Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik heb de search al gebruikt en er zijn wel wat dingen uitgerold maar niet echt wat ik zoek.

Om te beginnen voor de mensen die het onzin vinden, ik ben een ramp op de weg.
En dan niet in de zin van verkeerssituaties want daar kan ik mij prima redden, het gaat meer om de route zelf.

Als ik eenmaal in de auto zit word ik onzeker over welke afslag ik nou precies moet nemen, en dat rijd niet fijn....

Nu ben ik dus opzoek naar een navigatie systeem voor in m`n auto, alleen dat kost nogal wat :)

Nu is mijn oog gevallen op de VDO Dayton MS3000, omdat ik deze heb gevonden voor een aantrekkelijk prijsje (600 euro incl. benelux cd)

Als ik op de website van VDO Dayton ga kijken dan zie ik wel de 3100 maar niet de 3000, dus dit zal dan wel de vervanger ervan zijn.

Ik kan echter weinige vinden over de MS 3000.

Can anyone help me? (op google wel wat, ik denk een handige site, maar dat is in het deens :( )
Ervaringen zijn ook erg welkom

Verwijderd

search op google :)

The MS 3000 is the first stand-alone in-car navigation system, and the ideal solution when it comes to adding reliable navigation functionality to an existing audio system. The multi-functional monitor holder can be used for installation on the dashboard or as an over head unit, while the bundled software provides the requisite 180 degrees of swivel.

Control unit and monitor:

Detachable panel for theft protection
Easy and flexible installation on dashboard or as an over head unit
Integrated monitor holder
Illuminated IR remote control with docking station
Computer:

Comprehensive icon and voice guidance
Dynamic Navigation (TMC)
GPS navigation
8 route choices
Intelligent destination input
Choice of 19 voices (male/female) in 9 languages
Shock-protected
Soft-Take-In CD Player
Speed Dependent Volume Control
Afbeeldingslocatie: http://www.maes.ltd.uk/shopimages/VDO_MS3000_NAVI_SYSTEM.gif
http://www.google.nl/sear...-8&oe=UTF-8&start=10&sa=N

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 23:18 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:27

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
AAAH!!!!

ik zei toch dat ik al met google gezocht heb, microkid wel eens van lezen gehoord...
(ik zag dus niets ertussen staan, eens ff bij m`n instellingen kijken, misschien heeft m`n zusje weer zitten klooien)

Tjeerdoo, thanx

http://www.topservice.dk/navigation/ms3000.shtm <- ik kreeg dit dus, allemaal abacadabra

Verwijderd

Beetje oude info, die site.

Ik heb zelf de VDO-MS4100 (dus radio+nav ineen), ben er erg tevreden over. Heeft me al uit een paar file geholpen, en straatnaam borden heb ik bijna niet meer nodig :).
Aanradertje dus, ik denk dat de werking van zo'n los systeem niet veel zal verschillen,dus dat zal met die 3100 wel prima in orde zijn.
Die cd's (je moet toch af en toe updaten), zijn vrij prijzig, zo'n 150 euro, er is een bedrijf die de voorgaande (loop je dus 1 periode achter) verkoop voor 49 euro, en er zijn nog een aantal manieren, om er aan te komen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 23:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die aanbieding is voor de 3000, en een verschil kan ik niet echt vinden (ja wat minder stemmen, lb toch..)

Radio heb ik al, mp3, die wil ik niet kwijt :)

Verwijderd

Wij hebben een MS3000 (al 3 jaar nu). Bevalt op zich wel, is niet heel snel maar wel goed genoeg. Invoeren gaat wel redelijk snel, je bent zo klaar. Maar zorg wel dat je nieuwe kaarten hebt op cd-rom!

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met heel snel?

(hoe werkt het eigenlijk dat dat ding weet na hoeveel meter je de afslag moet nemen?)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 23:43:

(hoe werkt het eigenlijk dat dat ding weet na hoeveel meter je de afslag moet nemen?)
Nou, als je bv een afslag mist, moet hij opnieuw berekenen, en dat duurt toch wel 10-20s, dus dat kan wel vervelend zijn.
Het ding heeft GPS, dus weet waar hij ongeveer is, en combineert dat met de wegenkaarten. Het is vaak duidelijk, maar soms wordt je ook wel een beetje in de rondte gestuurd.
Probeer ook een TMC-box te krijgen, dan kan hij weten waar files of wegwerkzaamheden zijn. Dan stuurt ie je eromheen, als ie de info via de radio krijgt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 23:43:

Heel snel, wordt waarschijnlijk het uitrekenen/herberekenen van de route bedoelt,

Dat ie dat weet, komt door de satellieten (GPS).

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

TomTomNavigator2 software+hardware € 319,-
http://www.tweakers.net/pricewatch/35315

+

Een PDA voor rond de 350-400 euro
----------------
700-750 euro voor een zeer goed systeem waar je ook meer andere dingen mee kan doen dan alleen rondrijden.

Of je koopt een compleet pakket VOOR juni:
http://www.tweakers.net/pricewatch/51973
Toshiba Pocket PC e 740 Bluetooth incl. TomTom Navigatie € 532,-

dan kan je GRATIS de TomTom Navigator omruilen voor TTN2.

Is natuurlijk ook een optie. Je krijgt dan een systeem dat 3d-weergave heeft, huisnummer->huisnummernavigatie, etc, etc.

Voor meer info moet je maar even rondzoeken hier op TomTom navigatie.

PS. Route herberekening gebeurt na ongeveer 5 seconde nadat je van je route bent afgeweken en kost slechts enkele seconde.

3e optie: je koop een goedkope PDA+goedkope GPS-muis+TTN1 software en ruilt dat gratis om.

[ Voor 6% gewijzigd door kmf op 10-05-2003 00:10 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
ahtlonkmf, wat bedoel je bij inruitlen en waar inruilen??

volgende link:
http://www.2mcomputers.nl/

Tomtom pakket 319 euro

PDA:
Sony Clie PEG-T625C: 249,00

Processor snelheid 33 Mhz
RAM geheugen 16 MB
ROM geheugen 4 MB
Batterij (type) Lithium Ion
Besturingssysteem Palm OS 4.1
Display afmetingen N/B
Display backlit Ja
Display kleurenweergave Ja
Display resolutie 320 x320
Display touchscreen Ja
Infrarood ondersteuning Ja
Modem Nee
Uitbreidings slots 1 x Memory Stick
Adressenbestand Ja
Agenda Ja
Alarm/Wekker Ja
E mail Ja
Spreadsheet Ja
Tekstverwerker Ja
Calculator Ja
Wereldklok Ja
Memo funtie Ja
Geluidopname Nee
Speakers Nee
Interface (aansluiting) USB
Afmetingen 118 x 71 x 10 mm
Gewicht 139 GR

(alleen geen luidspreker, ik weet niet of tomtom ook praat)

Totaal:
568,00

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 00:59:
ahtlonkmf, wat bedoel je bij inruitlen en waar inruilen??

volgende link:
http://www.2mcomputers.nl/

Tomtom pakket 319 euro

PDA:
Sony Clie PEG-T625C: 249,00

Processor snelheid 33 Mhz
RAM geheugen 16 MB
ROM geheugen 4 MB
Batterij (type) Lithium Ion
Besturingssysteem Palm OS 4.1
Display afmetingen N/B
Display backlit Ja
Display kleurenweergave Ja
Display resolutie 320 x320
Display touchscreen Ja
Infrarood ondersteuning Ja
Modem Nee
Uitbreidings slots 1 x Memory Stick
Adressenbestand Ja
Agenda Ja
Alarm/Wekker Ja
E mail Ja
Spreadsheet Ja
Tekstverwerker Ja
Calculator Ja
Wereldklok Ja
Memo funtie Ja
Geluidopname Nee
Speakers Nee
Interface (aansluiting) USB
Afmetingen 118 x 71 x 10 mm
Gewicht 139 GR

(alleen geen luidspreker, ik weet niet of tomtom ook praat)

Totaal:
568,00
www.tomtom.nl van tomtom navigator heeft nu een introductie-actie voor klanten die TomTom1 hadden gekocht. Mensen die TT1 hadden gekocht voor maart kunnen bij betaling van enkele euro's upgraden naar TT2, mensen die TT1 na maart en voor Juni of juli hadden gekocht kunnen het gratis upgraden.

Volgens mij kan palm-PDAs en dus ook clie geen TT-navigator aan, daar moet je goed opletten. Misschien is dat maar TT-routeplanner of CityMaps. Deze zijn GEEN navigatiesoftware, TT-Nav heeft ook steminstructies. Voor meer info moet je zelf even verder lezen/zoeken

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-02 14:36
Mensen: neem geen losse navigatie systeemen als je niet steeds van auto wisseld. het geeft een zooi extra draden en een lompe antenne op je dash. NIET MOOI! in onze vorige auto hadden we het hierboven beschreven systeem. bevioel erg goed. alleen dat beeldscherm... we hebben er nooit de meerwaarde van in gezien. ok bijhet invoeren is het iets makekiljker maar verder?? je kijkt er tijdens het rijden toch nooit op... en het ontsiert je dash ook nog eens. nee daar zijn we inmiddels van afgestapt. nu hebben we in beide auto's een vdodayton ms4200. die bevalt erug goed!! lekker snel en geen gedoe met extra schemrpjes enzo. ik kan je eigenlijk maar 1 ding aanraden. kijk ff verder naar een 1 din navigatie systeem... heb je net zoveel aan, is iets goedkoper, geeft minder gedoe bij inbouw en ontsiert ook een stuk minder...

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Dat zijn natuurlijk allemaal persoonlijke voorkeuren.

Ikzelf werk ook met TomTom Navigator 2.0 icm een Cassiopeia E-200 en het werkt het perfect. Naast navigatie kan ik ook mp3's afspelen, films kijken, spelletje spelen, etc etc.
Tevens is het heel snel uit de auto te halen en in de auto van mijn vriendin te zetten die toch echt een ramp is als het op kaartlezen aan komt. Zij heeft er al heel wat baat bij gehad in ieder geval.

Kortom : topicstarter -> ga eerst na wat je precies wilt : alleen navigatie of ook extra functionaliteit.

Alleen navigatie : MS3000 voldoet prima, mits je recente kaarten hebt
Extra functionaliteit : gebruik PDA met PocketPC 2002 operating system + TTN2 en geniet daarnaast van mp3/film/spelletjes.

Die extra functionaliteit kost je niets extra, sterker nog : als je even rondkijkt kun je al voor minder dan 600 euro een PDA+TTN1 kopen (zoals Athlonkmf al zei) en dan de TTN1 omruilen voor de nieuwere (en betere) TTN2.

De PDA+TTN (1 of 2 maakt ff niet uit) werkt met een zogenaamde GPS module.
Dit zorgt ervoor dat de software weet op welke positie je je bevind.
Deze GPS module bestaan in verschillende varianten : GPS muis of CF muis.
Een GPS muis wordt serieel op de PDA aangesloten en heeft dus een aantal kabels die lastig zijn weg te werken. De GPS muis krijgt zijn voeding vanuit de sigarettenaansteker.
Een Compact Flash GPS module wordt in het Compact Flash slot van de PDA gestoken en heeft daardoor geen kabels. De voeding krijgt deze module van de PDA zelf (waardoor de accu van de PDA sneller leeg is). Nadeel van deze variant is dat er een geheugenslot bezet is, maar overkomelijk als je naast CF ook SD/MMC geheugen in de PDA kunt zetten (SD/MMC geheugen is ietsje duurder dan CF geheugen -> zie pricewatch voor prijzen).

Voor meer informatie kun je altijd terecht op http://www.pocketpc-club.nl

Succes ermee :)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• kmf
  • Niet online

kmf

shakedown schreef op 10 mei 2003 @ 10:01:
Mensen: neem geen losse navigatie systeemen als je niet steeds van auto wisseld. het geeft een zooi extra draden en een lompe antenne op je dash. NIET MOOI! in onze vorige auto hadden we het hierboven beschreven systeem. bevioel erg goed. alleen dat beeldscherm... we hebben er nooit de meerwaarde van in gezien. ok bijhet invoeren is het iets makekiljker maar verder?? je kijkt er tijdens het rijden toch nooit op... en het ontsiert je dash ook nog eens. nee daar zijn we inmiddels van afgestapt. nu hebben we in beide auto's een vdodayton ms4200. die bevalt erug goed!! lekker snel en geen gedoe met extra schemrpjes enzo. ik kan je eigenlijk maar 1 ding aanraden. kijk ff verder naar een 1 din navigatie systeem... heb je net zoveel aan, is iets goedkoper, geeft minder gedoe bij inbouw en ontsiert ook een stuk minder...
Dit is idd slechts een persoonlijke voorkeur. Het ligt helemaal aan hoe je je navsysteem gaat wegwerken, een beetje tweaker zal geen probleem hebben om de draden zodanig weg te werken dat het uit het zicht wordt geplaatst, maar toch makkelijk te verwijderen is. De GPS hoeft ook niet op het dashboard maar kan net zo makkelijk onder de hoedenplank of in dashboardkastje geplaatst worden.

En het niet kijken op het scherm? Als je alleen maar van die abstracte pijltjes krijgt heb je er niks aan idd, maar ik kijk regelmatig op de kaart want zo'n kaart vind ik toch zeer overzichtelijk en ik vind het wel zo handig om vooruit te kunnen kijken.
Afbeeldingslocatie: http://www.tomtom.nl/images/scr_ppc_nav04.gif

Verwijderd

Topicstarter
Stomme vraag misschien maar hoe krijg je een hele film op z`n palmtopje, en het scherm is niet echt al te groot...

Het is idd een aardig alternatief.

Edit:
Is dit iets?
http://www.tweakers.net/pricewatch/48454?Landfilter=Benelux

http://nl.computers.toshi...CT_CAT_COMMUNITY_B2B_BOTH

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 12:25 ]

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

De Pioneer ANH-P9R is echt een hele goeie...

Kost rond de 1000 euro, werkt zeer snel en heeft goede duidelijke spraak en heldere display...

Afbeeldingslocatie: http://www.dsv.com.pl/pioneer/Images/nowosci/main/anhp9/img.jpg

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

wij hebben nu hetzelfde type in onze auto zitten maar dan in het zwart :)
en hij/zij is zeer goed te noemen, mooie blauwe knopjes die als je de autoradio uitschakeld en hij staat op contact blauw oplichten, goed leesbaar display, het geluid is echt subliem, met zeer zeer veel eql instellingen, wij hebben hem nu een maand en ben er nog steeds niet aan toe gekomen om alle instellingen van de eq te gebruiken, simpelweg omdat je er alle kanten mee opkan. en de navigatie is tja, zoals alle huidige goed te noemen, tmc zit er uiteraard op en waarschuwd je idd voor een file, ik snap eigenlijk niet waarom mensen veel geld willen uitgeven voor een zogenaamd amerk navi terwijl ze het zo ongeveer allemaal goed doen, van hartje amsterdam tot aan ergens in de middle of nowhere in belgie doet hij gewoon zijn werk. btw de rest van europa zit er ook bij op dvd :)

kheb niets anders dan lof voor de prijs kwaliteits verhouding van dit apperaatje, alleen wrom hebben navi systemen geen tmc voor een vrije parkeerplek in Adam ???

Verwijderd

Topicstarter
Moody, thanx voor je reply, maar op aanraden van bovenstaande posts ga ik toch voor de PDA/Tomtom oplossing.

Zijn er nog mensen die mij kunnen vertellen of die Toshiba iets is?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:24

Floor-is

5.2

Ik heb een VMS5000 en echt ik ben er zooooo blij mee. De TMC-set is overigens wel een aanrader :) (Traffic management controller, ivm files enzo)

Bericht hierboven

• speedme
De Toshiba is een mooi apparaat, maar dan zou ik ietsje meer geld uitgeven en een Dell of Ipaq kopen. Het beste is een PDA met zowel een CF als een SD/MMC slot.
De CF kun je voor allerlei toepassingen gebruiken (WiFi, geheugen, GSM/GPRS, GPS) waardoor je de SD/MMC slot vrij hebt om geheugen erin te doen.
Let er wel even op dat de combinatie PDA+TTN geen TMC heeft, dus je wordt niet gewaarschuwd als je op een file afrijdt.
Daarnaast kun je bij TTN alleen met het Benelux pakket over de grenzen navigeren.
Wil je naar Duitsland, dan moet je naast Nederland ook Duitsland op je geheugenkaartje zetten (is al snel 230 MB) en dan zul je op de grens van kaartje moeten wisselen.
Dus op de nederlandse kaart navigeren tot de grens, kaartje wisselen, navigeren in duitsland vanaf de grens tot je bestemming.
Wil je dus naar Oostenrijk, moet je minimaal 3 kaarten installeren namelijk NE, DUI en OOS.
Het lijkt een heel gedoe, maar is het niet hoor.
Je kunt namelijk al thuis de hele route ingeven (bijvoorbeeld door een routeplanner op internet te raadplegen) en uitstippelen. Het enige wat je dan nog moet doen is het wisselen van de kaart op de grens.
Zorg dus dat als je vaak over de grens gaat, dat je een grote geheugenkaartje erbij koopt.
Voor alleen Benelux is 64 MB voldoende en 128 MB raadzaam (dus NAAST de interne geheugen van 64MB RAM/32 MB ROM).

Maar nogmaals : check www.pocketpc-club.nl voor alle informatie en reviews, etc
Het is echt de beste site voor dit soort aangelegenheden.

Succes ermee

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Verwijderd

Topicstarter
vaak over de grens gaan doe ik niet.
Mocht ik dit doen zal het 99% van de keer naar Belgie zijn en anders frankrijk.

• speedme
Dat betekent dat je dan in ieder geval Frankrijk erbij moet installeren (en kopen natuurlijk).

Kijk voor de prijzen op www.tomtom.com

Ik zag trouwens op www.pocketpc-club.nl een actie staan van PDA+TTN.

Directe link : http://www.pocketpc-club....ead.php?s=&threadid=11148

Het gaat hier om een Ipaq 3950 + TTN

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 15:59:
Moody, thanx voor je reply, maar op aanraden van bovenstaande posts ga ik toch voor de PDA/Tomtom oplossing.
ait
zeker weten?

zo'n navigatiesysteem werkt lekkerder hoor, en ziet er ook nog veel cooler uit :)
komt nog bij dat een navigatiesysteem net zo duur is, dus waarom niet kiezen voor de praktischere oplossing?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Mooooody schreef op 11 May 2003 @ 09:58:
[...]

ait
zeker weten?

zo'n navigatiesysteem werkt lekkerder hoor, en ziet er ook nog veel cooler uit :)
komt nog bij dat een navigatiesysteem net zo duur is, dus waarom niet kiezen voor de praktischere oplossing?
Ik zou ook voor een PDA oplossing gaan.
- Je kan een PDA voor meer dingen gebruiken dan alleen navigeren (en dat zie ik je nog niet zo snel doen met een navigatiesysteem.
- Het is veel minder diefstal gevoelig omdat je de PDA zo uit de auto kunt halen. Bij een vast navigatiesysteem moet altijd maar afwachten of iemand dat niet voor je doet.

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-02 14:36
athlonkmf schreef op 10 May 2003 @ 12:06:
[...]

Dit is idd slechts een persoonlijke voorkeur. Het ligt helemaal aan hoe je je navsysteem gaat wegwerken, een beetje tweaker zal geen probleem hebben om de draden zodanig weg te werken dat het uit het zicht wordt geplaatst, maar toch makkelijk te verwijderen is. De GPS hoeft ook niet op het dashboard maar kan net zo makkelijk onder de hoedenplank of in dashboardkastje geplaatst worden.

En het niet kijken op het scherm? Als je alleen maar van die abstracte pijltjes krijgt heb je er niks aan idd, maar ik kijk regelmatig op de kaart want zo'n kaart vind ik toch zeer overzichtelijk en ik vind het wel zo handig om vooruit te kunnen kijken.
[afbeelding]
ik kijk nooit op het scherm.. ik let liever op de weg (na een ongeluk te hebben gehad met plotselijk overstekende kinderen..) Ik luister alleen naar de stem en die jonge dame brengt me overal waar ik wezen moet...
Verwijderd schreef op 11 mei 2003 @ 10:10:
[...]

Ik zou ook voor een PDA oplossing gaan.
- Je kan een PDA voor meer dingen gebruiken dan alleen navigeren (en dat zie ik je nog niet zo snel doen met een navigatiesysteem.
- Het is veel minder diefstal gevoelig omdat je de PDA zo uit de auto kunt halen. Bij een vast navigatiesysteem moet altijd maar afwachten of iemand dat niet voor je doet.
eehm een navigatie systeem wordt niet zo snel gestolen als een radio... waarom niet?? omdat je wel makkelijk het schermpje of de din leeg kunt halen maarja volgens mij is er ook nog zoiets als een GPS ontvanger nodig.. en die haal je er niet zo makkelijk uit...

[ Voor 26% gewijzigd door shakedown op 11-05-2003 19:44 ]

• kmf
  • Niet online

kmf

shakedown schreef op 11 May 2003 @ 19:41:
[...]

ik kijk nooit op het scherm.. ik let liever op de weg (na een ongeluk te hebben gehad met plotselijk overstekende kinderen..) Ik luister alleen naar de stem en die jonge dame brengt me overal waar ik wezen moet...
Ik kijk er tijdens het rijden niet helemaal op, maar als het voor je neus hangt/ naast je stuur, dan zie je vanzelf ook hoe je gaat/ moet gaan.

Voor de verkeerslichten heb je ook genoeg tijd om de situatie op de kaart te bekijken, zo ook handig tijdens moeilijke afritten/kruispunten/etc. Een snelle blik op een 3d kaart levert meer info op dan een reeks aanwijzingen.
eehm een navigatie systeem wordt niet zo snel gestolen als een radio... waarom niet?? omdat je wel makkelijk het schermpje of de din leeg kunt halen maarja volgens mij is er ook nog zoiets als een GPS ontvanger nodig.. en die haal je er niet zo makkelijk uit...
GPS muisje is even groot als een luciferdoosje en onzichtbaar te plaatsen. Da's geen probleem. Ook zeer makkelijk weg te halen al naar gelang tweakerkunsten. Heeft standaard stekker, dus je kan met een PS2-verlaengsnoer een makkelijk los te maken verbinding nemen of de muis doortrekken tot achterbak.

En een PDA is natuurlijk flink compacter dan zo'n TFT scherm dat je op je dashboard schroeft :)

Oeps verkeerd gelezen. Die TFT-schermpjes die sommige nav-systemen ook hebben trekken natuurlijk flink aandacht. En de gemiddelde junk weet toch niet hoe zo'n nav-systeem werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door kmf op 11-05-2003 20:11 ]

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In de autoweek van deze week staan een aantal dingen over navigatiesystemen. Zowel 1-din als icm TomTom :)

• kmf
  • Niet online

kmf

J0YR1D3R schreef op 11 mei 2003 @ 21:00:
In de autoweek van deze week staan een aantal dingen over navigatiesystemen. Zowel 1-din als icm TomTom :)
En de conclusie?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
http://www.autoweek.nl/autotainment.php

Conclusie uit die specifieke autoweek volgt zo als ik hem weer gevonden heb 8)7

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
Klein kickje...ik ben ook aan het kijken naar een navigatiesysteem en nu werd mij een Pioneer aangeraden. Ik wilde eerst een VDO Dayton MS5500 maar die werkt met een vaag abonnementensysteem waardoor je elk jaar moet dokken om up to date te blijven. De DVD's die het ding gebruikt zijn niet los verkrijgbaar.

Nu zit ik dus te denken aan een Pioneer AVIC-80DH-2 (http://www.pioneer.nl/nl/...d=1689&taxonomy_id=25-111)
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/carnavigationpackage/pioneer/1026295091452avic_80_2_detailpage.jpg

Ik kan ook wel de AVIC-85DHV-2 nemen, kan ik ook nog fimpjes afspelen 8)7
Iemand ervaring met deze systemen of Pioneer navigatie in het algemeen?

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 20:10

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

http://www.deluo.com/

89 dollar - plus 13 dollar voor shipping
zeg 105 dollar met de huidige koers is dat maar iets van 90 euro

Beste film ooit

Pagina: 1