Toon posts:

Unlocken Palamino Athlon XP 2000+

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ja ja, ik weet het gebruik de search is jullie eerste gedachte. En daar ben ik al ruim 2 uur mee bezig om een echt GOED artikel te vinden hoe ik mijn AMD Athlon XP 2000+ met een Palamino core (AGOIA-Y) kan unlocken.

Iedere keer zie ik foto's van tig bruggen die ik moet verbinden en doorsnijden. Het enige wat ik wil is de FSB van de CPU unlocken. Zodat ik meer uit de CPU kan halen.

Welke bruggen moet ik unlocken of juist verbinden. Hoe daar heb ik al mijn idee over.

Duidelijkheid is wat ik mis in alle topics uit de search, dus pls HELP ME :'(

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
FSB is altijd unlocked hoor :P Ik denk dat je eerder de multiplier bedoeld ;)

Niks gevonden op google oid :?

C:\>_

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

De FSB is standaard veranderbaar, daar hoeft niet voor unlocked te worden :)
Gewoon je bios in en daar kan je je FSB zo veranderen zelfs met je AGP en PCI gelocked (als je idd een a7n8x hebt :P )!! :)
Heel handig, want dan kan geen van je kaarten de bottleneck zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door Okyah op 09-05-2003 22:25 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan het dan zijn dat ik met mijn mobo (Asus A7N8X) al bij 135 MHz crashed, en ik er niets bijzonders in heb zitten, Goed samsung DDR333 geheugen, en verder alleen een GeForce2 GTS Pro Video kaart.

Als ik alleen met de multiplier op kan klokken, nou dan moet dat maar, maar ik wil graag deie FSB richting de 150 MHz krijgen.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik had hierover een mooi linkje voor je :)

http://www.ocinside.de/go.../socketa/xp_painting.html

[/search]

Verwijderd

FSB kan je wel veranderen op je ASUS bord in het bios, maar zo verander je alleen de snelheid van alles, ook je RAM en AGP enzo, als je alleen de MHZ van je CPU wilt omhoog gooien, moet je inderdaad de multiplier omhoog gooien, en daarvoor moet je waarschijnlijk de CPU unlocken zie:

[url] Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) [/url] daar staat ergens een foto en hoe je de L1 bruggen moet verbinden om de CPU te unlocken enzo ook de multiplier omhoog te gooien.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 22:29:
FSB kan je wel veranderen op je ASUS bord in het bios, maar zo verander je alleen de snelheid van alles, ook je RAM en AGP enzo, als je alleen de MHZ van je CPU wilt omhoog gooien, moet je inderdaad de multiplier omhoog gooien, en daarvoor moet je waarschijnlijk de CPU unlocken zie:

[url] Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) [/url] daar staat ergens een foto en hoe je de L1 bruggen moet verbinden om de CPU te unlocken enzo ook de multiplier omhoog te gooien.
Ehm.. Volgens mij zijn de agp en pci gewoon gelocked, hoor, dat is juist een van de grote voordelen van een nforce2 (1 van de, he :P )
Misschien dat je het gelocked zijn moet instellen, maar je hebt ook grote kans dat je proc niet mee wil werken. Een wat oudere palomino is niet zo oc-baar, hoor.

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 22:26:
Hoe kan het dan zijn dat ik met mijn mobo (Asus A7N8X) al bij 135 MHz crashed
Palomino's zijn niet zo denderend te oc'en, zorg iig voor een goede koeling, misschien dat je dan iets verder komt :) (lees 2 mhz ofzo :p)

Verwijderd

Ik heb de zelfde proc met dezelfde rotcore en ik kom ook niet verder dan 145x12.5. Maarjah ik verkoop dat kreng maar en koop maar een 2400+je, die zal het waarschijnlijk wel iets verder schoppen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 23:10:
Ik heb de zelfde proc met dezelfde rotcore en ik kom ook niet verder dan 145x12.5. Maarjah ik verkoop dat kreng maar en koop maar een 2400+je, die zal het waarschijnlijk wel iets verder schoppen :)
Lijkt me een goed plan, maar wie wil er nu nog een Athlon XP 2000+ kopen die NIET te overclokken is????? Nou ja, voor m'n servertje dan maar, En dan koop ik direct een Athlon 2600+ (FSB333) of hoger.

• iets
  • Laatst online: 15-02 17:16
Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 23:36:
[...]

Lijkt me een goed plan, maar wie wil er nu nog een Athlon XP 2000+ kopen die NIET te overclokken is????? Nou ja, voor m'n servertje dan maar, En dan koop ik direct een Athlon 2600+ (FSB333) of hoger.
Neeheeee, koop een XP1700+ to 2000+. Deze zijn makkelijk te OCen naar een 2600+ en verder. Een 2600+ zal iid wel verder komen ja, maar de OCbaarheid van die proc is maar brak tov een 1700+.

* iets blij is met zijn 1700+ @ 2800+ :)
/ mijn mening

En een nieuwe (tbred) XP is standaart unlocked (dus de MP en de FSB ;) ).

Lees anders ook eens wat uit de tbred OC topics :).

tvw

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb 2 palomino's gehad, de één draaide op 141fsb(1700+), en de ander op 143(2100+). Overclocken lukt gewoon bijna niet bij Palomino's.

Zoals hierboven gezegd:
Als je wilt oc'en, koop dan een nieuwe 1700+. Ik heb er 3 geprobeerd, die kwamen allen tussen de 2100 en 2350 Mhz :)

🖥️ | 🚗

Verwijderd

yupz, die palomino's klokken voor geen meter..heb het ervaren...

koop een barton *D ... dat zijn pas 1337 dingen ;)

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:09
Een palomino XP2000+ unlocken is zonde van de tijd en moeite. Gewoon de fsb wat omhoog gooien, je loopt dan al snel tegen de grenzen aan. Mijn vorige cpu was ook zo'n ding, draaide niet hoger dan als een XP2100+. Daarboven was ie niet stabiel meer...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 23:36:
[...]

Er zijn ook mensen die niet overclocken... ;) En ik ga voor de Barton 2500+ omdat ik de rest te duur vind :)

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 10:46 ]

Verwijderd

Mijn 1600 xp wil ook niet hoger als 1600Mhz(1900XP).Ik heb een van de alle eerste xp chippies.
Deze is dus gewoon bagger wat overklokken betreft.Daarom loopt ie ook gewoon op de standaard snelheid.Ik neem zelf ook niet de moeite om deze chip te unlocken.De snelheidswinst is me het risico en de moeite niet waard.Verder is het een prima cpu.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 18:41 ]

Verwijderd

Ten eerste: de fsb kun je niet unlocken dus ja, dan kun je lang zoeken ;) Verder moet je zorgen dat je temps laag zijn. Unlock je proc en zet de MP daarna lager. Probeer dan met die lage MP je fsb wat hoger te krijgen. Als het niet lukt kun je het volgende doen:
• Memory voltage verhogen
• AGP snelheid op 66Mhz zetten
• MP nog lager zetten
• 1 memory stick gebruiken (als je er 2 heb that is..)

Je moederbord moet het makkelijk kunnen iig. Deze gaat dicht omdat het een beetje FAQ werk is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.