[USB]Keyboard op pci kaart

Pagina: 1
Acties:

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:47
ik vroeg me af of het mogelijk is om op mijn epox-socket 7 mobo'tje een pci-usb kaartje te steken met daaraan een usb keyboard? Word dat toetstenbord dan herkent? Ik wil dit zo omdat mijn ps/2 poort kapot is. Nu zit er op het epox-bordje ook nog een aansluiting voor een usbbracket (pinnetjes op het mobo) alleen kan ik die dingen nergens vinden. En usb-pci-kaartjes kosten ook niks meer.
Maar gaat dat werken?

Oja in het bios staat wel een optie: Enable usb-keyboard,
maar geld dat niet alleen voor de usbchip van het mobo zelf?

Verwijderd

in principe moet dit gewoon werken. technisch is er namenlijk geen enker verschil tussen een pci apparaat wat toevallig al op het bord zit, of eentje die je apart hebt bijgestoken. dat is hetzelfde als een ide controller.

maar ja, garantie dat het werkt kan ik je niet geven.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:47
Ok dat argument van die ide-controller is inderdaad een goede...

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 23:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik weet niet of er toevallig een Media Markt bij je in de buurt zit, maar daar hebben ze die USB Brackets in ieder geval liggen. De meeste computerwinkels hebben ze volgens mij ook nog gewoon liggen.
Of het met een insteekkaart werkt, dat weet ik niet. Dan zou je even op het doosje van zo'n insteekkaartje moeten kijken. Ik neem aan dat het gewoon zou moeten werken.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08 12:07
werkt, maar dan pas zodra je in windows bent
als ik hier mijn usb toetsenbord op mijn pci kaartje hang, dan kan ik er niks mee tijdens het opstarten, dus ook niet het bios in

Verwijderd

USB brackets hebben de meeste PC-zaken wel - Conrad ook trouwens.

Voordelen: onboard, geen PCI slot, werkt samen met de Bios.

Wat had je uitgevreten met de PS2 dat hij kapot is?
Pagina: 1