Toon posts:

[win2k] dhcp server uitzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb me al rot gezocht maar ik vind het nergens ofwel kijk ik erover heen :s

ik heb hier 2x win2k routers staan momenteel ze geven alle twee ip's uit,
wat ik dus wil is dat ze geen ips meer uitgeven en dat ik de ips vast moet benoemen.
ik zou dit moeten hebben zonder een extra programma (winroute, sygate ofzo)
weet iemand hoe ? zojah aub uitleggen :D

ICS staat op beide aan
ik gebruik windows 200 professional

ICS moet ook op beide aan staan .. de ene geeft 192.168.2.1 als ip en de andere als 192.168.0.1 dit is zodat ik zonder prob 2 routers om 1 switch kan laten werken.
ik stel momenteel de ip met de hand vast zodat het werkt maar ik zou graaghebben dat ze automatisch een bepaalde server gebruiken

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 23:22 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:26

DinX

Motormuis

Toevallig ICS aanstaan op beiden ?

En welke win2k is het, de prog of de adv server ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

is dat niet te vinden bij de services?
(settings>control penel>admin. tools>services)

Ik kan bij mij daar de DHCP server niet vinden, maar de DHCP client wel. Maar ik heb 'm dan ook niet server draaien. (het lijkt mij nl. wel een service, dus kijk er maar ff)

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 23:22:
is dat niet te vinden bij de services?
(settings>control penel>admin. tools>services)

Ik kan bij mij daar de DHCP server niet vinden, maar de DHCP client wel. Maar ik heb 'm dan ook niet server draaien. (het lijkt mij nl. wel een service, dus kijk er maar ff)
De client niet disablen als je nog graag zelf een ip adres wil ontvangen :)
Als je w2k prof hebt en die pc ip's zit uit te delen heb je daar waarschijnlijk ICS aan staan. Daar zit een ingebouwde dhcp server in.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik zou wllen dat hij geen ip meer uitgaf :s kan ik dat nie uitzetten? als ik dhcp client uitzet valt internet hieruit btw (dus wat agamemnonp zegt klopt maar danvalt alles uit :s)

Verwijderd

Ow... ICS weet ik eigelijk de *** niet van af, dus ik wens je veel succes verder :)

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 23:29:
ja maar ik zou wllen dat hij geen ip meer uitgaf :s kan ik dat nie uitzetten? als ik dhcp client uitzet valt internet hieruit btw (dus wat agamemnonp zegt klopt maar danvalt alles uit :s)
Als je niet wil dat ICS ip's gaat uitdelen zal je toch met programma's als winroute ofzo moeten gaan werken. Bij ICS kan je namelijks niks zelf instellen (buiten dat ene vinkje dan).
Dan dus gewoon ICS uitzetten en met een dergelijk programma werken (en daar dus DHCP server uitzetten ;) )

Hier vind je meer info over het configureren daarvan: Hoe deel ik Internet ?

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Als je een IP vast zet staat DHCP automatisch uit. Dus ik weet niet wat je verkeerd doet. En je kan de service DHCP Server uitzetten in services :p

Verwijderd

Topicstarter
hmm denk nie dat jullie me echt begrijpen

win2kpro 1 ip"192.168.2.1" moet ips uitdelen
win2kpro 2 ip"192.168.0.1" mag geen ips uitdelen
beide computers gebruiken ICS
waarom wil ik dit zo? omdat het 2 aparte internet lijnen zijn.

maar als er geen andere mogelijkheid is dan een ander prog dan laat ik het zo wel
bedankt voor al jullie reacties

ps brazza wat jij zegt ga ik deze middag proberen ben namelijk nie thuis ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 07:37 ]

Verwijderd

Wazig verhaal :?

Win2k professional heeft zowiezo geen DHCP server en kan dus principieel nooit IP adressen uitgeven. Ook ICS doet dit niet in w2k pro.

Ik stel voor dat je eens duidelijk omschrijft wat je probleem is met daarbij dat je ook de juiste termen gebruikt.

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 07:50:
Wazig verhaal :?

Win2k professional heeft zowiezo geen DHCP server en kan dus principieel nooit IP adressen uitgeven. Ook ICS doet dit niet in w2k pro.

Ik stel voor dat je eens duidelijk omschrijft wat je probleem is met daarbij dat je ook de juiste termen gebruikt.
mmm ICS in windows 2000 pro fungeerd toch echt wel als een dhcp server hoor.

eventueel heb ik wel een oplossing voor de TS zijn probleem: installeer een firewall op die machine welke geen ip adressen mag uitdelen en blokeer de dhcp poort (poort 67)

das denk ik het snelst en makkelijkst, want als ie weer aan moet dan disable je gewoon je firewall rule

[ Voor 24% gewijzigd door Zwelgje op 10-05-2003 07:56 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

zwelgje schreef op 10 mei 2003 @ 07:52:
[...]

mmm ICS in windows 2000 pro fungeerd toch echt wel als een dhcp server hoor.
Tja ik zie het nu. ICS maakt zelf een copacte DNS en DHCP server-tje aan. Nog nooit gezien want dat werkt alleen met een 196. ip adres.

Ik installeer altijd ICS en verander daarna het ip adres weer naar een 10.0 adres. Dan broadcast ie geen DHCP of DNS, dan misschien is dat een oplossing voor de TS?

• Brazza
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Grappig is dat, iedereen spreekt elkaar tegen en denkt het goede antwoord te hebben.

Verwijderd

Brazza schreef op 10 May 2003 @ 12:44:
Grappig is dat, iedereen spreekt elkaar tegen en denkt het goede antwoord te hebben.
Dat Klopt ja en iedereen heeft het bij het vekeerde eind voor zover ik het kan zien hier.

Wat je dus doet, is start, programs, administrative tools, dan zie je daar je dhcp mmc. Die klik je dus aan en dan opent er een console met een dhcp server erin. Je kunt zien dat hij draait aan het feit dat er een groen pijltje naar boven wijst (server is up) rechtermuis op de server, stop server. klaar. Wat je ook kunt doen is op de server dubbelklikken , dan opent zich aan de rechterkant de onderdelen, waaronder de actieve scope's en aan de hand van die scopes geeft hij ip adressen af. Wat je dus ook kunt doen is zo'n scope deactiveren ( weer rechtermuis etc). Dan draait de dhcp server wel, maar geeft geen ip's meer af.

ow het gaat hier om 2kpro met ics... te snel over alles heen gelezen :/ , :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 12:52 ]

Pagina: 1