist. Ook niet als ik force doe (-f) hij vind ze gewoon niet goed, maar zet ze wel in de lijst. ook de naam geeft ie niet goed weer.

Ik moet dus terug naar mandrake 9.0 eigenlijk, kernel 2.4.19

Maar heb net 3 cd's gedownload voor 9.1! dus heb geen zin om wéér 2 gb binnen te moeten pompen. Hoe kan ik van 9.1 makkelijk terug naar 9.0?

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:24
Welke kernel draai je nu? Dat kan je zien door 'uname -a' te doen in een xterm. Je kan op www.rpmfind.org heel veel pakketjes vinden, ook kernels ed. Ik heb even voor je gekeken, Deze kan je waarschijnlijk gebruiken.

• el_salvador
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2023

el_salvador

njah das duidelijk

welk modem heb je? die groene manta van speedtouch?

Verwijderd

Hij heeft een E-tech USB ADSL modem V. 2 en er zijn alleen maar drivers voor Mandrake 9.0(Kernel 2.4.19-16mdk). Je kunt proberen de drivers van hier: http://sourceforge.net/projects/accessrunner/ te gebruiken, maar dat is een heel geknoei.(geleerd uit ervaring, werkt nog niet)

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Op de ftp server van mandrake of een van hun mirrors kan je zonder al te veel moeite de oude stock kernel downloaden lijkt mij.

[ Voor 73% gewijzigd door NiPeng op 10-05-2003 12:56 ]

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• Okasha
  • Niet online
Hm deze versie hebbik nu 2.4.21-0.13mdk
Heb inderdaad een Etech ADSL V2 modem, maar zelf dingen compileren kan ik niet ofzo.. ben net begonnen, en alhoewel ik zelf vind dat ik snel leer (erg vertraagd door steeds weer naar windows terugschakelen en dan weer pagina's text lezen) ben ik nog geen echte pro...

Maar draai nu dus MDR 9.1 2.4.21-0.13mdk. Hij moet dus naar 2.4.19

Maar kan ik zomaar de hele core van het besturingssysteem veranderen en draait 9.1 mdr dan gewoon door? lijkt me echt zo sterk. Net alsof je win98 pakt er de kernell van win95 pakt maar windows erverder gewoon precies hetzelfde uitziet.. :| En installeer je zo'n ding dan gewoon domweg in init 3 text mode?

Ben de RPM van eerste reply post aan het downloaden.

Verwijderd

Ik heb met me Redhat een downgrade gemaakt van 2.4.20-8 naar 2.4.20-3 en ik had al een aantal FAILED en X wou niet meer starten, dus ik zou zeggen. Begin maar met downloaden of iemand moet een beter idee hebben. Is Mandrake 9.0 trouwens een mooie distru?(In vergelijking met Redhat, want met dat driver gekloot ben ik ook niet blij).

Een downgrade maken is wel mogelijk, maar dan moet een aantal drivers hercompileren en wat software opnieuw compileren. Tis makkelijker om gewoon de "oude" cd's te downloaden.

• Okasha
  • Niet online
de oude cds downloaden is helemaal met mijn FUP bij Zonnet niet echt een goed plan vrees ik. Ik krijg overigens ook enkele malen failed, maar verder werkt alles goed. Mandrake is goeie distro vind ik, echt veel opties erin, alleen is het bestandssysteem nogal gevoelig voor crashen, denk hierbij aan hard resets enzo... Ik heb keer opnieuw moeten installen omdat mijn huisgenoot perongeluk in linux was gekomen en maar 'ff' op reset had gedrukt.

Verwijderd

Wat is FUP?

• Okasha
  • Niet online
Fair User Policy :)

Verwijderd

Hoeveel dl jij dan? Wat voor abbo heb jij?

• Okasha
  • Niet online
heb gewoon Zonnet Family. Weetniet precies hoeveel ik download. maar vorige week dus wel 3x700 mb aan linux, en verder héél véél kiteboard filmpjes, zeg maar alle filmpjes die op internet uitkomen, zo ook vorige week nog 1gb kitemovie en dat soort grappen :P

Maar heb ook echt géén id waar de grens ligt.

Btw, Hoe verschillend is 9.0 aan 9.1 eigenlijk?

Verwijderd

Er zit een andere kernel in, een nieuwere Xfree, alles is eigenlijk net iets nieuwer. Dat kun je waarschijnlijk vrij makkelijk updaten.(behalve kernel en misschien een paar andere dingen, want dan doet het Modem het niet meer)

Ik download normaal niet super veel, maar heb toch in de eerste week dat ik het had(Zonnet Family) heb ik tussen 5 en 10 GB gedownded.

edit:
Upgraden is makkelijker als downgraden

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 14:44 ]

• Okasha
  • Niet online
ga gewoon me linux slopen :D en die kernel installeren...

heb alleen echt géén id hoe dat in zijn werk gaat.... heb dus deze:

http://www.rpmfind.net/li...19.33mdk-1-1mdk.i586.html

gedownload...

beetje hulp?

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:24
installeren met 'rpm -i bestandsnaam'. Daarna in je controlcenter grub of lilo instellen (ligt er aan welke je gebruikt). Succes!

• Okasha
  • Niet online
kernel was nog niet goed... Was .33 ipv .16. heb nu via FTP server van Mandrake ergens een .16 gevonden. Driver deed het al wel ietsje beter, als in: Hij pakte in ieder geval de naam goed, maar moest dus nog wel de force functie gebruiken...

Twas inderdaad gewoon rpm -i en daarna in lilo ff wijzigingen doorvoeren..

Ik ga jullie op de hoogte houden.

Verwijderd

Kreeg je geen gezeur met X driver voor de grafische kaart of iets anders?(Dat de kernel te oud is) Was alles passed of zitten er bij het opstarten ook failed tussen?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Oudere kernel downloaden vanaf de ftp van Mandrake, en deze met rpm installeren, dat is toch echt wel zelf uit te vinden lijkt me :?

Anyways, kijk ook eens NOS policy - updated 01/04/03 door om te zien wat we van een topicstart verwachten.

Dicht.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.