[PHP] Syntax Highlighting: Beste kleuren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Na 4 jaar PHP'en ben ik er nog steeds niet over uit wat nou de 'beste' kleuren zijn bij syntax highlighting. Veel standaard schema's zijn niet echt super. Ik ben erg benieuwd hoe het er bij m'n mede-PHP'ers uitziet. In de search vond ik niet meer dan wat mensen die niet wisten hoe ze het in moesten stellen of welk programma ze moesten gebruiken - niet relevant dus.

Als je nou een mooi schema hebt gevonden waar je zelf blij mee bent, deel het met ons!

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Misschien die van de standaard php tags hier :? vind hem zelf wel heel duidelijk :)

Voor de duidelijkheid:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
 phpinfo();

$var = "melp";
 print $var ." mielp";

$array = array("bal1", "bal2", "bal3");

if(in_array($var, $array)) {
  print "bal";
 }else{
  print "bal2";
 }
?>

[ Voor 59% gewijzigd door supakeen op 10-05-2003 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf editplus, en ik vind hoe vreemd de kleuren ook zijn, heel lekker werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dream0r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik gebruik de "standaard" php-colorcodig, net als zmn zijn voorbeeld. In UltraEdit heb ik deze kleuren ook ingesteld. Ik vind ze zelf heel lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 12:51
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
/*
 *  This program is free software; you can redistribute it and/or modify
 *  it under the terms of the GNU General Public License as published by
 *  the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or
 *  (at your option) any later version.
 *
 *  This program is distributed in the hope that it will be useful,
 *  but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
 *  MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
 *  GNU Library General Public License for more details.
 *
 *  You should have received a copy of the GNU General Public License
 *  along with this program; if not, write to the Free Software
 *  Foundation, Inc., 59 Temple Place - Suite 330, Boston, MA 02111-1307, USA.
 */

Dit is bijvoorbeeld niet standaard, de standaard phps handler in apache doet dit oranje iirc. Hierover was een hele tijd geleden een discussie, volgens mij nog ten tijden van Rick als admin, het contrast van oranje op wit is niet bepaald goed, daarom is het veranderd.

Voor de rest boeien me de kleuren weinig, zolang alles tags maar een beetje contrast hebben. Wat ik veel belangrijker vind dan syntax highlighting is brace checking en het in en uitvouwen van code. Als je voornamelijk zelfgebakken functies gebruikt heb je toch niet erg veel aan syntaxhighlighting, al is het voor de beginnende php'er zeker wel handig.

Trouwens, wat doen die 3 extra rijen onder de snippets hier eigenlijk, ik heb er toch echt geen witregels tussenstaan?

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een rode kleur voor strings vindt ik niet zo'n succes. De strings springen er veel te veel uit. Een grijze kleur vindt ik daar beter geschikt voor. Tenzij je vooral naar de strings kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Ik gebruikt altijd het Delphi kleurschema ook gewoon voor PHP; voor fantastische me PHP schema voor HomeSite
Pagina: 1