Live Streaming Media aanbieden

Pagina: 1
Acties:

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb er tot nu toe totaal geen ervaring mee en eerlijk gezegd weet ik ook niet precies waar ik moet beginnen, maar ik wil dus binnenkort live een uitzending broadcasten over het internet.

Alleen vraag ik me af welke software ik moet gebruiken om het volgende scenario te bewerkstelligen (als dit überhaupt mogelijk is):

Ik heb een mini-dv camera, een pinnacle dc-10 video-edit card, een pc met win98 (op lokatie), een internet verbinding en een eigen co-located server running redhat 8 met een 100 Mbit verbinding.

Mijn idee was om de videostream te capturen met de dc10 en dan meteen wat software te gebruiken om de stream te encoden naar een formaat dat geschikt is voor distributie over internet.
En die stream zou dan eigenlijk naar mijn co-located server geupload moeten worden waar die dan meteen beschikbaar moet komen voor iedereen op het internet.

Alleen weet ik niet welke software ik moet gebruiken.
Ik heb op realmedia.com iets gelezen over Helix Universal Basic Server (http://www.realnetworks.c...ts/servers/eval/mbps.html) en de HELIX producer (als client) (http://www.realnetworks.c...ducts/producer/basic.html).

Klopt het dan dat ik met die client gewoon kan connecten met de server?
Of moet ik op zoek gaan naar andere oplossingen?

Wie heeft er ervaring cq. tips??

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met streaming software, maar de oplossing die je biedt, lijkt me niet optimaal...

Je wil op je "eigen PC" een stream capturen, deze realtime uploaden naar je Co-server en je CO-server moet de stream aanbieden op internet? Ga dan eerst een rekenen hoeveel kB/sec aan video je WIL aanbieden en hoeveel kB/s je KAN uploaden vanaf je eigen PC.

• DPLuS
  • Niet online
Ik kan ISDN bundelen = 15 kilobyte/sec upload.
Maar met die Helix Basic Server kan ik maximaal 1 Mbit aanbieden, dus ik wil dit verdelen over 16 streampjes van 64 Kbit.

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Mijn ervaringen:
Windows Media encoder is gratis en werkt wel redelijk
Realplayer is niet slecht, maar wel duur in aanschaf
Met Quicktime heb ik geen ervaringen, geeft naar't schijnt een goed beeld/geluid, er is een gratis server (Darwin) voor te downloaden, maar het is moeilijk om die up te krijgen (nu ja, ik heb er in ieder geval moeite mee).

Verwijderd

Op Windows Media staat tot in den treure uitgelegd wat het allemaal kan...

Ergens bovenin staat het volgende:
This screen capture codec enables lossless streaming of computer screen images at data rates as low as 15 kbps.
IMHO betekent dat dat de allerlaagste kwaliteit die je het net op kan schoppen dus 15kbps is; ik gok dus dat je met je ISDN-bundel daar net aan kan komen, maar dan lever je dus wel kl#te-kwaliteit aan. Wil je dus ook nog geluid enzo erbij versturen, denk ik toch echt dat je tekort gaat komen...

*edit*
Verkeerd gelezen; het gaat hier om 15kbps = ongeveer 2 kilobyte/s. Dus op de allerlaagste kwaliteit kan je dus max. 8 frames per seconde uploaden, zonder geluid.
*end edit*

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 15:54 . Reden: Factor 8 omrekenen, eikeltje... ]

• DPLuS
  • Niet online
Ik heb nu de gratis Helix producer gedownload en zie dat ik met dit programma live kan zenden naar een Helx Server.
Die Helix server draait op linux 2.4.18, dus dat loopt ook wel op mijn redhat 8 servertje.
Die ga ik nu even installeren en kijken of het werkt.

Verwijderd

Post anders ff de site, als je wat wil laten zien; heb hier bandbreedte zat om te kijken hoe het eruit ziet.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 13:59

jep

Er zijn ook fully-compatible oplossingen die ook nog eens multi platform zijn, een mpeg1 streampje, ofzo. Je zou kunnen kijken naar ffmpeg in combinatie met iets om 't naar je server toe te streamen. Het zou dan in ieder geval (als je echt vanaf je win98 wil streamen) die remote bak moeten laten relayen, da's het standaard scenario.

• DPLuS
  • Niet online
Ik zoek eigenlijk server-software die gratis of niet te duur is.
Ik heb geen zin om 2000 dollar te betalen voor die Helix server, vind ik veel te duur.
En die Windows Media valt ook al af, want ik heb linux draaien op mijn server, geen W2k Server.
Maar ik zal eens kijken naar die ffmpeg en darwin.

• DPLuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 16:25:
Post anders ff de site, als je wat wil laten zien; heb hier bandbreedte zat om te kijken hoe het eruit ziet.
Er staat nog niets op, maar ik hou je wel op de hoogte...
Pagina: 1