Alternatief voor Onkyo's NET-TUNE?

Pagina: 1
Acties:

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:18
'k Was net een beetje aan 't surfen op de site van Onkyo en toen kwam ik een nieuwe productlijn tegen. Onkyo heeft NET-TUNE geintroduceert, waarmee je via LAN je muziek op je normale set kunt beluisteren.

Dit is een vrij nieuwe techniek die ik zeker wel interessant vind, omdat mijn computer namelijk niet op mijn kamer staat en ik dmv bijvoorbeeld de NC-500 mijn muziek via het netwerk kan streamen.

Nou vroeg ik me af of er meer aanbieders zijn van dergelijke producten. Laatst las ik een stuk over de KiSS DP-500 en dit product is enigzins met deze Onkyo te vergelijken.

Heeft iemand enige info over de Onkyo NC-500?
Is ie al in Nederland te verkrijgen?
Is het zinloos om in deze apparatuur te investeren (omdat mp3 over een tijdje misschien 'uit' is / techniek veroudert)???
Weet iemand nog alternatieve producten waar ik zeker eens naar zou moeten kijken?

Verwijderd

Wat ik aan jouw kan advieseren is dat je ALS je hem koopt. Dat hij later naast mp3/en andere wmv bestandjes. Ook andere BIJ de tijd muziekfiles kan lezen van het netwerk.
Wat je dus kan doen is Onkyo melen met de mededelingen of die versterker na een softwareupgrade of flash meerdere nieuwe file types ondersteunt.
Ook een goede vraag is of hij alleen met windows werkt of ook met linux en dergelijk op gebaseerde systemen werkt.

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb de Onkyo TX-NR900 receiver gehad. Die had ook Nettune. Software pakket op je pc is volgens mij alleen onder windows. Rechtsreeks een netwerk kaart aan de receiver hangen is me ook niet gelukt. Altijd via een kabel/adsl router.

Het is op zich geinig, maar voor minder geld bouw je een klein pc'tje (met een epia mobo) en dan sluit je gewoon met spdif aan je versterker aan.

Overigens wil je ook geen mp3's spelen op een receiver van 2 mille ... klinkt niet die mp3's.

Verwijderd

Scarp schreef op 11 May 2003 @ 13:21:
Ik heb de Onkyo TX-NR900 receiver gehad. Die had ook Nettune. Software pakket op je pc is volgens mij alleen onder windows. Rechtsreeks een netwerk kaart aan de receiver hangen is me ook niet gelukt. Altijd via een kabel/adsl router.

Het is op zich geinig, maar voor minder geld bouw je een klein pc'tje (met een epia mobo) en dan sluit je gewoon met spdif aan je versterker aan.

Overigens wil je ook geen mp3's spelen op een receiver van 2 mille ... klinkt niet die mp3's.
En dit heeft denk je niets te maken met het feit dat je van netwerkkaart naar receiver een cross cable dient te gebruiken, ipv een straight cable ? ;) Een router zorgt net als een hub of switch er voor dat het crossed wordt.