Toon posts:

Resizen van afbeelding met PHP

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben nieuw hier op gathering.tweakers.net,

Maar ik het wel al meteen een vraag :) weet iemand hoe je een afbeelding (kan JPG of GIF zijn) die iemand upload eerst controleren op de grote. En dan als hij breder is dan bijvoorbeeld 300px hem verkleinen naar een breedte van 300px?

Ik ben namelijk bezig met een onderdeel op mijn pagina waar gebruikers afbeeldingen kunnen uploaden maar als deze afbeeldingen te breed zijn worden mijn tabel helemaal uitgetrokken en dat wil ik eigelijk niet...

Alvast bedankt _/-\o_ ,

-jankees

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Keyword:
- GD
En zoeken op de functies die met image beginnen op php.net ;)

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gekeken maar ik kan niet echt iets vinden? ik dacht misschien heeft iemand dat hier al een keer gedaan... :)

-jankees

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik ben heel benieuwd naar jouw zoekkunsten.

Google met de zoekwoorden resize image PHP GD gaf me 3950 hits. Voorbeelden te over; de eerste links gaven al goede resultaten.

Aangezien je zelf zei dat je niets kon vinden, ben ik wel heel erg benieuwd wat er mis is met de gevonden links, wat er niet aan klopte, waarom het niet toepasbaar was bij jou. :)

[ Voor 30% gewijzigd door gorgi_19 op 10-05-2003 11:40 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
hehe sorry ik moet eigelijk ook eerst zelf zoeken... maar zo'n forum is ook zo handig!!! bedankt trouwens voor de snelle reactie :)

Waar staat GD eigelijk voor?

-jankees

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Verwijderd schreef op 10 mei 2003 @ 11:41:
hehe sorry ik moet eigelijk ook eerst zelf zoeken... maar zo'n forum is ook zo handig!!! bedankt trouwens voor de snelle reactie :)

-jankees
Wat niet hoeft is onder iedere post je naam te zetten, we groeten elkaar constant hier op GoT :)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 11:41:

-jankees
Ja als je nu gaat zoeken kom je daar ook wel achter..... :)

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 11:41:

-jankees
Ik zie ook dat je net nieuw bent, welkom op GoT en welkom in Programming en Webscripting, ook wel PW genoemd.. :)

Je zei net: "een forum is zo handig". Idd, maar het is hier geen persoonlijke zoekmachine voor je. We verwachten wel enige zelfwerkzaamheid van de topicstarter. :) Onder andere dat je eerst zelf dingen probeert; hier willen we je dan verder een goede richting in duwen. Het belangrijkste is wel dat je eerst zelf dingen probeert en vooral er van leert.

Je kan ook eens Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 14-04* doorlezen. :) Hierin staan onder andere een aantal handige links voor PHP, hoe je netjes kan coden, maar ook wat voor soorts posts hier moet en hoe je een goede en duidelijke post kan maken, zodat mensen elkaar makkelijker kunnen helpen. :)

Ook je tweede vraag is bijvoorbeeld makkelijk zelf te vinden. Zoekwoorden voor Google zijn PHP GD. Hiermee moet het juiste antwoord niet te missen zijn. :)

[ Voor 22% gewijzigd door gorgi_19 op 10-05-2003 11:47 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

zoiets: ?
[rml][ PHP] JPG uploaden maar eerst resizen[/rml]

(via de Search te vinden ;))

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19, bedankt voor je informatie ik zal die FAQ eens snel gaan lezen maar ik had natuurlijk wel al zelf gezocht zo erg is het nou ook wel weer niet... :)

-jankees

Verwijderd

waarom word er niet in de faq, dit neer gezet, http://labs.google.com/gviewer.html
zoeken voor extreem luie mensen, keyword, en kijken tot je iets nuttigs ziet...

Verwijderd

Topicstarter
dat is idd wel Extreem handig _/-\o_ _/-\o_ !!!

-jankees:)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
aah foei!

Niemand die ImageMagick voorstelt?

Naja ik dan maar:
PHP:
1
2
$im_cmd = 'convert -size 120x120 cockatoo.jpg -resize 120x120 +profile "*" thumbnail.jpg';
system($im_cmd);

Niet native php, wel waarschijnlijk een van de oplossingen die de beste kwaliteit biedt voor je plaatjes.
waarom word er niet in de faq, dit neer gezet, http://labs.google.com/gviewer.html
zoeken voor extreem luie mensen, keyword, en kijken tot je iets nuttigs ziet...
Waarom geef je zo'n antwoord in dit topic? Lichtelijk OT en overbodig imo.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Voortaan beter zoeken dus. (en lees AUB de FAQ een keertje door, dan had je dat geweten.)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.