Ik heb nog zo'n oude Nokia 5110 en ik wil me SIM-Lock verwijderen. Nu heb ik zo hier en daar gehoord dat het legaal is en dat je het zelf kan doen met de juiste software. Maare... waar haal ik die vandaan?
Verwijderd
Als hij zo oud is, zal hij wel meer dan 1 jaar oud zijn. En dan haalt je maatschappij waar je hem vandaan hebt hem er gratis vanaf
Je provider bellen en vragen om de simunlockcode, die moeten ze je gratis geven na een jaar meen ik me te herinneren.
Volledig legaal is dat
.
Volledig legaal is dat
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Ja, tegenwoordig is het voor alle mogelijke abbo's de simlock naar een jaar te verwijderen verplicht
Verwijderd
Echt eraan houden doen ze niet, KPN en Ben vragen nog steeds alle vlindertjes uit je beurs ervoor. De DumbAsses...
Verwijderd
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/19#19
Maar idd zoals de rest t al zegt, als die ouder is als een jaar moet de telecom provider de sim lock gratis eraf halen
Oftewel linkjes mogen hier nognietWeet iemand een unlock proggie voor mijn telefoon??
Er is momenteel een rechtzaak gaande over het al dan niet illegaal zijn van unlocken. Tot aan de uitspraak is het hier helaas verboden om erover te praten.
Waarom?
Hierover zijn al een aantal serieuze threads geweest, waarvan deze de meest recente, en ook waarschijnlijk de duidelijkste en meest uitgebreide is.
Een van de belangrijkste redenen is de volgende: zodra zou blijken unlocken illegaal is, is alle informatie die wij daarover aanbieden ook illegaal.
We zouden daardoor dus strafbaar bevonden kunnen worden voor het helpen bij criminele activiteiten.
Daarnaast zouden we dan onmiddellijk alle oudere topics over unlocken moeten verwijderen, hetgeen een onmogelijk karwei is.
Aangezien schuldig bevonden worden aan een strafbaar feit desastreus voor dit forum en tweakers.net zou kunnen zijn, zijn we dus zeer behoedzaam hiermee en staan we het dus in afwachting van een uitspraak niet niet toe.
Maar idd zoals de rest t al zegt, als die ouder is als een jaar moet de telecom provider de sim lock gratis eraf halen
wil niet lullig zijn, maar hoort dit niet in I&T?
is iig legaal ja.
is iig legaal ja.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Verwijderd
Als je abo koopt is hij zowieso al simlock vrij, maar bij prepaid is na 1 jaar je provider verplicht om unlockcode uit te geven, dus bel ze maar ffOp donderdag 23 november 2000 14:31 schreef rippy het volgende:
Ja, tegenwoordig is het voor alle mogelijke abbo's de simlock naar een jaar te verwijderen verplicht
Mail mij maar voor een programmatje hier een ex simlocker
hoe kun je zien of die sim lock er nog opzit ?
want ik meende dat mijn zusjes gsm al ouder is dan een jaar
cs skill - making a desert eagle out of tooth picks
probeer er een sim van een andere provider in...hoe kun je zien of die sim lock er nog opzit ?
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
werkt nie met kpn hi prepay toch?
WEBN & chill (@IBKR)
juist dat heeft mijn zusje dus ook en zou ik dus gewoon naar de kpn kunnen gaan en de sim lock eraf kunnen halen ?Op zondag 25 november 2001 00:42 schreef DeadKennedy het volgende:
cs skill - making a desert eagle out of tooth picks
Gewoon op je strepen gaan staan, na een jaar moet een aanbieder de unlock-code voor je toestel vrijgeven als je dat vraagt.Op zondag 25 november 2001 00:42 schreef DeadKennedy het volgende:
... Of heeft dat te maken met het feit dat het echt een KPN toestel is, kpn logo erop, model is alleen voor Hi beschikbaar ?
Je moet wél kunnen aantonen (met aankoop bon) dat je het toestel al een jaar hebt o.i.d. (Of je moet een jaar gebruik kunnen aantonen, dat laatste weet ik niet zeker.)
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
dit is dus illegaal foei foei 
zie ook stukken in de faq..
als je de lock eraf wilt halen gewoon naar de desbetreffende provider gaan en daar de lock eraf halen..
kabels en software enz enz zijn verboden
zie ook stukken in de faq..
als je de lock eraf wilt halen gewoon naar de desbetreffende provider gaan en daar de lock eraf halen..
kabels en software enz enz zijn verboden
ik heb gewoon los een telefoon gekocht, het kost je wat, maar dan heb je ook geen simlock en dan kan alles er in wat je wil qua kaartje.
Verwijderd
ik heb geen zin om alle replys te lezen maar als je met zo'n oud kreng naar de winkle gaan doen ze t ook gratiz voor je das na een jaarOp donderdag 23 november 2000 14:23 schreef RemcoZ het volgende:
Ik heb nog zo'n oude Nokia 5110 en ik wil me SIM-Lock verwijderen. Nu heb ik zo hier en daar gehoord dat het legaal is en dat je het zelf kan doen met de juiste software. Maare... waar haal ik die vandaan?
Dit mag dus niet... Lees de FAQ's eens
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()