Vaag probleem, cable disconnected

Pagina: 1
Acties:

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem.
Soms knalt internet er op de server zomaar uit en dan zegt tie 3 sec cable disconnect en dan gaat tie weer gewoon aan en werkt alles perfect.
Dit o.a. komt voor als ik bepaalde IRC servers open, maar irc.tweakers.net doet tie weer niks :? Maar ook bij andere dingen.
Dit is zeer irritant want dan vallen MSN, IRC, VPN enz. dus allemaal uit en moeten die weer opnieuwe geconnect worden.
Met de kabel is volgens mij ook niks mis mee, dus daar kan het volgens mij ook niet aanliggen.
Server draait Win XP Pro
En ik heb XS4ALL Fast ADSL

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen ?

Verwijderd

hmm das toevallig... tijdje geleden heb ik dit ook gehad, alleen dan bij een router. M`n router ging zomaar spontaan rebooten :S ( NetGear RT314 , nieuwste firmware)

Ik ben er uiteindelijk achter gekomen dat het een bugje in me router is, want dit gebeurd alleen wanneer is een grote range (laten we zeggen 4000-60000) porten naar een IP intern toewijs. Dus dat heb ik niet meer gedaan, en er was geen probeem meer.

Misschien zoiets ook bij jou? (lijkt me eerlijk gezegd niet, maar laat ik het toch vermelden ;) )

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 mei 2003 @ 10:53:
hmm das toevallig... tijdje geleden heb ik dit ook gehad, alleen dan bij een router. M`n router ging zomaar spontaan rebooten :S ( NetGear RT314 , nieuwste firmware)

Ik ben er uiteindelijk achter gekomen dat het een bugje in me router is, want dit gebeurd alleen wanneer is een grote range (laten we zeggen 4000-60000) porten naar een IP intern toewijs. Dus dat heb ik niet meer gedaan, en er was geen probeem meer.

Misschien zoiets ook bij jou? (lijkt me eerlijk gezegd niet, maar laat ik het toch vermelden ;) )
Ik ga eens kijken of er een nieuwe firmware is voor me ADSL modem :)

[edit]
Ik heb een Alcatel/Thomson Speedtouch 510i Ethernet Modem van ADSL van KPN.
Maar volgens mij is hier geen nieuwe firmware voor beschikbaar ?

[ Voor 29% gewijzigd door GUBO op 10-05-2003 11:35 ]

Verwijderd

GUBO schreef op 10 May 2003 @ 10:54:
[...]

Ik ga eens kijken of er een nieuwe firmware is voor me ADSL modem :)
ja lijkt me een goed plan, ik meen me te herinneren dat er met de USB modem toen ook een probleem was, en dat na een update verhopen was.

maar je vermeld er niet bij of je USB of een Ethernet modem hebt ...
dus... :)

Verwijderd

ik denk dat je toch het beste ff een andere kabel kan proberen, misschien schuurt ie ergens langs of zo??

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 11:46

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik kan me wel vinden in het probleem, al moet ik wel zeggen dat mijn verbinding er niet drie seconden uitligt, maar vaker richting 30 met uitschieters tot anderhalve minuut. Ik dacht eigenlijk dat dit aan KPN lag en was ook van plan te bellen, maar als er nu ineens geopperd wordt dat het aan de firmware zou kunnen liggen (kabels zijn niet het probleem), dan ben ik wel nieuwsgierig. Ik kan op de Alcatel-site geen updates vinden voor mijn SpeedTouch 510 Ethernet modem....

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
DUX. schreef op 10 mei 2003 @ 15:26:
Ik kan me wel vinden in het probleem, al moet ik wel zeggen dat mijn verbinding er niet drie seconden uitligt, maar vaker richting 30 met uitschieters tot anderhalve minuut. Ik dacht eigenlijk dat dit aan KPN lag en was ook van plan te bellen, maar als er nu ineens geopperd wordt dat het aan de firmware zou kunnen liggen (kabels zijn niet het probleem), dan ben ik wel nieuwsgierig. Ik kan op de Alcatel-site geen updates vinden voor mijn SpeedTouch 510 Ethernet modem....
Kan ik namelijk ook niet vinden :)

Nu werkt tie trouwens al 12 uur perfect :)

[ Voor 4% gewijzigd door GUBO op 10-05-2003 19:18 ]

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

zelfde probleem hierzo met een SpeedTouch 510 Ethernet modem en xs4all Basic. Met websites bezoeken of downloaden heb ik geen problemen, maar als ik op IRC zit heb ik wel eens een timeout. M'n IRC-bot blijft een aantal uur online maar krijgt dan een timeout..

dat het overigens niet op irc.tweakers.net gebeurt lijkt me stert, maar misschien ligt het aan de interval dat de ircserver van t.net een ping-pong doet

It seemed like a good idea at the time

Verwijderd

ik heb ook een thomson 510i v4, maar heb dit probleem niet gebruik je nog een hub/switch tussen je router en je pc? bij werdt mijn switch te heet en begon hij te knipperen, en was er ineens cable disconnect maar voorderest heb ik dit soort problemen niet.
ik zit op 3 irc servers tegelijk en heb nergens last van. (efnet/quakenet/tweakers)

Verwijderd

pi0d:
Heb ut probleem met m'n router sweeex (ok verkeerd merk) nieuwste firmware staat erop (originele dus) en helaas nog geen nieuwe uit :( Ik heb nu router==>hub vannuit m'n hub naar alle andere pc's, zodra ik maar 1 aansluiting gebruik van m'n router (van de 4) dan gaat alles goed maar daarvoor koop je juist geen router dit doe je om het te delen.. 1 oplossing had ik en dat was al het netwerk verkeer verlagen naar 10 mbit dmv o.a. kabels

• DUX

DUX

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 12:33:
ik heb ook een thomson 510i v4, maar heb dit probleem niet gebruik je nog een hub/switch tussen je router en je pc? bij werdt mijn switch te heet en begon hij te knipperen, en was er ineens cable disconnect maar voorderest heb ik dit soort problemen niet.
ik zit op 3 irc servers tegelijk en heb nergens last van. (efnet/quakenet/tweakers)
De switch die er inderdaad tussen zit is het probleem niet: het interne netwerk functioneerd perfect. Weet bijna zeker eigenlijk dat dit buiten onze fout is, tenzij iemand nog een serieus idee kan aandregen hierover. Let wel: het heeft gewerkt met de huidige instellingen met vaste IP's.

offtopic:
Maar ik heb al langer mot met KPN: de DHZ-doos werd in december gebracht, maar we hebben er toch maar monteur bijgehaald omdat we er niet uitkwamen (er moest met draden in het NT1-kastje geknoeid worden). Weekje later kwam hij en stelde vast dat KPN ons nog niet aangesloten had ( :o terwijl ze ons die doos dus al hadden toegestuurd!). Vervolgens weer achteraan moeten bellen waarom het zo lang duurde.

Uiteindelijk was het halverwege januari, en EINDELIJK, na tijden bellen werkte die ADSL. En goed ook. Voor twee weken. En toen werkte het niet meer :? . Weer twee weken dagelijks drie kwartier aan de lijn gehangen, en toen bleek dat KPN er ergens een draadje uit gegooid te hebben of zoiets. Geen excuses of iets dergelijks aangeboden, en ze voelden zich zo goed daar aan die telefoo, joh.. :r .

Maar sinds dat moment dat de verbinding er weer was heb dus last van een vaak uitvallende verbinding. Vond het wel goed zo in het begin: was allang dat internet er weer was, maar het begint me nu toch echt goed te vervelen...

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

bij mij zit er geen switch tussen en treedt het probleem op bij de enige pc die op de modem is aangesloten..

code:
1
analoge tellijn -> splitter -> adsl modem -> debian router (stable) -> switch

• DUX

DUX

Even een update (geen edit, want dit zou ook een oplossing kunnen zijn):

Ondertussen heb ik mezelf inmiddels ertoe bewogen om m'n provider te bellen. Waarschijnlijk zagen ze de ellenlange lijst met telefoontjes die we al geplaagd hadden in het verleden, want nu werd ik niet als n00b behandeld.

Afgelopen dinsdag is er monteur die volgens protocol eerst bij de klant komt kijken of het probleem binnenshuis is (dan komen ook de kosten voor de klant). Maar hij had nog niet gekeken of hij was al overtuigd dat het niet aan ons lag (had die (reuze-aardige) vent al over de telefoon gesproken. Het bleek inderdaad niet aan ons te liggen.

Ze hebben zowel een nieuwe modem als een nieuwe splitter geprobeerd, maar beide lossen het probleem niet op. Ze gaan nu een nieuwe kaart (vraag me niet welke) in de centrale steken, in plaats van de degene waar we nu op aangesloten zitten.

[edit]
De nieuwe kaart zit erin, maar heeft ook geen effect (quelle suprise). Ze gaan nu de leidingen van de centrale naar ons huis controleren. Overigens hebben onze overburen en anderen in het drop nergens last van.

[ Voor 11% gewijzigd door DUX op 30-05-2003 20:21 ]

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

ah das mooi dat er aan gewerkt wordt, hou ons iig op de hoogte van verdere ontwikkelingen. welke provider heb jij eigenlijk?

Overigens ben ik nu al 4 dagen continue online op irc met een pingscript wat elke minuut ff ergens naartoe pingt.

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:47
Het plotseling verbreken van de verbinding komt ook wel eens voor door het gebruik van de realtek NIC met chipset 8139

• DUX

DUX

Ik ben een lid van het Euronet-genoodschap, en ik heb 5x 3COM en 3x Realtec. Maar nogmaals, het heeft allemaal 2 weken lang goed gewerkt en komt op alle PC's voor.

offtopic:
Mijn record online blijven staat nu op 41 minuten.

[edit]
Snel wil ik nog even zeggen dat Euronet hoogstwaarschijnlijk buiten dit probleem staat, en dat dit KPN-gerelateerd is (voordat iemand z'n keuze voor Euronet toch maar veranderd). Bij ISDN kon ik me geen betere provider dan Euronet wensen qua service en snelheid op de lijn (altijd max).

[ Voor 41% gewijzigd door DUX op 31-05-2003 18:08 . Reden: euronet is goed :) ]

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Mad_Manic schreef op 31 May 2003 @ 14:50:
Het plotseling verbreken van de verbinding komt ook wel eens voor door het gebruik van de realtek NIC met chipset 8139
ik gebruik een kaart met een realtec 8139 chipset.. zal binnenkort ff proberen of het daaraan ligt. Hoe kom jij aan zoveel wijsheid? :D

• DUX

DUX

Heb net de KPN-monteur de deur uitgelaten die onze lijn heeft doorgemeten. De oorzaak is eindelijk bekend: het is een defect in de ADSL-lijn naar de centrale. Onze centrale staat in het volgende dorp. Vanuit daar loopt er een kabel naar ons dorp vanwaar hij weer verdeeld wordt onder m'n dorpsgenoten. Kans is het grootste dat het defect in het laatste deel zit, want mijn dorpsgenoten hebben (zover bij mij bekend) nergens last van.

Lucht op om te weten dat het dus niet aan mijn 1337-netwerkskills ligt, maar aan die grote kabel. :Y)
offtopic:
Helaas is het wel zo dat de monteur me niet kan vertellen hoe lang de reparatie in beslag gaat nemen: een kleine zou theoretisch binnen twee dagen gefixed kunnen zijn, maar stel dat de kabelbescherming een lek heeft precies onder een sloot dan kon het natuurlijk wel wat langer gaan duren.

Het vervelende is dan weer dat die reparatiedienst geen telefoon ontvangt van klanten: wij krijgen pas bericht als de kabel gefixed is. Jammer, want dat geeft ze wel een beetje carte blanc en weet ik nog niks. :'(

offtopic:
Donderdag 20 juni hebben ze eindelijk de straat opengegooid. Wat ze ook gedaan hebben: het heeft geen reet geholpen. De monteur was onbeschoft: parkeerde zo in de tuin van de buren, weigerde de zijdeur bij ons te gebruiken zodat nou het hele huis stond door te tochten en vertrok ook weer met busje en spullen zonder zich af te melden of te vertellen wat er gebeurd was of wat er ging gebeuren.

[ Voor 18% gewijzigd door DUX op 24-07-2003 17:07 ]

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Ik zie dat jullie allemaal het Alcatel Speedtouch modem gebruiken? Waarom hebben jullie dan nog niet de Sateh hack geprobeerd?

Googlen @ Sateh Hack

Learn something new every day.

Verwijderd

ik heb xs4all ook zon alcatel moden , speedtouch heb in januari ofso gekregen dus, af en toe krijg ik allemaal time outs irc flipt msn :S dan gaat weer paar dagen goed en heb ik er weer last van..

Verwijderd

die hack werkt niet bij mij, als ik dan expert of EXPERT intik telnet, keb die string enzo, alsnog error dat ie command nie herkent :S

• DUX

DUX

Bal0n schreef op 12 July 2003 @ 09:12:
Ik zie dat jullie allemaal het Alcatel Speedtouch modem gebruiken? Waarom hebben jullie dan nog niet de Sateh hack geprobeerd?

Googlen @ Sateh Hack
Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 21:33:
die hack werkt niet bij mij, als ik dan expert of EXPERT intik telnet, keb die string enzo, alsnog error dat ie command nie herkent :S
@shitz03: Wij twee hebben een nieuwe revisie SpeedTouch. De hack waar Bal0n ons op wijst zou de modem uitbreiden onder andere met een routerfunctionaliteit. Vanaf november/december 2002 is KPN begonnen met het distibueren van een nieuwe modem die reeds routerunctionaliteit bied en die hack niet nodig heeft. De instucties die op die sites staan zullen alleen werken bij de oudere versies van de SpeedTouch.

Pagina: 1