beveiligde MMS/WAP instellingen

Pagina: 1
Acties:

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:17
Zoals de titel al doet vermoeden, zit ik met een probleem met beveiligde instellingen.
Ik heb sinds kort de S55 van Siemens met een O2 abbo, en nu zijn er standaard instellingen gemaakt voor MMS/WAP verbindingen (zowel CSD als GPRS instellingen)
Deze instellingen zijn alleen beveiligd, en kan je dus niet wijzigen.
Ik heb nu bij het tweede profiel dat beschikbaar is gekozen voor de optie "invoegen uit" en daarna gekozen voor het beveiligde standaar profiel "O2 Multimedia".
Mijn bedoeling was om een profiel te maken met daarin alleen de GPRS instellingen, maar aangezien het hele profiel gekopieerd is (incl. de beveiliging) is het niet mogelijke om wijzigingen te maken in dat 2e profiel. Het profiel is zelfs niet meer te verwijderen.
Iemand een oplossing om dit profiel toch weer leeg te krijgen, of de beveiliging er vanaf te halen??? (standaard instellingen herstellen helpt niet)

alvast bedankt

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-12 10:49
babbelbox schreef op 10 May 2003 @ 02:15:
Zoals de titel al doet vermoeden, zit ik met een probleem met beveiligde instellingen.
Ik heb sinds kort de S55 van Siemens met een O2 abbo, en nu zijn er standaard instellingen gemaakt voor MMS/WAP verbindingen (zowel CSD als GPRS instellingen)
Deze instellingen zijn alleen beveiligd, en kan je dus niet wijzigen.
Ik heb nu bij het tweede profiel dat beschikbaar is gekozen voor de optie "invoegen uit" en daarna gekozen voor het beveiligde standaar profiel "O2 Multimedia".
Mijn bedoeling was om een profiel te maken met daarin alleen de GPRS instellingen, maar aangezien het hele profiel gekopieerd is (incl. de beveiliging) is het niet mogelijke om wijzigingen te maken in dat 2e profiel. Het profiel is zelfs niet meer te verwijderen.
Iemand een oplossing om dit profiel toch weer leeg te krijgen, of de beveiliging er vanaf te halen??? (standaard instellingen herstellen helpt niet)

alvast bedankt
Gewoon een nieuw profiel maken met alleen de volgende gegevens ingesteld:
GPRS instellingen:
APN: internet
Gebruikersnaam: GPRS
Paswoord: password
IP-adres: "geen" <- niks dus

Voro wap via GPRS
Gebruikersnaam: O2nl
Paswoord: password
IP-Adres: 193.133.200.195
Poort: 9201

Deze gegevens zijn volgens het boekje van O2
Ik heb zelf het volgende ingesteld staan (om met o2 via GPRS te wappen)
Wap parameters:
ip adres: 192.113.200.195
Poort 9201
homepage (wat jij wilt)
afbreektijd 60 seconden
CSD instellingen helemaal leeg laten
GPRS data
Uitschakelen: nee
APN: internet
Login naam: GPRS
Wachtwoord: password

En zo zou het bij jouw ook moeten werken * The-Source heeft C55

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• babbelbox
Dat werkt ook allemaal wel, maar mijn probleem is om dat gekopieerde profiel (wat dus beveiligd is) weer te wissen
Ik heb nu 2 profielen met precies dezelfde instellingen, beetje nutteloos lijkt me

• babbelbox
is er dan niemand die mij kan vertellen hoe ik de beveiliging van een verbindingsprofiel kan verwijderen, of een beveiligd profiel helemaal kan verwijderen

• babbelbox
subtiele kick
(misschien een beetje laat, maar ik heb nu m'n phone weer terug)

Eigenlijk wil ik van allebei de profielen (het originele en gekopieerde profiel) af, omdat O2 nu dus is overgegaan naar Telfort, en die de instellingen sowieso hebben veranderd.