Toon posts:

VPN verbinding opzetten met werk via Draytek Vigor 2200E

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik de mogelijkheid om een vpn verbinding op te kunnen zetten met mijn werk. Ik wil hier eigenlijk mijn vigor voor gebruiken maar ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe ik dit moet doen 8)7

Ik heb al op www.draytek.nl gekeken en daar staat een configuratie, maar als ik het zo instel dan krijg ik geen verbinding, dus ik doe ongetwijfeld wat fout... maar wat :?

Het is een Checkpoint VPN server en het schijnt dus dat ik hiermee verbinding kan maken.

Heeft iemand misschien een goed werkende config voor mij, of is er iemand die mij wil helpen? Desnoods via icq ofzo (14606263) want ik kom er zelf niet echt meer uit.

Alvast bedankt

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
probeer eerst eens gewoon middels een gewone windows bak in te loggen op die vpn server op het werk, lukt dat wel :?

pptp of ipsec, wat draait die machine op het werk?, mischien kan de systeembeheerder op het werk je meer vertellen :? , je hebt ook de nodige gegevens gekregen van de beheerder? (inlognaam/password) eventuele IKE keys' etc/etc :?

A wise man's life is based around fuck you

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-08 19:57

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 09 mei 2003 @ 22:39:
probeer eerst eens gewoon middels een gewone windows bak in te loggen op die vpn server op het werk, lukt dat wel :?

pptp of ipsec, wat draait die machine op het werk?, mischien kan de systeembeheerder op het werk je meer vertellen :? , je hebt ook de nodige gegevens gekregen van de beheerder? (inlognaam/password) eventuele IKE keys' etc/etc :?
Als ik de software van Checkpoint zelf gebruik krijg ik wel een verbinding met de VPN server

inlog + pass heb ik wel... IKE keys heb ik niet? :P

*note: ik werk zelf op de automatisering daar, maar van VPN heb ik geen kaas van gegeten en dat is ook uit besteed aan KPN*

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik dus al geprobeerd, misschien niet helemaal goed ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 09 May 2003 @ 22:39:

IKE settings? Hoe weet ik die? Nooit gekregen.... Heb ik die nodig? :S

Als ik die checkpoint software gebruik, dan vul ik die toch ook niet in?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 23:11:
[...]

IKE settings? Hoe weet ik die? Nooit gekregen.... Heb ik die nodig? :S

Als ik die checkpoint software gebruik, dan vul ik die toch ook niet in?
dan maak je dus gebruik van pptp ipv ipsec :z

heeft kpn geen documentatie achtergelaten mbt die vpn oplossing :? post anders daar eens wat info uit, daar hebben we meer aan als dit giswerk

* wel even de ip adressen aanpassen natuurlijk :z

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ok, here it comes.

Ik heb zelf geen doc's gezien van KPN, maybe me collega?;) Ik weet het niet :)

Maar goed, nog maals ik heb weet weinig van VPN (Helaas)

Maar ik hoef dus geen IKE-settings te doen als ik het goed begrijp? Ik heb alleen een gebruiker / wachtwoord

Hier thuis zit ik zoals de meeste in 192.168.1.x netwerk.
Op mijn werk (Slim om te zeggen?) 10.x.x.x

Om een verbinding op te zetten moet ik dus een ip adres invoeren, bv 195.1.1.1

Hoe kan ik dan nu gewoon simpel een verbinding krijgen?

ik ben een beetje dom ;)

Verwijderd

Topicstarter
iemand toevallig die me kan/wil helpen hiermee? Desnoods via icq?

Verwijderd

Topicstarter
laatste schop?

Ik zou er zeer blij mee zijn, als ik het ooit werkend krijg
Pagina: 1