[Driverprob] S3 Trio3d/2x drivers werken niet?

Pagina: 1
Acties:

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
k... heb hier (omdat ik dual monitor wil) een S3 kaartje...

het is de S3 Trio3D/2x... Ik heb via Google met veel pijn en moeite de website van S3 gevonden... (www.S3graphics.com) maar de drivers daar zijn niet Digitally signed door Microsoft...

Op microsoft.com kan ik niks vinden van wel gesigned drivers voor deze kaart... alleen voor de S3 Trio V64... die driver heb ik al geprobeerd maar werkt niet.

Ik heb verder op GoT vrij veel gevonden over deze kaart...

Verdere systeeminfo:

Windows 2000, Service Pack 3
NVidia TNT2 m64 AGP
Asus A7V333 mobo, met BIOS revisie 1016

Ligt het mogelijk aan me NVidia driver? zoja, hoe kan ik dat oplossen?

edit:
http://ranger.s3graphics.com/swlib/362drv/ <- hier komen de drivers die ik via Google vond vandaan btw...

[ Voor 9% gewijzigd door Fludizz op 09-05-2003 22:25 ]

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:34

LopeZ

Too much is never enough

Waarom zou je gesigned drivers willen? Je kan die melding gewoon negeren en dan zou het ook moeten werken.

• Fludizz
  • Niet online
LopeZ schreef op 09 May 2003 @ 22:39:
Waarom zou je gesigned drivers willen? Je kan die melding gewoon negeren en dan zou het ook moeten werken.
was het maar zo makkelijk...

heb ff lopen zoeken, maar SiSoft Sandra zegt dat er GEEN irq voor die kaart is gegeven...

ga ff proberen daar iets aan te doen...

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Koop de goedkoopste Ati Radeon kaart waar een DVI poortje op zit, daar worden converters bijgeleverd voor een 2e analoge monitor...
Heb je ook dual monitor, scheelt weer in de ruimte in je PC, en geeft nog een strakker beeld ook, in ieder geval 2D, maar gezien je huidige kaart, waarschijnlijk ook bij games.

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Ook dat hoeft niet altijd, misschien dat je asign irq to vga ff in bios moet aanzetten. Wat je ook kunt proberen is om Init first: PCI/AGP even om te draaien in je bios.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Voor die oude S3 kaarten heb je geen drivers nodig, worden door Windows 2000 en XP automatisch herkend (door 98SE al zelfs)

Niet elke kaart werkt zonder meer met een dual setup .... GF2 MX en een S3 Virge werkte hier prima, moet je wel je primary display in het BIOS op PCI zetten

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

BredeP schreef op 09 May 2003 @ 22:42:
Koop de goedkoopste Ati Radeon kaart waar een DVI poortje op zit, daar worden converters bijgeleverd voor een 2e analoge monitor...
Heb je ook dual monitor, scheelt weer in de ruimte in je PC, en geeft nog een strakker beeld ook, in ieder geval 2D, maar gezien je huidige kaart, waarschijnlijk ook bij games.
Dit is geen oplossing maar een omweg.

• Fludizz
  • Niet online
dreeke schreef op 09 mei 2003 @ 22:44:
Voor die oude S3 kaarten heb je geen drivers nodig, worden door Windows 2000 en XP automatisch herkend (door 98SE al zelfs)

Niet elke kaart werkt zonder meer met een dual setup .... GF2 MX en een S3 Virge werkte hier prima, moet je wel je primary display in het BIOS op PCI zetten
ga ik ff proberen... maar drivers voor dit kaartje kon ie iig niej op de CD of op de Windows Update vinden

• Fludizz
  • Niet online
PCI bios primair gezet, en het WERKT! _o_ thanx guys :D :D
Pagina: 1