Audio kanalen individueel toekennen / rerouten

Pagina: 1
Acties:

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 13:11

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Hooi,

Ik vroeg me af of er al software op de markt is die bij de huidige generatie 5.1 geluidskaarten (of in iedergeval de DMX6Fire/Audigy kaarten) de wave weergave per kanaal kan toekennen. Hiermee bedoel ik het volgende: stel je hebt een geluids signaal (mono, of stereo left/right) en dan kun je zelf kiezen door welke speaker je dat geluid wil laten komen.

Met reason en cubase kan ik dit al wel maar dat is dan in combinatie met asio en ik weet daar niet al te veel van af.

Op dit moment kan ik alleen met EAX/A3D ondersteuning me mp3's quadrafonisch +subwoofer luisteren (ik heb DMX6fire 24/96) en moet ik het met stereo doen voor me TV kaart of andere "line in" audio bronnen.

Mede doordat in reason en cubase het wel kan (ik kan dus 1 kanaal los aansturen) vraag ik me af of dit ook niet bij het "wave type" bronnen kan.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://matrix-mixer.sourceforge.net/ moet je eens proberen

ik gebruik het samen met mediaplayer classic http://www.gabest.org

Je moet wel nimocodecpack deinstalleren , geeft nl erg veel problemen
andere codecpacks misschien ook .

How do you save a random generator ?

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Bedankt voor de suggestie maar dit is niet de oplossing.
Ik heb dit geprobeerd en met mediaplayer werkt het wel maar niet bij de line in van me TV kaart.
Ook kan je maar 1 audio signaal tegelijk over der boxen verdelen wat de A3D/EAX instelling ook doet.
Wat ik wil is als je 5 boxen ziet op je scherm er onder elke box staat welke geluidsbron er doorheen komt, b.v. wave (left/right), of microfoon, of line in(left/right).
Zo kan je ook 4 keer line in selecteren en dus door 4 boxen luisteren naar het geluid van me TV kaart :)

• enchion
  • Niet online
Zoiets wil ik ook , ik heb er lang naar gezocht maar helaas niet gevonden .

De enige geluidskaart die dit kan (tenminste alle speakers gebruiken vanaf welk ingangssignaal dan ook ) is de philips acoustic edge , die gebruikt qsound wat niet voor die doeleinden los te krijgen is.

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Zouden we dan naar de schrijvers van de drivers van onze geluidskaart moeten mailen? En weet je toevallig ook of het van asio afhankelijk is waardoor het bij Reason en Cubase ook kan?

[ Voor 7% gewijzigd door Ryan1981 op 10-05-2003 12:21 ]

• enchion
  • Niet online
Asio heeft uitsluitend te maken met qualiteit niet met signaal routing dus daar moet je het niet zoeken .

Opzich ligt het dus inderdaad bij de drivermakers of de personen die dscaler of welk ander programma jij gebruikt voor je tvkaart moeten zoiets als matrixmixer integreren .

Media player classic zegt bij file/open device dat hij mijn tv-kaart als input device kan gebruiken .bij mij werkt dat jammergenoeg niet , ik heb een pinnacle pctv-pro

[ Voor 24% gewijzigd door enchion op 11-05-2003 19:29 ]

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Zo, heeft een tijdje tussen gezeten, maar ik heb dan ook interessant nieuws, het probleem in dit topic heb ik opgelost. Helaas is het niet voor iedereen weggelegd, maar het is wel de oplossing die ik altijd al in gedachte had. Om een live stereobron (van me tv kaart) te rerouten door 4 kanalen heb ik het volgende gedaan:

Ik heb de line-in van mijn terratec als input source gekozen in het programma Logic waar ik het als instrument behandel dat op surround output staat. Ik moet hiervoor wel de sampling rate op 96 kHz zetten anders zit er een te groot verschil tussen het geluid uit me TV en dat uit me PC. Een leuke bijkomstigheid is dat de ruis die over het TV signaal staat, gefiltert kan worden met een plugin van logic.
Pagina: 1