Als je kijkt naar de virii collectors zie je hen meestal met behulp van 2 AV's hun virii listen.
Namelijk Kaspersky en jawel, F-prot.
Dat zegt denk ik wel wat, verder heb ik eigenlijk geen ervaring met F-prot, daarentegen wel met nav 2003.
Ik durf het volgende te stellen: Iedereen die een beetje onderzoek naar virii e.d., durft NAV geen goed prog te noemen. Misschien dat het met 2004 beter wordt, maar 2003 is krempel.
_Iedereen_ kan een virus upx compressen, of als het al compressed is, decompressen en compressen op -3 ipv. -9. Dit alleen al is goed genoeg om NAV nutteloos te maken.
En voor datgene dat Aspack compressed is zijn gratis de-compressers te downen, die files weer upx compressen en voila. (hiermee ga ik even alleen van upx en aspack uit, de mainstream runtime packers en niet alle andere minder bekende zut).
Ik kan niet zo 1,2,3 vinden hoe goed de pack support van F-prot is dus daar zul je anders zelf nog even naar moeten kijken.
Btw, als het je gaat om zo weinig mogelijk performance loss, kijk dan ook nog eens naar dr. Web, NOD32 en KAV 4.5(die komt waarshcijnlijk binnen 2 weken officieel uit)