2e hands gare hd gekocht

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hey ik heb eergister een 2e hands hd opgestuurd gekregen en hij doet het verder prima eigenlijk en de verkoper zegt dat hij het altijd prima heeft gedaan. Maar nu gaf de Red Hat de volgende kernel message gister:
code:
1
2
3
4
5
May  9 23:38:15 217-19-21-6 kernel: hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
May  9 23:38:15 217-19-21-6 kernel: hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=11329458, sector=11120608
May  9 23:38:15 217-19-21-6 kernel: end_request: I/O error, dev 03:02 (hda), sector 11120608
May  9 23:38:15 217-19-21-6 kernel: hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
May  9 23:38:15 217-19-21-6 kernel: hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=11329458, sector=11120608

Dat kon nooit goed zijn dacht ik, dus ik het tooltje van Seagate draaien en ja hoor, bij de quick scan gaf hij al na een paar seconden aan dat de harde schijf retour kan naar Seagate. Dus ik die man gemaild, ok ik kan de hd terug sturen naar hem.
Alleen een 80 gig voor deze prijs vind ik nergens meer (65€) en hij doet het prima eigenlijk. Dus ik dacht ik kijk even naar de garantie, dan kan ik hem misschien houden totdat hij kapot gat en dan stuur ik hem op naar Seagate, echter als ik de garantie opvraag krijg ik het volgende:
The product you identified was sold as a system component. Please contact your place of purchase for service. Seagate sells many drives to direct OEM (Original Engineering Manufacturer) customers. These products are usually configured for the OEMs only, as components for their systems. You must contact your place of purchase for any warranty support on these drives.
If you purchased this unit directly from Seagate, please return to the previous page and verify your Seagate customer number, because the customer number you entered () does not match our records.
Wat dus betekend dat hij uit een OEM pc komt en dat Seagate leuk vind dat ik daar contact mee op moet nemen :( Kan ik hem echt niet naar Seagate sturen? En wat zouden jullie doen met zo'n hd?

[ Voor 3% gewijzigd door Y0ur1 op 10-05-2003 12:03 ]

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Persoonlijk heb ik extreem slechte ervaringen met seagate, maar dat is uiteraard subjectief...
Maar heb je er ooit wel eens bij nagedacht dat 80 gig voor 65 euro to good to be true zou kunnen zijn?

Wie doet er nou een 80 GB schijf weg (als hij nog goed is dan)??

Maar dat even terzijde... Je kan toch gewoon naar de verkoper gaan met de melding dat het ding het dus NIET doet..
Er moet immers ergens een eersthands bon zijn die te gebruiken is voor garantie... niet?

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:56
terug sturen naar die man,
als iets vervelend kan zijn zijn het bad sectors

voor 88 euro heb je al een 80gb wd
pricewatch: Western Digital WD800BB, 80GB (7200rpm, ATA100, 2MB)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-03 11:33

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik zou hem terugsturen naar de vorige eigenaar, en tegen hem zeggen dat hij of voor een goede HDD moet zorgen (gaat hij zelf maar met Seagate vechten voor de garantie), of dat je je geld terug wilt. Voor zo'n € 40,- extra heb je een nieuwe HDD bij je favoriete PC-boer met normale garantie. Ik zou mezelf nooit aan een 2e hands HDD wagen tenzij ik de vorige eigenaar goed zou kennen. Want je doet niet voor niets een 80 Gb harde schijf weg. Hij kan wel zeggen dat ie geupgrade heeft naar een grotere, maar persoonlijk zou ik dan die 80 Gb er ook bij houden. Is toch weer 80 Gb extra.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Y0ur1
  • Niet online
Ik kan hem iig terug sturen naar hem en ik krijg mijn geld terug, das sowieso al mooi. Maar ik snap het toch niet helemaal want linux draait prima, ik heb met dat ding al een uptime van 3 dagen en ben constant aan eht downloaden (dus constant schijf activiteit)...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit hoort meer in OM thuis :)

PMG => OM

En ik vrees verder dat je gewoon pech hebt.. OEM schijven (dus bedoelt voor compaq/dell/etc..) hebben gewoon een ander garantietraject.. Die bedrijven hebben daar hele andere contracten voor lopen..

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
YT-Croc schreef op 10 May 2003 @ 12:13:
Ik kan hem iig terug sturen naar hem en ik krijg mijn geld terug, das sowieso al mooi. Maar ik snap het toch niet helemaal want linux draait prima, ik heb met dat ding al een uptime van 3 dagen en ben constant aan eht downloaden (dus constant schijf activiteit)...
Fouten van een HDD zijn vaak het begin van het einde.

• Y0ur1
  • Niet online
OlafvdSpek schreef op 11 May 2003 @ 00:04:
[...]

Fouten van een HDD zijn vaak het begin van het einde.
Yup en dat einde is nu wel heel dichtbij. Linux loopt een beetje vast *D krijg constant messages van de kernel dat er van alles mis is met de hd

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-03 22:09

jotheman

Was like that when I got here!

YT-Croc schreef op 11 May 2003 @ 00:21:
[...]

Yup en dat einde is nu wel heel dichtbij. Linux loopt een beetje vast *D krijg constant messages van de kernel dat er van alles mis is met de hd
Daarom, ik zou idd ook de raad van het merendeel opvolgen. Gewoon terugsturen naar de vorige eigenaar en je geld trugkrijgen, dit soort aanbieden zijn er wel vaker op V&A enzo, dus gewoon 'n andere proberen zou ik zeggen :).
Ik heb zelf ook niet echt goede ervaringen met Seagate, 2 x 20 gieg schijven die kapot gingen, gewoon door slijtage, maar wel erg snel :(. Moet wel zeggen dat ze erg snel en galant zijn qua service, maar als je niet direct garantie kan claimen zou ik dat risico niet aangaan :).
Suc6 d'rmee nog :)

I see dead pixels...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
kun je niet nagaan waar de HD oorspronkelijk vandaan komt en dan dat OEM bedrijf iig even een mailtje sturen. Misschien kun je de HD dan wel net zo goed gewoon opsturen.
Pagina: 1